גם כשהכול עובד, יש אנשים שיהיה להם על מה לבכות. מתיאס זאמר, המנהל המקצועי בבאיירן מינכן, למשל.
חילוף מאמן, 13 נקודות מ-15 אפשריות בליגה וניצחון מרשים בסופר קאפ על צ'לסי של מוריניו לא מרשימים אותו. "שיחקנו בצורה עצלנית. שיחקנו כדורגל בלי נשמה, עבדנו כאילו אנחנו רק ממלאים חוקים. אנחנו חייבים לצאת מהנינוחות הזאת. פפ עשה ככה, פפ ניצח, פפ הפסיד, ואנחנו כל כך אוהבים את זה, עד שאנחנו אומרים, זאת כבר לא אחריות שלנו" ירה זאמר, ואחריו המבול.
נתחיל מזה שאין שום תועלת למועדון כשמוציאים את הכביסה המלוכלכת שלו החוצה. המאמן ייעלב, גם הנשיא, והשחקנים שאליהם מופנית הביקורת ייקחו את ההערות באופן אישי במיוחד. לא הייתי רוצה להיות זאמר באימון הקבוצה, ביום שאחרי אותה התבטאות בעקבות הניצחון 0-2 על האנובר. מכאן אפשר להעלות את השאלה האם היה כאן אינטרס אישי של זאמר. אולי מדבר בניסיון שלו לחבל במעמד של פפ גאוורדיאולה כדי לרשת את מקומו? אם הייתי אברם גרנט הייתה לי יכולת טובה יותר לנתח את המהלך מבחינה פוליטית.
נקודה שנייה תמוהה היא שהאמירה מנותקת מהמציאות. בלי להשקיע, להלחם ולעבוד, אי אפשר לנצח כמעט תמיד כמו שקורה אצל אלופת גרמניה ואירופה. זאת נוסחא שתמשיך להתקיים גם אם יהיו 11 רונאלדו בהרכב. אמנם הדברים לא תמיד הלכו בקלות עד עכשיו, אבל למי כן? בארסה, מנצ'סטר יונייטד, ריאל מדריד. כולן מאבדות נקודות ולא מראות יכולת משכנעת כל משחק ומשחק. נשיא מועדון באיירן מינכן, אולי הנס, אף ביקר את זאמר (גם כן בתקשורת, כי כשמגיע מגיע) ואמר שיזמן אותו לשיחה אצלו. לא צריך להיות מדען טילים או ליאו מסי כדי להבין שזה זימון לנזיפה בין כותלי המשרד של הבוס.
אחרי אותה התבטאות אגב של זאמר, אגב, הבווארים המשיכו את אותה יכולת "מבישה" והביסו 0-3 בבית את צסק"א מוסקבה, במחזור הפתיחה של ליגת האלופות.
באיירן מינכן החליפה בקיץ כאמור מאמן. יופ היינקס שהועזב מתפקידו, מיצה את הפוטנציאל של הסגל שהיה ברשותו, אבל לא מיד, אלא תוך שנה, וכשמאחוריו 25 שנות אימון. פפ, לעומתו, הוא מאמן צעיר שהתחיל את דרכו בבוגרים רק ב-2008. זה לא מנע ממנו להגיע להישגים כבירים ולהפוך את בארסה של 2010-2011 לקבוצה הטובה בהיסטוריה. עכשיו הוא בבאיירן. יש לו את השפה הגרמנית הבסיסית אחרי שלמד אותה במשך חצי שנה, יתרון שיש למעט מאוד מאמנים זרים. השקעה שראויה להערכה.
גאוורדיאולה מנסה לעצב מחדש את הקבוצה, אבל לא לכפות עליה את הטיקי טאקה של ברצלונה. כרגע נראה שהוא בודק ושוקל, מה, איך ואיפה, ולמרות שזה תוך כדי תנועה התוצאות מצוינות. גם היכולת לא רעה בכלל. הזמן יעשה את שלו, הדברים יתחברו, השחקנים יקבלו תפקיד קבוע ומוגדר ויבינו אחד את השני. חבל שזאמר בחר להתעלם מכל זה כאילו הוא שחקן שרק עלה מהנוער ואין לו מושג איך עובד הכדורגל. מאחורי הג'ינג'י (שכנראה גם האופי שלו כזה) יש קריירה מפוארת כשחקן, בעיקר בתפקידים הגנתיים. אז למה לעזאזל הוא בוחר לתקוף את השחקנים שלו?
הדמות המרכזית שלנו במקרה הזה, כבר הספיק לאמן בדורטמונד ושטוטגרט. מה היה חושב זאמר המאמן אם המנהל המקצועי שלו היה הולך לתקשורת, מלכלך על השחקנים שלו ומנסה לסכסך בינו לבין הסגל?
כדורגלן השנה באירופה לשנת 1996 לא עשה טעות שאין ממנה דרך חזרה. התנצלות בתוספת זמן שישכיח את היציאה המטופשת יעשו את שלהם. יש שחקני עבר גדולים שהקריירה שלהם כמאמנים או פרשנים מביישת את ההישגים שלהם. אם זאמר ימשיך באותה צורה הוא גם יהיה אחד מהם, למרות קריירה לא רעה כמאמן.
קליק על הלייק ותקבלו את כל העדכונים היישר לפייסבוק שלכם
אחרי שלמד גרמנית בסיסית, המשימה הבאה של פפ גווארדיולה בבאיירן מינכן היא לשמור על הקיים מהעונה שעברה ולשפר את הליקויים. הבעיה הבולטת בשנה האחרונה הייתה אריאן רובן.
גמר ליגת האלופות, שכלל בישול ושער ניצחון שלו בדקות הסיום טשטשו את העניין לבעלי הזיכרון הקצר. בואו נודה, אלה רוב אוהדי הכדורגל. ההולנדי תמיד היה מהיר וטכני אבל אף פעם לא למד לשחרר את הכדור בזמן ולמסור לחברים שלו. בגיל 29 ואחרי שש קבוצות בהן שיחק, העובדה הזאת כנראה לא תשתנה לעולם. לכו תסבירו לרובן שכדורגל זה משחק קבוצתי. מי שוויתרו עליו בצ'לסי וריאל מדריד הבינו שהוא כנראה לא שחקן מהטופ העולמי.
גם במינכן לקהל נמאס ממנו ורק התעקשות די תמוהה של הצוות המקצועי משאירה אותו עדיין שם. כשפפ התחיל לאמן את בארסה הוא נתן לחלוץ האנוכי שלו, אטו, הזדמנות. הקמרוני, שעולה בכמה דרגות על רובן, נתן עונה מצוינת אבל המשיך בגישה היהירה והסוליסטית שלו. משם, הדרך החוצה הייתה מהירה. אותו דבר עשוי לקרות לרובן. כשהוא לא יבצע את ההוראות וימשיך לעשות את השטויות השכונתיות שלו, המחיר יהיה בהתאם. כל זאת בנוסף לעובדה שההולנדי עשוי בכלל להיות שחקן ספסל בעונה הבאה. אם ייתן לו מקום ב-11 הפותחים או יוריד אותו לספסל, פפ חייב להחזיק אותו קצר. במקרה של משחק אנוכי רובן חייב להיענש. אסור ששחקן יפגע במשחק של קבוצתו רק בגלל שהוא רוצה יותר את הכדור.
נכון לעכשיו, פפ גווארדיולה לא רוצה לשחרר אותו. במידה והבעיות שתמיד היו איתו ימשיכו הוא צריך להוריד אותו עמוק לספסל ולנסות למכור את הקשר בחלון ההעברות של ינואר.
שחקן אחר, שמחוזר על ידי מועדונים וכדאי למאמן החדש לשמור עליו הוא מריו גומז. החלוץ הסקורר שאיבד את מקומו בהרכב למנדג'וקיץ' הוא אולי המחליף הטוב בעולם. מי שכיכב בנבחרת גרמניה ביורו האחרון וגם במדי באיירן בליגה ,מהספסל ומה-11, הוא נכס שצריך לעשות שמיניות באוויר בשביל לשמור עליו אצלך. קודם כל, אין לדעת אם מנדג'וקיץ' ישחזר את העונה המצוינת שלו ואם לא תכה בו פציעה. במקרה כזה חייבים גיבוי איכותי וגומז עונה על הדרישה. דבר שני, גומז לא נופל ממנדג'וקיץ'. תחרות בריאה תיווצר ושהטוב ביותר ינצח. אפשר להעלות לגומז את המשכורת בשביל לנסות ולשכנע אותו להישאר. באיירן משחקת עם חלוץ אחד. מעט מאוד שחקני חוד יהיו מוכנים לחתום בקבוצה בידיעה שהם יהיו מחליפים.
לפפ יש שלד מעולה. את זה ראינו כולנו בליגת האלופות ומשחקי הליגה בגרמניה בה ניצחה באיירן בתוצאות של קבוצת כדורסל. צריך אחרי כל עונה לרענן מעט את הסגל, גם במקרה שהוא אדיר. גצה הגיע, זה נהדר. אפשר לרכוש עוד שחקן לקישור ואולי גם להגנה. זה צריך להיות בצורה מחושבת ולא בהנחתה של עשרה שחקנים חדשים שיערערו לגמרי את החיבור של הקבוצה. הליגה לא תהיה המבחן האמיתי של פפ, אלא הצ'מפיונס ליג. עדיין לא הייתה קבוצה שזכתה בו פעמיים ברצף, אז מי אמר שאין לו אתגר שם?
קליק על הלייק ותקבלו את כל העדכונים היישר לפייסבוק שלכם
את הפרומו המצחיק והביזארי הזה שלח לנו רועי ינקלוביץ, והוא ללא ספק אחד הפרומואים הטובים שראינו לקראת גמר ליגת האלופות בין באיירן מינכן לבורוסיה דורטמונד שיתקיים הערב בוומבלי.
צפו בפרומו המצחיק – התרגום לכתוביות נמצא למטה:
העונה הארוכה נגמרה..באיירן הענקית דורסת את הליגה ובאירופה, שנייה אחת משנה הכל (דורטמונד-מלאגה), גמר האלופות יהיה צמוד (תמונה של הרכבות חולפות על אחת על פני השנייה)…זה יכאב (פתיחת הבקבוק על הבחור במיטה)…יהיה חם (הבחור העירום)…באיירן מינכן-בורסיה דורטמונד-כדורגל אמיתי-אהבה אמיתית (המוטו של דורטמונד)…גברים אמתיים…הבחור שמתנגש במצלמה..מלא רגשות (היינקס בוכה), מלא ספורט מילים גדולות (הבחורה שאומרת אני הולכת עכשיו לחרבן)…הגמר באיירן מינכן-בורוסיה דורטמונד.
קליק על הלייק ותקבלו את כל העדכונים היישר לפייסבוק שלכם