דוד הפך גוליית

דוד דה חאה, שוערה החדש של מנצ'סטר יונייטדהוא לא יועד להרכב הראשון של אתלטיקו מדריד, שורת טעויות של סרחיו אסנחו הובילה את דוד דה חאה להשתלט על אפודת השוער הראשון של ה"קולצ'ונרוס", משם הדרך לאולד טראפורד הייתה קצרה יותר. קבלו את דוד דה חאה, השוער החדש של סר אלכס, דוד שהוא בעצם גוליית

דוד דה חאה יכול היה לזכות לכינוי ה"יורש". בנבחרת ספרד בטוחים כי כש"סאן איקר" יתלה את הנעליים, יש מי שיתפוס את המקום. עכשיו הוא מגיע גם על תקן היורש של ענק אחר, אדווין ואן-דר סאר, ולעמדת השוער ביונייטד, זו שמכוסה במצלמות מכל כיוון, ולא תסבול עוד "בירטוזים".

בכלל לא תכננתי את זה ככה
דוד דה חאה שיחגוג 21 בעוד ארבעה חודשים, הוא תוצר מחלקת הנוער של אתלטיקו מדריד. תמיד סומן כפוטנציאל גדול, ועבר את כל הנבחרות הצעירות של ספרד. יחד עם חבריו לקבוצות הנוער של "הרוחי-בלנקוס" (האדומים-לבנים), אלבארו דומינגס, המגן השמאלי, ונאצ'ו קאמאצ'ו, הקשר המצוין, הם סומנו כמי שאמורים לסחוב את אתלטיקו מדריד לשנים גדולות בחברתן של ברצלונה וריאל מדריד.

בעוד קאמאצ'ו היה מיועד לתפוס ישר את עמדת הקשר המרכזי כתחליף לדעיכה של מאניש הפורטוגלי, לדה חאה נאמר כי זמנו יגיע. לעמדת השוער הראשון הובא סרחיו אסנחו, המבוגר מדה חאה בשנה, זה שסומן תחילה כיורש של איקר בנבחרת, וב"ויסנטה קלדון" היו בטוחים כי קנו מניה בטוחה לשנים רבות. דה חאה היה אמור להיות מושאל, לתפוס ניסיון ולצמוח במחוזות אחרים, ובעת הצורך לשמש כגיבוי לאסנחו.

אסנחו, שנרכש בחמישה מיליון יורו מויאדוליד, לא הצליח להתמודד עם תפקידו החדש, שורה של טעויות שעלו לאתלטיקו באיבוד נקודות, אילצו את המאמן דאז, קיקה סאנצ'ס פלורס, להמר על הילד דה חאה, שבכלל היה לשוער המילואים של המועדון בליגה השנייה, ורק פציעתו של שוער המשנה, רוברטו, היום בבנפיקה, גרמה לסאנצ'ס פלורס להמר עליו.

דוד דה חאה, עוד לא בן 19, נכנס בלא פחד בכדי להחליף את רוברטו במשחק במסגרת הליגה האירופית נגד פורטו. ולאחר שהראה ביצועים חתוליים, הוא לא זז משם. לאסנחו המתוסכל נותר לקוות שגם מחליפו יבצע טעויות, אך דה חאה המשיך בשלו, ויחד עם אתלטיקו מדריד זכה להניף את גביע הליגה האירופית בתום ניצחון על פולהאם.

את עונת אשתקד הוא כבר פתח כשוער בכיר, כאשר כבר במשחק הסופר-קאפ האירופי נגד אינטר הוא עוצר פנדל של דייגו מיליטו. את אסנחו הוא שלח לשיקום במלאגה, ותפס פיקוד גם על אפודת השוער של נבחרת ספרד הצעירה, זו שממש לאחרונה זכתה באליפות אירופה, תוך שהוא מספק הצלות מרהיבות שמוכיחות לכולם מדוע אלכס פרגוסון תולה בו כל כך הרבה תקוות.

ותראו לאן הגעתי
כשהחליט אדווין ואן-דר סאר שהגיע הזמן להיפרד ממגרשי הכדורגל, שמות רבים נזרקו לאוויר כיורשיו. מנואל נוייר, שוער נבחרת גרמניה העצום, וגם מרטן סטקלנבורג מאייאקס ונבחרת הולנד היו ברשימות של סר אלכס פרגוסון, אך כנראה שהספרדי הצעיר משך את עיניו יותר מכולם.

נוייר שבינתיים חתם במדי באיירן מינכן, וסטקלנבורג שיאלץ כנראה לבלות עוד עונה ב"אמסטרדם ארנה" נותרו מאוכזבים לנוכח הבחירה בספרדי, כי הרי להיות השוער מספר אחת בתיאטרון החלומות של היונייטד, זוהי משאלה של כל שוער. ה-1.93 של דה חאה מביאים עימם בשורה ל"אולד טראפורד". פרגוסון החליט להחתים שוער שישמש אותו לאורך שנים שהרי עמדת השוער של "השדים האדומים" כבר עברה טלטלות לא פעם.

אחרי שנים יציבות של פטר שמייכל, הענק הדני, הגיעו מארק בוסניץ' האוסטרלי שיציבות היא לא אחת מתכונותיו הבולטות, פביאן בארטז שבעיקר "בירטז", וגם מאסימו טאיבי, האיטלקי שאפילו בעצמו הופתע לעמוד בשערה של היונייטד, עד שנמצא אי יציבות חדש, אותה השרה ואן-דר סאר בעונות האחרונות.

דוד דה חאה הנרגש, אמר כשהוצג אתמול: "רוצה לחקות את ההצלחה של ואן-דר סאר". סר אלכס שכאמור שבע נחת משוערים כושלים, מקווה כי הפעם היורש בו הוא בחר, יצליח לחקות בעיקר את ההצלחה שהובילה אותו להדיח את אסנחו משערה של אתלטיקו מדריד, להיות מסומן כיורש של קסיאס בנבחרת הספרדית, ומעל הכול להפוך את האפודה מספר אחת ביונייטד לדוד שיהפוך לגוליית, גוליית הספרדי.

לטור מגה-פייז
לטור ראש לשועלים
לטורים נוספים בקטגורית כדורגל עולמי
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר ספורט

2 תגובות בנושא “דוד הפך גוליית”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *