קבוצת רפא(ים): האם רפא בניטס יסיים את העונה כמנג'ר צ'לסי? (דעה)

האם חילופי המאמנים בצ'לסי היו נכונים? האם רפא בניטס הוא האיש המתאים לרשת את די מתאו ולהוביל את צ'לסי למקום אחר? טוב יותר?

סיפורו של רוברטו די מתאו, המאמן האיטלקי הצעיר אשר החליף על הקווים את הפורטוגלי היהיר וילאש-בואש אשר הגיע בקול תרועה מפורטו, נגמר בעוד טרגדיה של הבעלים הרוסי ששולט ביד רמה בקבוצתו הלונדונית. הפורטוגלי שלא הצליח להשאיר חותם ולהתרומם עם הקבוצה במעלה הטבלה של הליגה האנגלית ולהיאבק על האליפות קיבל את הבעיטה החוצה. הפיטורים היו עניין של זמן ואכן החרב שהייתה תמיד מעל לראשו של בואש לבסוף נחתה ושוב פינתה את הכסא לבא בתור.

זה שהגיע אחריו היה אחד שהיה מקובל על כולם – סוג של Win-Win עבור שני הצדדים שהיו מעוניינים בשידוך. רוברטו די מתאו נחת אצל הבלוז וידע שמעכשיו כל העיניים יופנו אליו. די מתאו היה בעיקר ענייני, אחד שיודע איך כדורגלן חושב (היה כזה עד לפני כמה שנים) ויודע מה משפיע עליהם יותר מכל, לכן להבדיל מאחרים העדיף להקשיב להם. האיטלקי ידע להחזיר לעניינים את דידייה דרוגבה הדועך ואת פרנקי הבן האבוד ישירות לסגל ואפילו להרכב. "הזקנים" ידעו להודות למאמן שתמך בהם והחזיר אותם להרכב וגמלו לו בלחימה בלתי פוסקת. השילוב מצוין של די מתאו עם הותיקים של החבורה הביא לצ'לסי את הזכייה שרומן אברמוביץ' כל כך חיכה לה כל השנים הללו. צ'לסי אלופת אירופה לעונת 2011-2012!



אחרי הזכייה המפתיעה של הבלוז (שאמנם סיימה במקום הרביעי בליגה באותה עונה) רבים חיכו וציפו לראות מי יהיה המאמן הבא. רובם נתנו קולם לאיטלקי הצעיר אך לעומת זאת לא כולם חשבו שיוכל להתמודד שוב עם האתגר. למרבה הפלא ועם כל הסחבת בנושא מינויו, לבסוף נשאר לשבת האיטלקי על כיסא המנג'ר. לצערו של המאמן העולה גם הוא ידע לאורך כל הדרך שלא בטוח שיוכל לסיים את מה שהתחיל בקבוצה.

חיזוקים בעמדות הנכונות, שחקנים צעירים ומבטיחים נחתו בקבוצה. אדן הזאר הבלגי הגיע מליל הצרפתית, סזאר אזפיליקווטה הפורטוגלי ממארסיי, מרקו מארין הגרמני, אוסקר הברזילאי ו-ויקטור מוזס שחקן הנבחרת האנגלית הצעירה. שחקנים ברמה טובה, בעמדות מפתח שהיו חסרות עבור הקבוצה. אין ספק שגם פה נראתה עבודתו הטובה של המאמן האיטלקי.

לצערנו יכולות השליטה העצמית של אברמוביץ' שוב באו לידי ביטוי, והבעלים הכל יכול של הקבוצה הוריד את החרב, הפעם אולי מוקדם. מוקדם מדי. הדבר שכנראה הכי הרגיז את הבעלים הרוסי הייתה חוסר ההצלחה בליגת אלופות, כאשר לאט לאט חלחלה אל הליגה וגרמה לקבוצה לאבד גובה במאבקי הצמרת. התבוסה 3:0 לאלופת איטליה יובנטוס סיימה את שלטון המאמן האיטלקי והוא פינה את מקומו לבא בתור.

המינוי הבא היה מפתיע, כזה שלא חשבו שיגיע אי פעם לקבוצה הלונדונית. רפא בניטס נחת במועדון. המאמן הספרדי המושמץ הגיע למלא את החלל. ללא ספק בחירה תמוהה עבור הבעלים הרוסי שלצערנו מבין בכדורגל כמו שאני מבין בנפט. האוהדים שקיבלו את ההודעה בתדהמה מהרגע ראשון הפגינו נגד מינויו של בניטס וכנראה שגם הם יודעים יותר מהבעלים. אך אברמוביץ' כמובן חושב שהוא יודע טוב יותר מכולם. השאלה הגדולה יותר היא – האם הספרדי באמת עדיף כרגע בעמדת המאמן על האיטלקי?

אישית, אני חושב כמו אוהדי הקבוצה. רפא בניטס לא מאמן מספיק מוכשר על מנת לייצב את הספינה הזו כרגע, לא בטוח שיוכל להסתדר עם הכוכבים החדשים וגם הותיקים בקבוצה. לראיה, בניטס לא אימן אף קבוצה בשנתיים האחרונות מאז עזב את הכסא הכחול-שחור במילאנו כך שהבחירה בספרדי תמוהה ביותר. נכון לעכשיו המינוי הרע והמפתיע גם מוכיח את עצמו לרעה, לאחר 3 משחקי ליגה של הכחולים בהדרכתו, צ'לסי עדיין ללא ניצחון כאשר שני משחקיה הראשונים הסתיימו בתיקו 0:0 משמים ואת משחק הליגה האחרון הפסידה לווסטהאם בתוצאה 3:1. הקבוצה משחקת לא טוב, גמלוני ועייף. לצערו של רפא בניטס – לא נראה שהוא יכול להוציא את העגלה מהבוץ, גם הוא יודע שכבר עכשיו ימיו ספורים והחרב מתחילה לבצבץ!

קליק על הלייק ותקבלו את כל העדכונים היישר לפייסבוק שלכם



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *