תאוות בצע, שם המשחק

כסף, זו מילת המפתח בענף הכדורגל המודרני בשנים האחרונות. סכומים דמיוניים נזרקים לאוויר, ולכולם זה נראה לגיטימי. סכומים שלא נשמעו מעולם פתאום צצים על המגרש ומחוצה לו. אנשי עסקים מכל קצוות תבל מוכנים להשקיע סכומים אדירים בדבר המסוים שנקרא בן אדם.

לפני כחודש, כוכב מנצ'סטר יונייטד, וויין רוני, כמעט וחצה את הכביש למנצ'סטר סיטי בעקבות דרישה מההנהלה שתשדרג לו את השכר ל250,000 פאונד "בלבד" לשבוע! (כמיליון וחצי שקל). בסיטי הסכימו לשלם את הסכום הלא מציאותי הזה, אבל הגלייזרים לא יכלו לראות את הנכס הכי חשוב שלהם חומק להם מבין האצבעות. בסופו של דבר הם התקפלו, ונענו לדרישתו המופרזת יש לומר של וויין רוני.

כמובן שאי אפשר לשכוח את קניית המאה לפני כשנה וחצי של מר פלורנטינו פרז, בעליו של מועדון הפאר, ריאל מדריד, שבזבז לא פחות מרבע מיליארד יורו(!) כחלק מהקנייה הזכורה לנו כהעברה הגדולה ביותר בתולדות הכדורגל מאז ומעולם. 94 מיליון ליש"ט שולמו על כריסטיאנו רונאלדו ממנצ'סטר יונייטד, סכום עצום ביחס לשחקן בודד.

חלון העברות מתקרב, ואם תהיה קבוצה שתהיה מוכנה לקנות את ליונל מסי, השחקן הטוב בעולם היום לעיני רבים, תצטרך להיפרד מלא פחות מ300 מיליון יורו, סעיף השחרור הגבוה בעולם. שחקנים מובילים בעולם מרוויחים היום סכומי עתק, ואם הבעלים רק יעז לבשר להם שהוא צריך לקצץ מהמשכורת שלהם ולו מטבע יורו אחד, הם לא יהססו ויתחילו לחפש קבוצה אחרת. הכדורגל של היום הוא כדורגל נפלא ומהנה, אבל אין יותר סמלים, המחויבות, האהבה למשחק, היום לרוב רק המזומנים מדברים.

יודעים מה, נישאר כאן, בליגה הצנועה שלנו…

דגלאס דה סילבה, אחד מגדולי הבלמים שנחתו כאן, בלם מצוין, קיבל הצעות מליגות בכירות באירופה כגון בורוסיה מנשנגלאדבך מהבונדסליגה הגרמנית, או ההצעה מליל הצרפתית בשנה שעברה. קבוצות שבהחלט אפשר לומר שהן קפיצת מדרגה מבחינה מקצועית, האמת שגם כלכלית, אבל דה סילבה החליט שכנראה זה לא מספיק והלך כמעט כמו כולם, בעקבות הכסף כשחתם ברד בול זלצבורג האוסטרית ל – 5 עונות בתמורה ל – 5 מיליון יורו. הקבוצה ידועה בעושרה, אבל מבחינה מקצועית, לא מאיימת במיוחד בלשון המעטה.

לסיכום, בואו נקווה שהשייח'ים ואנשי העסקים הנכבדים יירגעו עם הקניות המטורפות ושחדוותו של המשחק היפה והפופולארי ביותר בעולם, תחזור להיות בדיוק כמו שהייתה עד לפני כמה שנים.

בחזרה לקטגורית כדורגל עולמי
בחזרה לקטגורית כדורגל ישראלי
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *