אחרי שתקראו את זה לעולם לא תסתכלו על בננות באותה הצורה!

בדרך כלל זה הפרי שספורטאים בוחרים כדי להעלות את רמת האלקטרוליטים ולקבל מנת אנרגיה מהירה, אבל בננות הן הרבה יותר מסתם חטיף מתוק או תוספת נפלאה לשייק של הבוקר.

עשירה בויטמינים, מינרלים ומרכיבים מועילים נוספים, בננות יכולות לשמש כתרופות טבעיות בטיפול נגד דיכאון, מחזקות את עוצמת המוח, ומרגיעות את העצבים, יחד עם פעולות חשובות נוספות שהן עושות בגוף. מבט לספרות המדעית על בננות חושפת תועלות רבות ולא ידועות הקשורות לאכילת הפרי. מויסות לחץ הדם וריפוי הקיבה ועד לגילוי סימפטומים של דלקת פרקים ואפילו לחימה בהתמכרות לסמים קשורה לפרי הנפלא. בננה היא ללא ספק מהפירות היותר מדהימות, זמינות ולא יקרות שידועות לאדם.

אכילת בננה יכולה להקל על דיכאון ולשפר את מצב הרוח

מכיוון שבננות מכילות טריפטופן, אותו מרכיב שנמצא בבשר תרנגול ההודו שגורם לרוגע, הרגשה נינוחה, בננות גם מקלות על סימפטומים של דיכאון. בשילוב התועלות של ויטמין B, ההמרה של טריפטופן לסרוטונין, הידוע גם בתור 'הורמון השמחה', עוזר לשפר את מצב הרוח ואת ההרגשה הכללית.

"צריכה קבועה של ויטמין B יכולה לסלק את הדיכאון לחלוטין ככל שאתם מתבגרים", מסבירה אמילי מיין. "כשאתם משלבים מזונות עם ויטמין B עם דחיפה נכונה של תוספי מזון, ההשפעות החיוביות על דיכאון מורגשות יותר".

הסיבים בבננה עוזרות לסדירות הגוף

כמו פירות וירקות רבים, בננה הן מקרות נפלא לסיבים מסיסים. סיבים הם חיוניים לשמירה על סדירות. הכנסת בננה בקביעות לתפריט היומי יכולה לעזור להימנע מעצירות ובעיות אחרות הקשורות למעיים והמעי.

"בננות עוזרות לפעילות המעי לעבוד כמו שצריך, במיוחד אם אתם סובלים משלשול", מסביר דוח אחד. "בפרי יש סיבים רבים העוזרים לעיכול".


ban


תחזקו את הפעילות המוחית עם בננות

בנוסף לויטמין B, בננות מכילות כמויות גדולות של אשלגן, מינרל אלקטרוליטי שנמצא בשימוש של הלב, ריאות, ואיברים אחרים לתפקוד נורמלי של הגוף. נוירונים במוח מסתמכים על רמות גבוהות של אשלגן, מחסור יכול להוביל ל'ערפול מוחי' ובעיות קוגנטיביות אחרות.

מחקר שפורסם ב 2013 ש Journal of Neuroscience Letters חקר תוספי אשלגן ורמות של רדיקלים חופשיים במוח, כך כתוב בדוח SFGate על אשלגן וזיכרון.

"אחרי 20 ימים של תוספים עם אשלגן, רמות הרדיקלים החופשיים המזיקים ירדו בצורה משמעותית, מה שהפחית את כמות הנזק החמצוני שהתרחש בבדיקות. מכיוון שנזק חמצוני מפחית את הפעילות המוחית, אשלגן מטפל בבעיה ומונע נזק מוחי".

ויטמין B בבננות עוזר להרגיע את מערכת העצבים

מ 8 ויטמיני B הידועים, בננה היא מקור נפלא 5 מהם – טימין (B1), ריבופלאבין (B2), ניאצין (B3), פירידוקסין (B6), וחומצה פולית (B9). מקור המזון הבסיסי של מערכת העצבים, ויטמיני B עוזרים לגוף בעיכול ומשתמשים בחומרים מזינים אחרים, בנוסף לתמיכה בבריאות הלב, שרירים והעצבים.

ויטמיני B "עוזרים לייצר ולשמר תאים חדשים והם חלק חיוני בתגובות ביוכימיות בגוף", מסביר דוח על בננות שנכתב על ידי ג'ואן מארי עבור SFGate. "בננות מכילות כמויות שימושיות של הויטמינים הללו, כשבננה בינונית מכילה כ 758 מיקרוגרם של ניאצין ו 24 מיקרוגרם חומצה פולית".

מקור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *