רופאים מזהירים הורים לא לזרוק את שיני החלב של הילדים שלהם! זאת הסיבה מדוע

כשנופלת השן הראשונה זה אחד הרגעים שגורמים לילדים קטנים להרגיש שהם הופכים לילדים גדולים. ואפילו היום אנחנו זוכרים את הרגע הקסום בו התעוררנו בבוקר וגילינו שפיית השיניים לקחה את השם והשאירה לנו מתנה קטנה.

אבל כאשר אתם משחקים את תפקיד פיית השיניים ומשאירים לילד שלכם מתנה קטנה, מה אתם עושים עם השן שלקחתם? אתם יכולים לזרוק את השן לפח, או שאתם יכולים לשמור אותה כמזכרת. אבל איזה ערך יש לשן מלבד ערך סנטימנטלי?

ובכן, מסתבר שהרבה.

מחקר שנערך לפני מספר שנים גילה ששיני חלב הם מקור נפלא לתאי גזע – אותם אפשר להפוך לסוגי תאים שונים במקרה הצורך.

המשמעות היא שאם מסיבה כלשהי הילד יצטרך החלפת רקמות בשלב מאוחר יותר של חייו, טכנאי המעבדה יוכלו לגדל את הרקמות האלה משיני החלב של אותו ילד. מדהים, לא?

Shutterstock

לשיטת אחסון שיני החלב יש פוטנציאל לטפל בסוגים שונים של מחלות ואפילו להציל חיים. כרגע, הטכנולוגיה עדיין לא שם, אבל אחסון השיניים בהחלט קיים. וישנם מקומות בהן ניתן לשלם סכום לא גדול מדי שנה כדי לאחסן את שיני החלב בתנאים אופטימליים כדי שאולי יום אחד יהיה בהם שימוש רפואי שיכול לשנות ולהציל חיים.

Wikimedia Commons

פיית השיניים אומנם נשמעה כמו משהו קסום בעבר. אבל אנחנו חושבים שהמדע המודרני והרעיון שבלהפוך שיני חלב לרקמות יכול באופן פוטנציאלי להציל חיים והוא לא פחות ממדהים. ואולי אפשר לומר שהוא אפילו קסום יותר מפיית השיניים.

אל תשכחו לשתף את המידע המדהים הזה עם החברים והמשפחה שלכם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *