משלוש יוצאת אחת – קרב האליפות בליגה הפורטוגלית

עד לאחרונה קרב האליפות בפורטוגל היה צמוד מאי פעם ואפילו סלבה ברזילאי הגדול שיחרר צרור של "יא-אללה" אל מול המחזה הדרמטי הזה.

שלוש קבוצות נצמדו אחת לשנייה בצמרת הטבלה ולמעשה עדיין מתמודדות על התואר. אותן שלוש קבוצות – פורטו, בנפיקה ובראגה נמצאות בדר"כ בצמרת אבל לא מגיעות למצב כזה 5 מחזורים בלבד לסיום העונה.

בימים האחרונים נפתח פער ע"י פורטו שהיא ללא ספק הטובה ביותר בפורטוגל ב-20 השנים האחרונות. את הפער הזה נראה שאי אפשר כבר לסגור. בקרב הצמרת שהתקיים ביום שבת בין פורטו לבראגה ניצחה פורטו בתוצאה 0-1 ושלשום נערך הדרבי הגדול של ליסבון, זה שבעצם אולי סתם את הגולל על חלומות האליפות של בנפיקה. ספורטינג ניצחה גם היא בתוצאה 0-1 וזאת למרות שהיא בעונה נוראית בליגה בניגוד לליגה האירופית (תתמודד בחצי הגמר מול אתלטיק בילבאו).

בראגה הוכיחה לנו בשבועיים האחרונים שהיא אינה ראויה לתואר האליפות כי למעשה היא לא מסוגלת לזכות בו. שני הפסדים לשתי יריבותיה לצמרת הטבלה מעידים על רגליים קרות במשחקים גדולים או שיותר נכון לומר – היא פשוט פחות טובה מהשתיים האחרות. בנפיקה לעומתה הציגה יכולת מעולה כל העונה. גם בליגה וגם בליגת האלופות, במיוחד אל מול היריבות האנגליות מנצ'סטר יונייטד וצ'לסי. אך ברגע האמת היא מפסידה ליריבה המושבעת שלה וכנראה יוצאת ממירוץ האליפות ומשאירה רק מתמודדות אחת על התואר.

פורטו ממשיכה את שליטתה בליגה הפורטוגלית. היא נמצאת בדרכה לאליפות מספר 26 שלה וזה עוד בעונה חלשה יחסית לעונות קודמות – בטח ביחס לעונה הקודמת שנחשבת לאחת העונות הטובות של המועדון (מוריניו אל תדאג לא שכחתי אותך). היא עושה את כל זה בעזרת ניהול נכון, רכש מצוין אשר מתבצע לפני תחילתה של כל עונה, וגם בגלל סגל איכותי יותר מבנפיקה, ספורטינג ובראגה.

בעונה שעברה שלוש המובילות הגיעו אל חצי גמר הליגה האירופית והעונה הן הגיעו לישורת האחרונה בליגה במצב טוב (כאמור עד המחזור האחרון), הן עשו זאת כשמרבית שחקני הסגל שלהן אינם פורטוגלים.

מעט מאוד שחקנים פורטוגלים משחקים בקבוצות הצמרת. בבראגה יש מספר שחקנים פורטוגלים – בטח יותר ממה שיש ליריבותיה. המון דרום אמריקאים משחקים בקבוצות הללו, בעיקר ברזילאים, ונראה שעובדה זו איננה מפריעה לאותן קבוצות כלל.

ארבעה מחזורים נותרו לסיום העונה, והפער בין המקום הראשון לשני עומד על 4 נקודות. פער שיהיה מאוד קשה לסגור בארבעה מחזורים בטח כשבאותו מקום ראשון נמצאת פורטו הגדולה. אין ספק שבנפיקה וגם בראגה לא יוותרו וימשיכו להילחם עד המחזור האחרון ואולי הדרמה בצמרת עוד תחזור. אבל כרגע נראה שפורטו תוסיף עוד תואר לארון הגביעים שלה.

מה שלבטח ישמח את בנפיקה ובראגה הוא המקום בליגת האלופות בעונה הבאה – שלושת המקומות הראשונים מובילים לצ'מפיונס ליג ובנוסף לזאת פורטוגל עוקפת העונה את צרפת בדירוג של אופ"א ועולה למקום החמישי.

הקרבות בצמרת תורמים גם לקבוצות וגם לכדורגל הפורטוגלי כולו וכולנו מקווים לדרמה בסיום הליגה שתגרום לנו לאמר יאא-אלללה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *