מומחים חושפים את הסוד להורדת משקל – קוראים לזה תכנון ארוחות. כך עושים את זה

כשאתם מנסים לרדת במשקל, לשמור על משקל בריא או להגיע למטרה בריאותית, הדבר הקשר ביותר הוא לשמור על כוח הרצון שלכם או למצוא זמן לבשל ולחשוב איך הארוחה הבאה שלכם תסייע לכם להגשים את המטרות הללו.

מומחי בריאות ופיטנס מצאו את התשובה, תכנון ארוחות! הרעיון הוא שתקחו יום אחד בשבוע ותתכננו, תבשלו, ותכינו את כל ארוחות השבוע כך שבמהלך השבוע לא תצטרכו לחשוב על שום דבר מלבד לחיות את חייכם, כשעל התזונה שלכם אחראי השף הביתי שלכם – אתם!

pln1

תקבעו מראש את צריכת הקלוריות היומית שלכם!

כשאתם מתכננים ארוחות בשביל להוריד משקל, קביעת כמות הקלוריות היומית היא הדבר הראשון עליו צריך לחשוב. האמת היא, שאם תרצו, תכנון ארוחה יכולה להיות מסובכת כמו משוואה במתמטיקה, או פשוטה כמו בחירת האוכל הנכון.



אך אחרי שהשתמשתם במחשבון שחישב את הגיל, מין, גובה, משקל ורמת האקטיביות שלכם, אתם תדעו כמה אתם צריכים לאכול בכל יום על מנת להישאר בריאים, וכמה פחות מכך אתם צריכים לאכול אם המטרה שלכם היא להוריד משקל.

תחשבו על מה תרצו לאכול בשבוע הקרוב, אבל תהיו עקביים!

כשאתם מתכננים ארוחות לכל השבוע, נסו לבחור מתכונים ומים, אבל מתובלים בצורה שונה, על מנת שלא תצטרכו לקנות יותר מדי סוגים שונים של מצרכים.

לדוגמא, אולי בשבוע אחד תאכלו הודו טחון בשביל חלבונים וחזה עוף בכל יום של השבוע. אבל תכינו אותו בצורה שונה. שניצל, קציצות, תיבול שונה, וכו'.

pln2

תחלקו את האוכל למנות כדי לוודא שאתם לא אוכלים יותר מדי!

תכנון ארוחות מבטלת את הרעיון של בישול ארוחה גדולה בלילה אחד והרעבה עצמית ביום שלמחרת. העקביות שלכם תבטיח שכל ארוחה נמדדה לכמות שתמלא אתכם, לא יותר, ולא פחות.

תוכלו לנוח ולהיות רגועים במהלך השבוע בידיעה שהארוחות שלכם מכילות את הכמות הנכונה של פירות וירקות, פחמימות וחלבונים.

אל תשכחו שאתם יכולים 'לנשנש' במהלך היום!

השיטה לשמור על חילוף חומרים בריא היא לוודא שאתם תמיד שורפים קלוריות.

לכן, אל תרגישו שהארוחות המתוכננות הן כל מה שמותר לכם לאכול במהלך היום, המשמעות של תכנון ארוחות היא לא מניעת אוכל, היא אמורה להפחית את הלחץ והאנרגיה המושקעת אל תוך המחשבה של 'מה אני יאכל היום'.



pln3

תכנון ארוחות יכול להיות מה שאתם עושים ממנו, ועבור רבים זאת דרך לשלוט על התזונה שלהם ועדיין ישאר להם זמן לאורח חיים אקטיבי! ברגע שתתחילו תכנון ארוחות עבורכם כדי לעזור לכם להגיע למטרות הורדת המשקל, יתכן וישאר לכם כל כך הרבה זמן שתרצו להתחיל לתכנן ארוחות עבור החברים שלכם והמשפחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *