סדאייב וקדאייב הלכו לי-ם (דעה)‎

סדאייב וקדאייב הלכו לי-ם, קדאייב הותקף ע"י אוהד, מי נשאר? כן, ככה כנראה הספורט שלנו עובד – כמו בדיחה. גזענות, שנאה, מקרי אלימות ממחזור למחזור וכנראה שלאף אחד זה כבר לא מזיז, זה נהיה כבר עניין שבשגרה, עוד יריקה, עוד מצית נזרקת, זה לא משנה אם זה מוט ברזל או נייר טואלט, במדינה שבה הקהל מרגיש חופשי לזרוק כל חפץ שהוא לעבר כר הדשא בסוף יזרקו כאן אבנים.

אני פשוט לא מצליח להבין כמה דברים בסיסיים, איפה כוח ההרתעה שלנו? איפה הוא מתחבא? אולי הוא בחופשה בחו"ל? אולי הוא בכלל פצוע שנים? אבל מה שבטוח זה שהאוהדים לא מפחדים לא מהשוטרים ולא מהסדרנים, ואם הם רוצים לתקוף שחקן כזה או אחר הם יעשו את זה. קנסות? הרחקות? אלו לא עונשים, מה לעשות שבכדורגל שלנו האמינו שנים בעונשים קולקטיביים, ככה באמת חשבו שאפשר לפתור את הבעיה, אז מה שנוצר בסופו של דבר זה שהקבוצה הנענשת ירדה כמה מקומות (עקב הורדת נקודות) או איבדה סכום כספי נכבד בגלל אדם אחד, שלא רק שלא נענש על מעשיו, אלא גם הגיע למשחק שאחרי ועשה את אותו הדבר.

העונש המצחיק ביותר שניתן לקבוצות הוא כמובן עונש הרדיוס הדבילי, כי הרי אותו אוהד או אותה קבוצת אוהדים בעייתית תמנע מלעשות את אותו מעשה במשחק או שניים הבאים כי הרי השערים סגורים ואין קהל, אבל מה ימנע מהם לעשות את אותו הדבר כשהעונש ייגמר? זה פשוט טמטום טוטאלי, זה לא פותר את הבעיה, כי אף אחד לא הודה מראש מהי הבעיה.

הגיע הזמן למעצרים, זה הכל, ישיבה בכלא, גם אם זה לתקופה קצרה של בין חודש לכמה חודשים. גבירותי ורבותי ברוכים הבאים לשנת 2013, בואו נתעורר, תקיפה גופנית במתקני ספורט בין אם היא בידיים, ביריקה או באבן היא שוות ערך לתקיפה גופנית ברחוב, עבירה פלילית לכל דבר שתיתן לעבריין בסופו של דבר מאסר או קנס כספי כבד מאוד ובתוספת לכל זה הרחקה ארוכת טווח מהמגרשים. אני רוצה לראות את האוהדים שיסכימו לקחת על עצמם את הסיכון הזה, שבבוקר שאחרי המשחק הם יצטרכו להתקשר לבוס שלהם ולהודיע לו שהם לא יבואו בשבוע הקרוב כי הם בהארכת מעצר, אני רוצה לראות ילדים בני 18 שיתפרעו במגרש בידיעה שהם יכולים לסיים בבית כלא.



אין זמן לרחמים, אין זמן ליותר מדי עסקנות ודיבורים, חייבים לשנות את הגישה, אותם אנשים שהולכים מכות ביציעים, שזורקים דברים לכר הדשא הם אנשים אלימים מטבעם, כאלה שהחוק כנראה כבר לא מפחיד אותם, כי מה לעשות שמערכת האכיפה והשיפוט לא עושה כנגדם כלום. זה פשוט הזוי שכל הקרקס הזה נמשך, אלפים מגיעים לאצטדיונים כדי להנות מספורט בידורי ומה שהם מקבלים זו זירת התאבקות כאילו הגיעו לקרב MMA, ולא תגידו שהקרב מתנהל רק בזירה (כר הדשא), הוא קורה  ממש בכיסאות שמולם, תראו לי את ההורים שהיו רוצים להביא את ילדיהם לזירת איגרוף שכזו.

חלק גדול מהבעיה כמובן תלוי במערכת האכיפה. הסיטואציה שנוצרת היא שבאותו לילה של המעצר כאשר מול השופט עומדים אנס, שודד ואוהד כדורגל, השופט מחליט להאריך את מעצרם של השניים הראשונים ולשחרר את האוהד לביתו כאילו הוא אינו מסוכן לציבור. אנשים שתקפו גופנית בין אם זה במגרש כדורגל ובין אם זה ברחוב הם מסוכנים לציבור, ואם אותו שופט החליט לשחררם ממעצר, אז לפחות שישחרר אותם למעצר בית, אני מכיר אנשים מסוכנים פחות שישבו במעצר בית חודשים על תקן של "מסוכנות לציבור".

לסיכום חברים, הגיע הזמן להודות, אסור להעלים עין מהדברים האלה, פשוט אסור. יום אחד זה שחקן, יום אחר זה מאמן, וביום שאחרי זה שופט, הגיע הזמן להוציא מהמגרשים את כל האלימים, כל אלה שחושבים שאת המרמור והעצבים שלהם הם יוציאו במתקני הספורט, וכשאני אומר את זה אני כמובן גם מתייחס לכדורסל, לכדוריד, לטניס או לכל ענף ספורט אחר, תשאירו את הספורט הזה פשוט ונקי כמו שהוא, מי שרוצה מכות שיילך לקרבות MMA וUFC.

קליק על הלייק ותקבלו את כל העדכונים היישר לפייסבוק שלכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *