דרושה: קבוצת מעוטרת שנעלמה ממאבקי הצמרת בשנים האחרונות- מכבי תל אביב, לאן?

עונה חדשה בפתח, שוב ציפיות? הפעם עושה הרושם כי במכבי תל אביב מדברים פחות ועושים יותר. לא עוד סכומי עתק, כי אם שחקנים צעירים ורעבים.
הליגה האירופית תהווה מבחן ראשון בדרך לעונה מחייבת בתשובות. ממתינים בסבלנות, או שלא

אחרי עונת הגלאקטיקוס 2, שוב המזומנים לא הניבו פירות (הצלחת חזרה לכרמל) והפעם זה קרה אחרי השקעה אסטרונומית ותקדימית של כ-120 מיליון שקלים. מכבי תל אביב חוזרת ממחנה האימונים כשאר השנה אין פסטיבל של רכש ובעזרת שינויים קוסמטיים, בעיקר חיזוק של שחקנים צעירים בדמות אלי זיזוב, רפי דהן ומוסא קאנוטה וכאלו שחוזרים מהשאלה. מכבי מחפשת אליפות לאחר כמעט עשור (2003) רק שאם תשאלו בקריית שלום יש שיאמרו שהשנה לא "מצהירים על כוונות" אלא עסוקים ב"עבודה קשה". אהה וכן מאור בוזגלו אם תהיתם מחפש דירה חדשה לאחר שהובהר לקשר המכושר שהוא אינו נמצא בתוכניות הקבוצה השנה, אז אם למשהו יש הצעות ליצור קשר עם הקשר.

מיטש גולדהאר למד את הלקח והבין שכמו שאומרת הקלישאה הידועה, את הכסף סופרים במדרגות אבל גם את הביקורות. אחרי עונה שבה הוציאה מכבי סכומים לא שפויים וקנתה מכל הבא ליד, רצוי שתהיה דרך למועדון כדורגל ומעל הכל, מחויבות דבר שמחפשים עד היום במחנה הצהובים. מכיוון שבעונה החולפת זו הייתה התכונה שהכי בלטה בהיעדרה בקרב שחקני הקבוצה. כזכור מסע הרכש הענק כלל את החזרתו של רוברטו קולאטי לכדורגל הישראלי, האריס מודנאנין שטרם הוכיח את כישוריו, ברק יצחקי שישב רוב העונה ביציע עקב פציעה אומללה המחזור הראשון של העונה ועוד היד נטויה.

אז מה השתנה הלילה הזה מכל הלילות? מכבי אומנם הבינה את המסר ולא יצא למסע קניות מטורף, אך שינויים יש ועוד איך. שישה שחקנים אינם ילבשו צהוב בעונה הקרובה, לירן שטרואבר עוזב אחרי שחזר לקבוצה לשנתיים נוספות עוזב השוער המתבגר לקבוצות הלוזונים מפ"ת, עקב מחלוקות בשכר ומעל הכל נזכור את ההושבה שלו על הספסל כמה מחזורים לסיום העונה והתוכניות העתידיות שצפו לו במכבי והן הכשרת ברק לוי המכושר שהראה כמה ניצוצות ואולי העונה זו תהיה הפריצה הגדולה שלו. גם יובל אבידור ארז השבוע את חפציו גם כן לאחר שנתיים בהן לא עשה את פריצת הדרך לה כל כך ייחל והוא ישוב לקבוצה שבה עלה על המפה שהובילה אותו למכבי והרי זו קבוצתו לשעבר עירוני ק"ש. יחד עם השניים סיימו את דרכם במכבי שוער המשנה גיא סלומון, גיבריל סידבה המאכזב שככל הנראה כעת יעבור לבני סכנין או מכבי פ"ת. מי שידוע ממזמן שלא ימשיך לעונה נוספת עם המכבים הוא החלוץ הגבוה דימטיר רנגלוב הרומני שינסה את מזלו שוב בבורסיה דורדמונד ממנה הושאל למכבי אשתקד. אך הבולט מכולם וזה שגרר אחריו איך את מירב ההדים והדיבורים הוא מאור בוזגלו הקשר הנהדר שמסיים בסוף העונה הנוכחית את חוזהו במכבי, רק שמכבי עשתה קיצור מהיר יותר והודיעה לשחקן שהוא לא ימשיך בקבוצה העונה. אם מכבי תשלם על כך ביוקר או תרוויח נדע רק בסוף השנה.

אלו העוזבים אבל מה שמעניין עכשיו הם אלו שהגיעו ויצטרפו למחנה הצהוב שיחל את העונה ביום חמישי הקרוב במוקדמות הסיבוב השני של הליגה האירופית.
אלי זיזוב- מלבד הדימיון המופלא במראה החיצוני למאור בוזגלו, מדובר בשחקן שופע בכשרון שרק מחכה לצאת. זיזוב הינו שחקן בית של הקבוצה מגיל 9 כמו שאוהבים האוהדים עד גיל 13,לאחר מכן עזב השחקן את מכבי וניסה את מזלו באקדמייה המוצלחת של ברצלונה ואף לפני שלוש שנים צילסי האנגלית התעניינה בקשר הצעיר. זיזוב שיחק שנתיים בלבסקי סופיה הבולגרית והפך לשחקן הצעיר בליגה הבולגרית שעורך הופעת בכורה בגיל 16 וחודשיים. את העונה האחרונה העביר זיזוב בסופרטניג בראגה הפורטוגלית עד חודש פברואר השנה, מאז מתאמן השחקן עם מכבי תל אביב שהחליטה להחתים אותו על חוזה רשמי. כפי שנראה זיזוב נכנס לחלל גדול שנשאר לאחר שיחררו של מאור בוזגלו מהקבוצה.

רפי דהן- עוד עושה משחק צעיר, בן 21 וכל עתידו לפניו. דהאן הוא אחד האחראיים להישארותה של הפועל פ"ת בליגה השנה והצטיין לאורך רוב העונה הרבה בזכות טיפוחו של המאמן יובל נעים.
מוסא קואנוטה- האם נחזה בעוד ייצור גאוני של עמנואל מאיוקה? החלוץ הטרי שנושא את גיל הגיוס, 18 מתאמן במכבי מספר חודשיים והותיר רושם חיובי בעיניו של מוטי איווניר. קאנטונה הסנגלי נחשב לשחקן עתיד במדינתו וחוזים לו הצלחה רבה. במכבי מעוניינים להשביח את האפריקאי הצעיר ולקטוף את הפירות כפי שקרה עם מאיוקה.
גיא חיימוב- השוער המבטיח שלא קיבל הזדמנות ראויה בעונת , 2004-2005 חוזר מהשאלה אחרי עונה מוצלחת במדים הכחולים לבנים של ק"ש, ויצטרך לעמוד בציפיות הצהובים ולהציג יכולת לא פחות טובה מהעונה החולפת שיכולה לסלול את דרכו לאחד משוערי הנבחרת בעתיד. השוער זכור לנו בין היתר מהפועל כפר סבא, הכח רמת גן ועוד. גיא יודע שהשנה הוא קיבל הזדמנות פז שאינו יכול להרשות לעצמו לשמוט מבין אצבועותיו.
דיע סבא– עוד שחקן מבית היוצר ביתר נס טוברוק, שחתמה על הסכם שותפות עם מכבי לא מכבר. מזכיר במראו את אחמד סבע ואכן יש קרבה משפחתית בין השניים. סבע הצעיר (18) מתפקד כקשר התקפי והוא יקרא לדגל בעת הצורך.
תמיר כחלון ועומר ורד- גם השניים חוזרים מעונת השאלה בדיוק כמו חיימוב, כל אחד בעל רקע שונה. כחלון כמעט נגע בשמיים לפני שנתיים כאשר השתלב לא רע בקבוצה הצעירה שהעמיד בזמנו אבי נמני, אך חלומות לחוד ומציאות לחוד, השנה החולפת ועימה הרכש המסיבי שביצעה מכבי דחק לשוליים את הקשר עם הפוטנציאל ובאמצע העונה השאילה אותו מכבי לשרלואה הבלגית שם הפגין יכולות נהדרת ומספר כיבושים עם יתר חבריו הישראלים (דודו ביטון ומתן אוחיון). איווניר הבהיר לקשר ששקל להמשיך באירופה שהוא בונה עליו השנה ולכן לבסוף חתם כחלון במכבי. עומר ורד המגן הנמרץ אחרי עונה נהדרת בקבוצתו של יואב כץ חוזר השחקן הביתה מהשאלה לעמדה שכל כך זקוקה לשיפור.

אלו הפנים החדשות של הבננה הצהובה מת"א יחד עם הסגל הקיים וחיזוק אחד או שניים שאמורה להחזיר עטרה ליושנה ולהיאבק עד סוף (ולא רק שני סיבובים) על הנפת הצלחת והכרטיס למוקדמות ליגת האלופות. אם לשפוט לפי מחנה הקבוצה במירלו הסממנים מבשרים טובות, אך אין לבנות על משחקי אימון מול קבוצות מילואים והמבחן הראשון כבר בפתח כאשר לאנרצ'רן האזרית לא דופקת חשבון גדול מידי למכבים ואם לומר אז בצדק כי הישגיה של מכבי בשנים האחרונות כמו בביצה המקומית טעון שיפור. אז עם מתכון של סגל רענן וצעיר עומדת הקבוצה של איווניר לצאת לדרך חדשה, ואם התוצאות לא יגיעו במהרה ובצורה מספקת, אז התרעומות משערים 10-11 ו-13 לא יתנו הרבה נחת להנהלה. התשובות יאלצו לחכות בינתיים, אולי עד אמצע מאי ואולי עוד לפני.

One thought on “דרושה: קבוצת מעוטרת שנעלמה ממאבקי הצמרת בשנים האחרונות- מכבי תל אביב, לאן?”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *