סיכום המחזור הראשון של יורו 2012

 יורו 2012 זורם אצלנו בדם כבר כמעט שבוע, מחזור המשחקים הראשון בשלב הבתים הסתיים וקצת לפני שיתחיל המחזור השני, סיכום קצר על מה שראינו עד עכשיו

מחזור המשחקים הראשון נגמר ובו נוכחנו לדעת איך יורו 2012 התחיל ואפילו איך יתקדם מבחינת הנבחרות השונות. המובילות, המארחות והקטנות כאחד. אמנם המחזור הראשון הוא סנונית ראשונה בלבד ליכולתם וסביר להניח שנראה שיפור ועליית מדרגה עם פתיחת המחזור השני, עדיין ישנם כמה דברים ששמתי לב אליהם בכל בית. אז בואו נתחיל!

בית א':

הבית אשר פתח לנו את משחקי היורו. המשחק שלא כולנו התלהבנו ואולי גם לא רצינו לראות בתור משחק פתיחה הפתיע ובגדול. משחק הפתיחה הפגיש את אחת המארחות של הטורניר – פולין ששיחקה מול יוון.

אין ספק ששתי הנבחרות הפתיעו אותנו ביכולתן והעניקו לנו משחק שבהחלט טרף את הקלפים והעניק לנו הנאה מרובה. במשחק ראינו 2 נבחרות שמאמינות בעצמן, משחקות פתוח ויודעות להשתמש בכלים שלהן בהתאם, ואפילו נכחנו לדעת שאסור לזלזל ביוון ולהספיד אותה בטרם עת. למי שלא זוכר, המשחק הסתיים בתיקו 1:1 שבו היו גם 2 מורחקים (אחד לכל צד), שוער מורחק באדום, פנדל מוחמץ ומשחק מהנה.

במשחק השני בבית א' זכינו לראות את הנבחרת ששיחקה הכי טוב עד כה. רוסיה הפגיזה במשחק הראשון ופירקה את צ'כיה המתפוררת 1:4. המשחק הרים את המורל ואת החשק לכל העם הרוסי שכבר הבטיח לכולנו שהנה נבחרתו בדרך לגמר. השאלה הגדולה האם תצליח הנבחרת הרוסית לעמוד בציפיות ולהמשיך לשחק נפלא.

הימור למחזור השני:

יוון – צ'כיה: הרוח הגבית של יוון תמשיך לנשוב, למרות מספר חסרונות בהרכב הנבחרת. יוון תגיע למשחק השני ותשיג ניצחון חשוב על צ'כיה שמציגה הגנה מחוררת להפליא.

רוסיה – פולין: רוסיה מגיעה במצב רוח התקפי ונהדר, מצד שני, פולין יודעת שניצחון יכול לתת לה לנוח על זרי הדפנה לקראת המשחק האחרון. אני מאמין שהמשחק ייגמר בתיקו.

בית ב':

"בית המוות", הבית הכי קשה שהעמיד את גרמניה, הולנד ופורטוגל במשחקים ראש בראש ביניהן ואיך אפשר לשכוח את אלופת אירופה בעבר, דנמרק.

המשחק הראשון הפגיש את דנמרק מול הולנד. המשחק שהפתיע את כולם ודיי הטריף את בית ב'. הולנד שעלתה למשחק וידעה שרק ניצחון במשחק ייתן לה את נקודת הפתיחה שכל כך רצתה, כשלה ובגדול. דנמרק שעלתה עם השוער המחליף שלה הציגה משחק אגרסיבי ומבוקר על מנת להשיג אפילו נקודה שתשאיר לה סיכוי למחזור השני, אך ההפתעה הייתה גדולה עוד יותר כשדנמרק (אלופת אירופה 92') ניצחה את הכתומים 0:1. יהיה מעניין לראות מה תעשה הולנד במשחק הבא, כשהיא יודעת שרק ניצחון ישאיר לה סיכוי להעפיל לשלב הבא.

גרמניה - פורטגל יורו 2012

במשחק השני עלו למגרש גרמניה ופורטוגל. המכונה המשומנת של הגרמנים אשר לדעת רבים צריכה להניף את הגביע, פגשה את פורטוגל והכוכב הבלתי מעורער שלה, כריסטיאנו רונאלדו. לצערנו המשחק לא התעלה לרמה גבוהה מדי, משחק בוסרי למדי, ומשעמם ברובו (עקב משחק טקטי מדי של פורטוגל) נגמר התוצאה של 1:0 לטובת הגרמנים משער של מריו גומז הנפלא. גרמניה עשתה את העבודה ומגיעה בראש שקט לקראת המשחק השני.

הימור למחזור השני:

פורטוגל – דנמרק: לאחר הנפילה של הפורטוגלים, רק ניצחון יכול להרגיע אותם. הפסד, ודרכם של רונאלדו וחבריו מסתיימת מוקדם מהצפוי. אני צופה הפעם משחק פתוח יותר שיסתיים בתיקו.

גרמניה – הולנד: "ה-משחק של בית המוות", במיוחד כרגע כשהולנד מגיעה עם גבה אל הקיר. כל תוצאה פרט לניצחון ההולנדים ייאלץ אותם להתחיל לארגן את המזוודות בדרך חזקה אל רוטרדם או אולי אמסטרדם. מצד שני גרמניה היא לא נבחרת שתנוח על זרי הדפנה ותנסה להשיג את הניצחון השני שיבטיח לה כנראה סופית את הכרטיס לרבע הגמר. התחזית – ניצחון של הגרמנים.

בית ג':

אחד הבתים המעניינים בטורניר.  בית שמפגיש את האיטלקים, קרואטיה וכמובן אלופת אירופה והעולם ספרד, ובין לבין מנסה להציק הנבחרת של אירלנד.

המשחק הראשון בבית הזה הפגיש לנו את הענקיות ספרד ואיטליה. הספרדים של ויסנטה דל בוסקה פתחו עם הרכב מלא כשרון אך ללא חלוצים. היה אפשר להבין בהמשך המשחק, כשטורס עלה מהספסל מדוע הייתה התלבטות לגביו בקיץ הזה, הוא פשוט לא טוב. האיטלקים מצד שני הראו ניצוצות של כדורגל יפה וטוב, בראשותו של השחקן הוותיק והמצוין – אנדראה פירלו. המשחק הסתיים בתיקו 1:1.

די נטאלה חוגג את השער נגד ספרד

הקרואטים (המועדפים עליי) פגשו את הנבחרת הקטנה ביותר באליפות, אירלנד, והצליחו לעבור את המשוכה הראשונה שכולם ציפו מהם. הנבחרת הקרואטית נהנתה מיום טוב של חלוציה המצוינים – מנדזוקיץ' ויליביץ'. אמנם ההגנה האירית חילקה מתנות אך גם את זה צריך לדעת לנצל ובכך הביאו את קרואטיה להוביל את הבית עם ניצחון קליל- 1:3

הימור למחזור השני:

קרואטיה – איטליה: בעקבות הינצחון של הקרואטים במחזור הראשון, איטליה יודעת שאין לזלזל בכוכבים של ביליץ'. המשחק יהיה מרתק מאוד לדעתי אך (לצערי) אני צופה ניצחון של האיטלקים הפעם.

אירלנד – ספרד: אלופי אירופה והעולם יודעים שזו הזדמנות טובה לחזור לפורמה טובה ולהשיג ניצחון קליל שיוכל להבטיח להם (כנראה) את העליה לשלב הבא לקראת המחזור האחרון. ניצחון ספרדי צפוי.

בית ד':

בית מעניין ופתוח, שמציג 2 מועמדות שעדיין לא סגורות על עצמן ביכולות שלהן ובאפשרותן להציג את ימיהן היפים וחזרה לתהילה הגדולה.

הבית שסגר את המחזור הראשון הפגיש את צרפת ואנגליה ראש בראש. משחק שלא התעלה לרמה גבוהה מדי אך עדיין הציג כדורגל טוב ומעניין. בהחלט יהיה מעניין לראות את המשחקים הנוספים שלהן בבית ולגלות אם הנבחרות הללו יוכלו לתת את הטון. המשחק ביניהן נגמר בתיקו 1:1.

במשחק שנעל סופית את המחזור הראשון הפגיש את שבצ'נקו וחבריו מול זלאטן ושות'. המשחק היה מרתק, מעניין ובהחלט העלה גם הפעם את רמת הציפיות מהיורו שממשיך בקצב מצוין. השבדים שנשענים בכל הכוח על כוכב מילאן עדיין לא מספיק טובים ומי שהכה בהם ללא רחמים הוא הכוכב האוקראיני והמלך הקודם של מילאן – אנדריי שבצ'נקו, שתקף עם צמד שערים וסידר לאוקראינים ניצחון יקר – 1:2.

צרפת – שבדיה: השבדים לא מספיק טובים ולא יהוו יריבה חזקה מול הצרפתים שעדיין מאמינים ביכולת שלהם, ויביאו את כל כוחותיהם למשחק הזה. ניצחון צרפתי קליל בפתח.

אוקראינה – אנגליה: עם כל הכבוד לשבצ'נקו ובלי לזלזל ביכולת שלו ושל חבריו, לדעתי הם עשו את שלהם עם הניצחון על השבדים. אמנם האנגלים נוטים בדרך כלל לקלקל לעצמם, אך אני מאמין שהפעם הם יצאו עם ידם על העליונה וישיגו את הניצחון שהם כל כך רוצים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *