והרי לתחזית: Miami Beat…LA

זהו. העונה הסדירה מאחורינו, ועכשיו למאני טיים האמיתי. שיקגו אמנם בעלת המאזן הטוב ביותר בליגה, אך אין זה אומר שבחוריו של ת'יבודו הם אלו שיזכו להגיע לפיינל'ס. זהו הזמן לאגור כוחות, לאחד ידיים, לצבור שעות שינה ולהתכונן לרגעים שבעצם כל העונה חיכינו להם.

השבועות האחרונים של העונה קבעו את הדירוגים הסופיים לפלייאוף. סן אנטוניו דעכה כי אולי נתנה גז מוקדם מידי במהלך העונה, הלייקרס איבדו קצת את הראש, ודווקא אוקלהומה ודנבר נראו כמרעננות ב – westside. לעומתם שיקגו רק נסקה עד לסיום העונה עם המאזן הטוב בליגה, מיאמי התחברה לרצף ניצחונות מרשים בעודה חולפת על פני הסלטיקס מבוסטון וזוכה במקום השני במזרח ומסדרת לעצמה יתרון ביתיות ביחס ללייקרס בסדרת גמר אופציונאלית.

לאחר שיאחדו את בחוריהם בימי המנוחה המעטים שנותרו לפני מרתון המשחקים, יצטרכו מאמנים כמו דוק ריברס, גרג פופוביץ', סטן ואן גאנדי וריק קרלייל להטמיע בהם גם קצת אמונה בכדי שבכל זאת יהוו גורם שיסכן את מובילות המזרח והמערב.

הסלטיקס אמנם המנוסים ביותר במאבקים כאלו, אך רבות דובר על הפגיעה בחיבור הקבוצתי שקרה בעקבות הטרייד של קנדריק פרקינס עם אוקלהומה. קרסטיץ', גרין, ופאבלוביץ' אולי נותנים מימד מהספסל, אך אין ספק שהאיזון והשקט שפרקינס נתן לחבורה בירוק חסרים. רונדו יצטרך להתעלות מחדש בכדי שבבוסטון יריחו לפחות סדרת גמר מזרח, ואם שאקיל וג'רמיין אוניל בכל זאת יצליחו לתפקד אולי הניסיון ישחק לטובתם.

דריק רוז יצטרך צוות סיוע שיהפוך את שיקגו ליותר מ – one man show, וזאת חרף יכולות ה – MVP שהוא מציג העונה. דנג, בוזר, נואה ושאר החברים יצטרכו הרבה יותר ממה שנתנו עד עכשיו בכדי לגבור על מיאמי שנראית כרגע כבשלה ביותר במזרח לתואר האליפות. לברון, וויד ובוש אלו סופרסטארים שביום נתון קשה לעצור, ושלושה שחקנים מתוך חמישייה איכותית כשגם ג'ואל אנתוני ומריו צ'אלמרס משלימים לאריק ספולסטרה קבוצה כמעט מושלמת. הרעב שטמון בכל החבורה הזו מפלורידה יספק טריגר נוסף בדרך, ואל תשכחו את המוח שמאחורי ספולסטרה, פט ריילי.

לגבי אורלנדו, ניו יורק, אינדיאנה, פילדלפיה ואטלנטה, הן עשו את שלהן בהגעה לפלייאוף, וכל הצלחה שמעבר תיחשב לסנסציה.

במערב העניינים מאוזנים מעט יותר, הספרס מטקסס, הגיעו כנראה מוקדם מידי לשיא, וקשה לראות אותם מצליחים חרף יתרון הביתיות מגיעים לסדרת הגמר. דאנקן אמנם ענק, היל, פארקר ומאנו יסייעו אבל להיאבק בחבורות נמרצות מאוקלהומה, דאלאס ומעל לכל הלייקרס, זה כנראה יותר מידי.

הלייקרס חרף חוסר השכנוע בתקופה האחרונה מעגנים ניסיון עתיר במאבקי אליפות, וכשקובי ב – "זון" קשה לעצור אותם. ביינום, אודום וגאסול זה יתרון עצום בקו הקדמי על גבי כל יריבה פוטנציאלית, ולא נראה שגם אם מישהו יצליח לדגדג את הבחורים מהסטייפלס סנטר תהיה להם בעיה להגיע לסדרת הגמר.

אוקלהומה נפלאה ומוכשרת עם דוראנט וווסטברוק, ויכולה להגיע לגמר המערב, תיאבק בסיבוב הראשון בסדרה מעניינת ביותר בדנבר הנמרצת. דאלאס עשויה לדלג מעל פורטלנד, אך להיעצר בחצי הגמר על ידי הלייקרס, מה שבכל מקרה מבטיח לנו סדרת חצי גמר מרתקת.

ממפיס, ניו אורלינס וגם פורטלנד לא אמורות לעבור את הסיבוב הראשון. אצל הבלייזרס בהיעדר הקריירה הדועכת של ברנדון רוי קשה לראות את לאמרקוס אולדרידג' מנצח לבד את נוביצקי וחבריו, בסדרה שאולי יכלה להיות שקולה במקרה אחר.

זהו. לכו לעצום מעט עיניים, לאחד כוחות לקראת לילות עמוסי כדורסל איכותי, דחיפות, זינוקים על הפרקט והרבה זיעה, עד לשריקה האחרונה.
וההימור שלי הוא שהאליפות תיסע לפלורידה לראשונה מאז 2006.

לטורים נוספים של גיא גלבוע
לטורים נוספים בקטגורית NBA
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *