מכבי תל אביב של השנה – הגנתית, לוחמת, נחותה

גיא פניני - מכבי תל אביבמכבי אלקטרה תל אביב של השנה היא קבוצה שכיף לראות אותה. הגנתית, לוחמת, חכמה. צמד גארדים לא מוכרים אבל אתלטים בחסד, סנטר גדול בעל אחוזי סיום גבוהים מתחת לסל ומאמן פיקח בעל אוריינטציה הגנתית. כל אלה, הפכו את מכבי תל אביב של השנה לקבוצה שמפרקת קבוצות יורוליג בקלות יתרה.

אין עוררין על כך שמכבי תל אביב השנה היא קבוצה שקל להתחבר אליה. בעיקר בגלל הלחץ על היריב שיוצר שיגעון שמעיף את היכל נוקיה באוויר.

אתם בטח שואלים מתי יגיע האבל?

אז עכשיו הוא יגיע. מכבי תל אביב ניצחה ב –  30 הפרש קבוצות שהמגבלות שלהן עולות בהרבה על כישרונם. קבוצות מליגת העל שלנו או קבוצות יורוליג נחותות אינטילגנטית ומנטאלית כגון לובליאנה ורומא. יחד עם זאת, מכבי תל אביב נחותה מול קבוצות אשר להן גבוהים חכמים שיודעים לקלוע מבחוץ. ובכלל נדמה שחסר לה השנה הגרוש ללירה כדי להתמודד מול האימפריות של היורוליג. ראינו את הבעיות של מכבי תל אביב נחשפות כבר במשחק הראשון ביורוליג מול קאחה לבוראל וגם מול ברצלונה.

מכבי סובלת מגבוה עם יד קטלנית מבחוץ, לכן דרוש במכבי גבוה בעל רגליים זריזות מספיק שיכול לשמור על גבוה אקטיבי . אליהו זריז אבל אף פעם לא יידע לשמור. ריצ'ארד הנדריקס יכול להיות אופציה, אבל רוב הזמן הוא משחק בעמדה 5 ולא 4. מילאן מצ'באן איטי ולא אתלטי מספיק. בנוסף, למכבי תל אביב חסר גארד נוסף עם קליעה אבסולוטית. היה שחקן כזה שנה שעברה, אחד בשם אלן אנדרסון. רק שהוא הצליח לחרב את מכבי אשתקד וכמעט עשה זאת גם לברצלונה עם העבירה הטיפשית שלו על פרקינס במשחק בשבוע שעבר.

מי שהיה אמור לפרוח השנה הוא צ'אק איידסון. אולם לפני מספר ימים במשחק ברצלונה ראינו שבמאני טיים הוא קורס. לסיכום, אם נסתכל קדימה, החלק הרע הוא שפנאתיינאקוס כנראה תחכה בהצלבה, מה שאומר שעוד עונה תגמר בלי פיינל פור. החלק הטוב הוא שיש על מה לבנות לעונה הבאה וזה משהו שבשנים האחרונות היה קשה להגיד על האימפריה הצהובה מהכדורסל.

לטור יורוליג או ליגה ישראלית? עונתה של מכבי תל אביב
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

4 תגובות בנושא “מכבי תל אביב של השנה – הגנתית, לוחמת, נחותה”

  1. שתי הערות:

    (א) לא מקובלת ההערה ש"אליהו לא ידע לשמור". הוא משתפר, ויכול להשתפר עוד.

    (ב) נקודת התורפה אינה הזריקות מבחוץ, אלא דוקא מן הקו. הפסדי החוץ שלנו היו יכולים להיות מזעריים עם אחוזים נורמליים מהקו, ואם יש קוסם שיכול להרים את האחוזים מן הקו מהמקום הגרוע ביותר ביורוליג לשליש העליון, הנה לנו הקבוצה החזקה ביותר באירופא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *