שחקן ללא שכר (דעה)

כאשר שכרו של עובד אינו משולם לו כדין, קמה לו הזכות להגיש תביעה לבית הדין לעבודה מכוח חוק הגנת השכר, וחוקים נוספים. על פי פרסומים שונים בתקשורת, שכרם של שחקני בית"ר ירושלים עוכב במשך חודשים רבים.

ספורטאים, בניגוד לעובדים שכירים במגזרים אחרים, אינם רשאים לפנות לבית הדין לעבודה, אלא מחויבים לבוררות במסגרת ההתאחדות לכדורגל. הם גם אינם רשאים לעזוב את המעביד. ליתר דיוק, הם יכולים לעזוב אך לא יהיו רשאים לשחק עבור קבוצה אחרת, כל עוד כרטיס השחקן והרישום בהתאחדות לא ישונו בהסכמת בית"ר.

כדי לפתור את התסבוכת הזאת השחקן יכול לפנות לכמה גופים. לדוגמא, הרשות לבקרה תקציבית, וארגון שחקני הכדורגל בישראל.

הרשות לבקרה תקציבית דורשת ערבויות, ובטוחות מהקבוצות על מנת למנוע מצבים מסוג זה. על מנת לאכוף את תשלום השכר, רשאית הבקרה התקציבית להוריד נקודות, למנוע מהקבוצה להשתתף בליגה, ולהעמיד לדין משמעתי. בכל מקרה, עצם הפקדת הערבויות לכיסוי הוצאות הקבוצה נועד להבטיח את תשלום השכר, ללא קשר למצבה הפיננסי הנוכחי של הקבוצה. במקרה של בית"ר ירושלים, שרק לאחרונה החליפה בעלים וכיום מוחזקת על ידי אלי טביב בשיתוף עם עמותת האוהדים, נראה שהבקרה התקציבית נרדמה בשמירה. הרי או שהערבויות לא הופקדו או לחלופין בוחרת הבקרה לא לממש את הערבויות הקיימות. העובדה כי חובות השכר נוצרו בתקופה שקדמה לעמותה ולאלי טביב אינה רלוונטית משום שהבעלים הנוכחי רכש את הקבוצה, ועל כן זכאי לזכויותיה וחב את חובותיה.

ארגון שחקני הכדורגל, המתפקד על פי הגדרתו כאיגוד מקצועי שמטרתו לקדם מעמד שחקן הכדורגל, הוקם, בין היתר, לצורך טיפול בסוגיות שכר. באתר הארגון אנו נתקלים בכתבה מרתקת על הלנות שכר בפורטוגל, בהמשך אף קיימת סקירה קצרה של המצב באיטליה. כלומר, או שהארגון יצא לחופשה אירופה או שהוא מתעלם מהמציאות הקיימת בישראל. ההתהדרות של הארגון בדבר פתרון משברי שכר וסיוע לשחקנים זוכה לביטוי נרחב באתר האינטרנט.

אולי נפנה ליו"ר הארגון, חיים רביבו, ונבקש שיתערב לטובת השחקנים שאותם הוא לכאורה מייצג. אותו יו"ר שהצהיר "באתי לתרום מניסיוני ומהיכולת שלי לקידום זכויות שחקני הכדורגל בישראל. יש להם זכויות מסוימות – את חלקן הם קיבלו ואת חלקן לא" והוסיף "השחקנים יקבלו את שלהם, בדרך טובה או בדרך לא טובה. זה נראה למישהו הגיוני ששחקנים לא יקבלו משכורות במשך חודשים והכל יתנהל כרגיל"

אופס. רביבו הודיע לאחרונה על פרישתו מהתפקיד המאתגר והוא כעת משמש כ"נציג הבעלים" בבית"ר ירושלים ואף שוקל לרכוש חלק מהבעלות. מרתק לראות שאותו נציג השחקנים שלקח על עצמו את הדאגה לזכויות השחקן משמש כעת כנציג בעלים בקבוצה שאינה מקפידה על אותן זכויות.

המציאות העגומה של שחקני הקבוצה מתעצמת כאשר הם רואים כי לקבוצה יש כסף על מנת לנסוע למחנה אימון בברלין, להביא זרים למבחנים, ולהתראיין לתקשורת בדבר התקציב הראוי שתעמיד הקבוצה. כל זאת, כאשר כבר כ 4 חודשים נאלצים השחקנים לשמוע כי המשכורת שוב לא הופקדה.

בקטנות

"אישית היה לי קשה להגיב בחיוב מכיוון שידעתי מעט מאוד על כדורגל נשים" גיא עזורי, ראש הצוות המקצועי של פרויקט סגל הזהב לנערות הכדורגל, מנמק את הסיבות לבחירתו לתפקיד, ואת התלהבותו הרבה. בשורה התחתונה, עוד מאמן בוגר בית הספר לאימון של מכבי פתח תקווה שממונה למשרת מאמן תחת שלטונו של אבי לוזון.

קליק על הלייק ותקבלו את כל העדכונים היישר לפייסבוק שלכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *