הבונדסליגה לאחר חצי עונה

פגרת החורף שהגיעה לבונדסליגה ובעצם חוצה את הליגה לשתיים, נותנת לנו אפשרות לבחון מה היה לנו עד כה בחצי העונה באחת מהליגות המרתקות ביותר באירופה. עונה חדשה הפציע על הבונדסליגה, אחת הליגות היותר נצפות, מעניינות, ומלאות קהל.

כולן חיכו לחזרתה של באיירן מינכן הגדולה, טורפת התארים לקידמת הבמה. והבווארים לא מאכזבים. שובו של יופ היינקס הנהדר לקווים הוכיח את עצמו למהלך אולי הכי טוב שבאיירן עשתה השנה. עם מספר קטן של רכישות במהלך עונת המלפפונים שבו חיזקו מספר עמדות מרכזיות בלבד: בואטנג, ראפיניה ואלאבה בהגנה. טוני קרוס שחזר מעונת השאלה לקישור האטרקטיבי, ונילס פטרסן שהובא מהליגה השיניה שם חורר רשתות, אבל מעל כולם ניצב הרכש החשוב ביותר, השוער מנואל נוייר שהגיע משאלקה. נכון לעכשיו הקבוצה מתפקדת נהדר, החלוץ האימתני מריו גומז כובש מול כל דבר שזז, ריברי ורובן (שלא מרבים לשחק בגלל פציעות) רוקדים במגרש, וההגנה נראית מעולה בראשותו של נוייר.

בורוסיה דורטמונד האלופה, הצהובים-שחורים שרוצים להראות שהעונה הקודמת לא הייתה מקרית והנס יכול לחזור על עצמו היא אחת הטוענות הראשיות לכתר גם השנה. אף גבה לא תורם אם גם השנה הצלח
ת תהיה צבועה בצהוב. הסגל הכמעט שלם (והמושלם) שהצליחה דורטמונד להשאיר אצלה בבית מוכיח גם השנה שהשחקנים שלה הם מהטופ האירופאי, וההוכחה הכי טובה לכך ניתן למצוא בניצחונות המצוינים שהשיגה גם מול באיירן וגם מול שאלקה.

שאלקה 04 הנהדרת – השדים הכחולים חוזרים ומראים את גדולתה של הקבוצה מגלזנקירשן. הכוכב הגדול ושוער נבחרת גרמניה עזב לטובת באיירן אך במקומו פורח השנה השוער המצוין ראלף פאהרמן שצפוי לו עתיד מזהיר. רוב הסגל הכחול נשאר משנה שעברה, בראשותם של החלוצים הנהדרים ראול את הונטלאר שסוחבים את הקבוצה עד למקום השלישי בתום החצי הראשון של העונה.

הפתעת העונה עד כה ופרס הקבוצה המרעננת הולך לבורוסיה מנשנגלדבאך. הקבוצה שנשארה בעונה שעברה רק במחזור האחרון בליגה, מוכיחה השנה  שמקומה אולי בין הגדולות.  גלדבאך ממוקמת כרגע במקום הרביעי, כשבסך הכל מפרידות בינה לבין המקום הראשון ארבע נקודות בלבד. הקבוצה כבר הוכיחה השנה שמיקומה בצמרת לא מקרי כאשר ניצחה את באיירן מינכן וסחטה תיקו בדורטמונד.

אמצע הטבלה מורכב מ – ורדר ברמן (המאכזבת), לברקוזן (שתמיד מתחילה טוב ונופלת), האנובר (שמתחילה להתברג במרכז מדי שנה), שטוטגרט (הלא יציבה), כשסוגרות את החלק הזה הופנהיים, פ.צ. קלן, הרטה ברלין וולפסבורג.

בתחתית אפשר למצוא את הקשר הישראלי לעונה הזו – שמורכב מהמבורג (מה היא עושה בחלק הזה של הטבלה?!), מיינץ (שכנראה חוזרת לחלק המקורי שלה), נירנברג (נקווה שאלמוג כהן יחזור להרכב ומהר), קייזרסלאוטרן (שכטר תחזור לכבוש ומהר, ורמוט תחליף קבוצה ומהר), אוגוסבורג ופרייבורג שנועלות את הטבלה.

אז איך אסכם את חלקו הראשון של הבונדסליגה:

אישית אני מאמין שהקרב יהיה משולש: באיירן/דורטמונד/שאלקה. קשה לקבוע מי מהן תהיה האלופה היות והקבוצות דיי קרובות ביכולות שלהן. מה שיכריע כנראה יהיו המשחקים ביניהן. גלדבך תמשיך להיות הפתעת העונה ויש אפשרות טובה שהיא זו שתכריע מי תהיה האלופה. גלדבאך יחבקו בהערצה את המקום הרביעי העונה. נקווה להתעוררות של שטוטגרט ולברקוזן שיתנו קצת יותר עניין לגבי המאבקים על הכרטיסים לאירופה. בתחתית, גורלן של אוגסבורג ופרייבורג כנראה אבוד כשהמאבק על היורדת השלישית כנראה יסגר בין לאוטרן/מיינץ/נירנברג.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *