איתות מהאולפן: על אולפן ליגת האלופות של ערוץ הספורט (דעה)

אולפן ליגת האלופות בהנחיית מודי בר און זאת התוכנית הטובה בטלוויזיה. הקלילות שבה הוא מעביר את הדברים בתוספת כדורגל אירופאי יוצרים נוסחא מנצחת. שווה לראות שם את כתבות צבע, הפרשנויות והניתוחים במשך שלושת רבע שעה, לפני שהמשחק בכלל מתחיל.

מודי, בעזרת חוש ההומור ,הניסיון והכריזמה שלו מביאים לכך שאפשר אפילו לסבול כל מיני אמירות הזויות של חברי הפאנל כמו איציק זוהר ושגיא כהן. אני אישית מחכה לשידורי האולפן כמעט כמו למשחק שבא אחריו. גם כשנשמעת שריקת הסיום ומובאים התקצירים עם אבי מלר (שמשדר אותם כאילו "התיישב על זיקוק" לפי בובה של לילה) הם תכנים ששווה להישאר ערים בשבילם.

אלא שהעונה הזאת, בעיקר בצמד ימי השידור במחזור השני של המפעל, הדברים מתחיל להזכיר שידור מביך של הערוץ הראשון. דניאל זילברשטיין מדבר על כותרת בעיתון מחו"ל, אבל השקופית ברקע לא משתנה. מודי מדבר על קבוצה אחת אבל השידור עובר לתקציר של קבוצה אחרת. משחקי המחזור הבא מופיעים על המשחק, אבל רק לכאורה, כי מה שרואים הצופים בבית זה כיתוב על גבי כיתוב. כל אלה הם רק חלק מהתקלות שפגעו באיכות השידור. הערוץ עבר לשדר את התוכנית מאולפן חדש, אבל בשנת 2013 מצופה מערוץ מקצועי לנהוג במקצוענות.

עוד נקודה שהפריעה לי הייתה העדר להקה בסיום כל שידור. תמיד נחמד, אחרי ששומעים ורואים כדורגל במשך שלוש שעות, לסגור עם משהו שונה וכייפי כמו מוזיקה בהופעה חיה. הסאונד בסדר גמור, גם האמנים וגם הראיונות הקצרים בין השירים עם מודי והסולן. אחד הטובים שבהם היה כשזהבה בן הופיעה באולפן ובר און אותה "מה נשמע?" והיא ענתה לו "בסדר" במקום את שם השיר הבא. זה מקרה שמייצג יפה את האופי של אולפן ליגת האלופות. בידורי, נעים אבל לא זול מידי. "האח הגדול" ו"הראשון בבידור" הם בערוצים אחרים ובמרחק אלפי שנות אור מבחינת הסגנון שלהן. חבל שכל היופי הזה יתחיל להיפגם או להיסדק ומה שיישאר ממנו יהיה רק נוסטלגיה. לשלמות אין טעם וסיכוי לשאוף, אבל מה שיש כבר עכשיו שווה הרבה מאוד. מפחיד לחשוב על היום בו מודי בר און יחליט שמיצה ויעזוב את התוכנית. קשה לחשוב על מנחה אחר שינחה בכל כך הרבה חן. היחיד שאפשר להעלות על הדעת במשבצת הזאת הוא יונתן כהן. הטאלנט הצעיר יודע לעשות את העבודה, אבל כדי להכניס את הרגליים שיתיאמו בדיוק לנעליים שננטשו צריך להיות עילוי בתחום ההנחיה.

בערוץ ספורט 5 חייבים לראות את הקלטות של השידורים האחרונים מהאולפן ולתקן את הטעויות שנעשו שם. ודאי שלא צריך לפטר אנשים אחרי שני ימים חלשים, כמו שלא משחררים חלוץ אחרי שני מחזורים שבהם הוא לא כובש. התוכנית כל כך מזוהה עם הערוץ, ובמובן החיובי. בימים בהם התדמית שלו היא בכי רע, זה לא דבר של מה בכך. היא צריכה לשמור עליו ולדאוג לתחזק אותו בכל הכוח.

קליק על הלייק ותקבלו את כל העדכונים היישר לפייסבוק שלכם

One thought on “איתות מהאולפן: על אולפן ליגת האלופות של ערוץ הספורט (דעה)”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *