משפחה מזהירה הורים לילדים קטנים אחרי שביתם בת ה 3 כמעט סיימה את חייה בבריכה

עכשיו שהקיץ כאן, משפחות רבות הולכות לים ולבריכה כדי לבלות יום במים. אבל יחד עם כל הכיף והרעש, הורים צריכים להיות מודעים ולעמוד על המשמר – בגלל שאחרת יום הכיף יכול להסתיים בטרגדיה. וזה מה שכמעט קרה לליזי בת ה 3 ממיזורי.

הילדה הקטנה נפלה למים אבל חולצה על ידי אח שלה והכל נראה בסדר. אבל בדיוק כשעמדה ללכת לישון, הדודה של הילדה הדהימה את המשפחה עם מידע איום ונורא. עכשיו המשפחה מזהירה הורים אחרים מבפני סכנה שכמעט ולא מדברים עליה.

כשליזי נפלה לבריכה, אחיה בן ה 13, סאם, מיד קפץ למים והוציא אותה החוצה.

"הפנים שלה היו אפורות, שפתיים כחולות, והעיניים מגולגלות אחורה. היא ירקה מים והשתעלה. לא ידעתי מה קורה, זה היה ממש מפחיד", אמר סאם.

אך למרבה המזל סאם ידע לעשות החייאה והצליח להציל את החיים של אחותו. בשלב הזה, המשפחה חשבה שהכל בסדר ושהסכנה חלפה.

אבל מהר מאוד התברר שהכל לא בסדר. ליזי הייתה תשושה ולפתע העיניים שלה החלו להיעצם והיא החלה להירדם. אבל בשנייה האחרונה דודה שלה מיד נכנסה לפעולה.

"היא צעקה, 'אל תתנו לה להירדם!, ואני אמרתי, 'טוב, למה לא?' והיא אמרה 'בגלל שהיא לא תתעורר שוב"", סיפרה אמא של ליזי.

דודה של ליזי קראה לאחרונה על תופעה נדירה בשם טביעה משנית. כאשר קורבן של טביעה בולע מים, הריאות לא יכולות להעביר מספיק חמצן לדם, ובמקרים הגרועים, אותו אדם נחנק. אבל זה לא קורה באופן מיידי, וזה החלק המסוכן. זה יכול לקרות גם 72 שעות אחרי בליעת המים.

התסמינים של טביעה משנית הם תשישות ועייפות, וזה מה שגרם לדודה של ליזי לפעול. סימנים אחרים כוללים הקאות, שיעול קבוע, קושי נשימתי, כאבים בחזה, חום ושינוי מצבי רוח, כמו עצבנות קיצונית.

המשפחה מיד נסעה לבית החולים שם ליזי הייתה תחת השגחה במשך שבע שעות. אם דודה של ליזי לא הייתה קשובה למצב, האירוע היה יכול להיגמר בצורה אחרת לגמרי.

"זה מפחיד אותי. ואני מודה לאלוהים שנתן לה לנשום שוב", אמרה דודה של ליזי.

הכרת התסמינים של טביעה משנית הצילו את החיים של ליזי בת ה 3 – ועכשיו המשפחה רוצה לשתף את המידע החשוב הזה עם הורים אחרים.

"זה יכול להיות הילד שלך, הנכד שלך או קרוב משפחה אחר", אמרה הדודה.

בבקשה שתפו את הכתבה כדי שהורים נוספים ילמדו ויהיו מודעים לגבי הסכנה הזו. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *