לשחרר את יוגב – האם על מכבי תל אביב לשחרר את יוגב אוחיון?

בימים האחרונים אנו עדים לדרמה ספורטיבית בגין רצונו של שחקן מכבי תל אביב, יוגב אוחיון, להשתחרר ממכבי תל אביב . זאת על מנת, ככל הנראה, לעבור לקבוצה בכירה בחו"ל.

אם לרגע נתעלם מכל הפטפטת המשפטית (ויסלחו לי עורכי הדין) נבין כי אוחיון בסך הכל מבקש לעצמו את הדברים הבסיסיים שאנו מאחלים לעצמנו מידי יום. כלומר, שיפור בתנאי השכר, קידום במעמד התעסוקתי, והכרה רחבה בדבר הכישורים שלנו. נכון, בניגוד לרובנו, אוחיון זוכה לשכר נדיב מאוד, חשיפה ציבורית, ואין ספור תארים. אך, שוב, בניגוד אלינו, אוחיון בורך בנתונים חריגים לטובה, בין היתר, קליעה, אתלטיות, וראיית משחק. יכולות שאנו יכולים להפגין רק דרך הפלייסטיישן, וזאת גם על דרך המחמאה. כמו כן, על מנת למקסם את כישוריו, ניתן להניח שהשקיע שעות על גבי שעות בשיפור הנתונים. עוד ניתן להניח שבגיל התיכון הקדיש את זמנו לכדורסל, ולכך בלבד. זאת מדוע? אוחיון שיחק בשלוש מסגרות לפחות. האחת, תיכון עמק החולה (עמה זכה באליפות ליגת התיכונים בשנת 2005). השניה, הפועל גליל עליון שם שיחק בקבוצת הנוער ובקבוצת הבוגרים. כמו כן, השתייכות לסגל נבחרת ישראל, על הגילאים השונים. שילוב של שלוש מסגרות אימון ומשחק די בהם כדי לבטל את כל זמנו החופשי של אוחיון, במהלך ילדותו.

אוחיון בגילו העכשווי  (25) מודע לעובדה כי נותרו לו עוד מספר מועט של שנים, לזכות בתארים, ולהעשיר את חשבון הבנק. כמו כן, אני מניח שהעובדה כי עודד קטש, מאמנו לשעבר, פרש בגיל 26 נוכח פציעה אף היא מעודדת את אוחיון להשיג את החוזה הטוב ביותר שניתן להשיג. זאת ועוד, העונה במכבי לימדה את אוחיון עד כמה שברירית הינה הקריירה של ספורטאי מקצועי. כך לדוגמא, שחקן ה NBA  ג'ורדן פארמר הגיע לישראל בגלל השבתת הליגה הטובה בעולם. אף ניתן להניח כי השהייה ליד ג'ון שאייר, שכידוע, נכון לעכשיו, טרם מצא קבוצה, חיזקה את ההבנה בדבר המטולטלת בחייו של ספורטאי. שאייר, למי שאינו בקיא, זכה במהלך התיכון באליפות אילינוי ונבחר לאול אמריקן. לאחר מכן, במהלך לימודיו באוניברסיטת דיוק זכה באליפות המכללות, ושבר את שיא המשחקים הרצופים באוניברסיטה. למרות הנתונים, ובדגש על אליפות המכללות, לא צלח בידו להיבחר בדראפט. וכעת עליו לתור בעולם אחר חוזה מקצועני.

נכון, מכבי תל אביב נתנה במה ליוגב אוחיון להפגין את כישוריו. אך חשוב לזכור שמכבי לא בנתה על אוחיון כרכז פותח, ואף לא כרכז שני. יתרה מכך, לא מכבי "בנתה" את אוחיון אלא הוא עצמו בדרך של עבודה קשה, חוסן מנטלי, ומן הסתם מעט מזל.

שחרור אוחיון ייתן לו את האפשרות להגשים עצמו, בשנים המעטות שנותרו לו עד סיום הקריירה. ומנגד, ייסבו נזק מועט אם בכלל למכבי. הרי, ניתן להניח, שמכבי תזכה באליפות הליגה, בגביע המדינה, ותעפיל, בתקווה שיותר, לשלבים הגבוהים במפעלים האירופים.

לסיום, לא נותר אלא לאחל לאוחיון שיינצל עד תום את כישוריו, ושיבין שאת הזמן לא ניתן יהיה להשיב.

נ.ב היה תענוג לראות רכז ישראלי מוביל את מכבי. אך תענוג גדול יותר יהיה לדעת כי הגשמת את חלומך, והגעת לגבהים שאליהם אתה שואף.

*הכותב הינו עורך דין המתמחה בדיני ספורט

One thought on “לשחרר את יוגב – האם על מכבי תל אביב לשחרר את יוגב אוחיון?”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *