איך אומרים זידאן במרוקאית?

עאדל טאארבט, קווינס פארק ריינג'רס , פרמייר ליגזה היה עניין של זמן עד שתגיע הפריחה שלו. הוא שולט בכדור בצורה פנומנאלית, לא סופר אף אחד מסביב, והוא האיש שסחב על גבו את קווינס פארק ריינג'רס חזרה לפרמייר ליג. עאדל טאארבט, זידאן הבא, והוא בכלל מגיע ממרוקו

קווינס פארק ריינג'רס חוזרת לליגה של הגדולות. המועדון הלונדוני חסר בנוף הפרמייר ליג כמעט לאורך כל העשורים האחרונים. מי שחתום כמעט לבדו על העלייה הוא עאדל טאארבט, מרוקאי בן 22, וכישרון עצום.

קיצור תולדות הפספוס
טאארבט נולד בעיר המרוקאית טאזה, אך את מרבית ילדותו העביר דווקא בצרפת לשם היגרו הוריו כשהיה בן תשעה חודשים. לאנס הייתה הראשונה לשים את ידה על היהלום המרוקאי, אך כנראה שלא השכילו במועדון מצפון צרפת להבין מה יש להם ביד.

טאארבט הספיק לערוך בכורה בבוגרי לאנס כבר בגיל 17, אך נדד לתחנה הבאה שלו בצפון לונדון, אצל ה"ספרס" מטוטנהאם. חואנדה ראמוס וגם הארי רדנאפ לא ממש ספרו אותו, והוא זכה לשחק רק תשע פעמים בשלוש עונותיו ב"וויט הארט ליין" וגם אלו היו הופעות במשחקים זניחים יחסית.

טאארבט החל להתייאש, וביקש להשתפשף במקומות אחרים. הוא ידע כמה כישרון טמון ברגליו, שהרי שליטה אבסולוטית בכדור כמו שלו חייבת לפרוץ ולא סתם הודבק לא הכינוי, "זידאן הבא".

ב-2009 הושאל לראשונה לק.פ.ר, ושיחק מעט משחקים עבורה. בעונה שלאחר מכן הפך שוב כמושאל לשחקן הרכב במדי ה"חישוקים". ביצועיו הותירו חותם אצל יושבי ה"לופטוס רואד", ובמועדון שקיבל זריקת מרץ כלכלית באותה עונה, עם כניסתם של האנשים החזקים בסבב המכוניות של הפורמולה 1, הבינו כבר שנפל בחלקם להתעסק עם גאון כדורגל.

כמעט לבד על הגל
ה"ריינג'רס" המתעשרים בנו אמנם קבוצה חזקה וסומנו כקבוצת צמרת פוטנציאלית בליגת המשנה אשתקד, אך הסגל ברובו לא כלל שמות מפורסמים ומפוצצים, וטאארבט שכרטיסו סוף סוף נרכש מטוטנהאם היה אחד השמות הבולטים במועדון בתחילת העונה.

התוצאות שנגדו את התחזיות המוקדמות היו עליונות מוחלטת על פני שאר היריבות, כאשר מעל כולם הייתה זו העונה של טאארבט. הכישרון החל להשתולל, להתל בהגנות היריב כאילו הן אויר, ולהספיק להיות מחוזר על ידי שלל מועדוני הצמרת של אנגליה ואירופה. ריאל מדריד, מנצ'סטר יונייטד, ארסנל וגם ניוקאסל, רצו במהלך העונה את התכשיט המרוקאי הנפלא, אך טאארבט נשאר נאמן ל"ריינג'רס" וסיים עונה עם קרוב לעשרים שערים וכמות לא מבוטלת של בישולים.

טאארבט מגוון כל כך, ולצד שליטה מדהימה בכדור שמותירה להגנות היריב את "הזכות" לעצור אותו בעיקר בעבירות, הוא גם בעל בעיטה אדירה ממרחק, וכבש לא פעם שערים מטווחים ארוכים, וכיאה למנהיג הוא גם לא מתבייש לבצע את הפנדלים של הקבוצה, כמעט ללא בעיות.

מעל הכול הוא זכה לקבל מהמנג'ר, ניל וורנוק, את סרט הקפטן של הקבוצה, דבר שהאיץ עוד יותר את תהליך הפיכתו לכוכב הבלתי מעורער שלה.
וורנוק שכינה את טאארבט כ"אוויר לנשימה" של קווינס פארק ריינג'רס, יודע כי המרוקאי חם מזג באופן טיפוסי, ומסוגל לפתע להתעלם מחבריו על כר הדשא, העניק לו את סרט הקפטן על מנת להרגיעו, ולהכריז על היותו המנהיג.

ההשוואות לזידאן לא איחרו להגיע כאמור, וגם בזירה הבינלאומית עשה טאארבט קפיצת מדרגה כאשר נהיה לאחד מכוכבי הנבחרת המרוקאית של אריק גרטס.

העונה הוא יתמודד ברמות הגבוהות ביותר, ואם יוכיח גם מול שחקני הפרמייר ליג את יכולותיו, קווינס פארק ריינג'רס צפויה ליהנות לאין שיעור. אם וילאש בואש, מאמנה החדש של צ'לסי, כבר זכה לכינוי "מוריניו 2.0", עונה טובה של טאארבט והכינוי "זידאן 2.0", יוענק לו.

לטור ראש לשועלים
לטור דוד הפך לגוליית
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר ספורט

One thought on “איך אומרים זידאן במרוקאית?”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *