פסיכולוגית מפורסמת: אמהות צריכות לצאת לחופש לעתים קרובות יותר – בזמן שהבעל נשאר בבית עם הילדים

האמא היא עמוד התווך של המשפחה; היא מחזיקה את הכל יחד. כמובן, גם האבא משקיע לא פחות, אבל זו האמא שבדרך כלל בודקת שהכל עובד כמו שצריך, כמו למשל מתתי הילדים מתחילים ללמוד ואיזה שיעורים הם צריכים לקחת.

לפי פסיכולוגים, זה אומר שאמהות זקוקות ליותר מנוחה בגלל המאמץ הכביר שהן משקיעות – ואת המנוחה הן יכולה לקבל למשל בחופשה לבדן, כך לפי האתר WDRB.

אמהות זקוקות ליותר הפסקות – בשביל המשפחה. לפי הפסיכולוגית והפרופסורית נאוה סילטון, שאומרת שהלחץ מטיפול בילדים, עבודה, בעל, כביסה, בישול, וכל מה שבאמצע, הופכת למעמסה גדולה עבור אמהות.

מחזיקה את המשפחה יחד

למרות שאבות עוזרים לעתים תכופות עם שיעורי הבית, שטיפה ובישול, ברוב המשפחות, זו האמא שמשגיחה ושומרת שכל מה שצריך להיעשות אכן נעשה ומחלקת את המטלות.

Shutterstock

לצאת לחופשה לבדך לגמרי יכול להיות דבר חשוב מאוד עבור אמא. חלק בגלל שלא יהיה אכפת להן ב 100% רק מעצמן אם יהיו איתם ילדים, מכיוון שהאינסטינקט האימהי הוא כל כך חזק שאמא לא יכולה להתעלם ממנו…

"חשוב מאוד עבור ילדים לראות את האיזון האידיאלי בסיטואציה משפחתית, לדוגמא, שגם אבא וגם אמא עושים את המטלות בבית, עושים תורות בבישול או כביסה", אומרת נאוה סילטון.

חופשה של אמהות

נאוה סילטון קוראת לתופעה 'Mom-cations' (חופשת אמהות), שילוב של אמא וחופשה.

לפי ההמלצה של נאוה, אמא צריכה 'לקחת חופש' מהמשפחה שלה ליומיים רצופים לפחות כדי שהגוף והנפש יחלימו.

"חזרתי והייתי אמא טובה יותר. אמא סבלנית יותר. אישה טובה יותר. את לומדת להעריך את מה שיש לך בבית בגלל שקיבלתי את החופש הזה מהכל", אמרה ג'ודי קוש, אמא לשניים.

זה נפלא לצאת לחופשה לבד לכמה ימים ולטפל ולדאוג רק לעצמך.

בבקשה שתפו את הכתבה עם החברות שלכן כדי שגם הן יוכלו לקרוא את החדשות הנפלאות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *