מצעד הדאנק – 5 המטביעים הגדולים בכל הזמנים ב – NBA

אז מי הם חמשת הדאנקרים הגדולים בכל הזמנים ב – NBA? אני לא יודע אם אפשר לקבוע חד משמעית למי יש דאנק יותר טוב, כל אחד והסגנון שלו, וכל אחד בתקופתו.

שמעתי פעם פרשן ב – ESPN אומר שלארי נאנס היה אחד הדאנקרים הגדולים בכל הזמנים. אני ממש לא מסכים. בתקופתו הוא היה תופעה, שחקן בגובה 2.10 מטר עם ניתור של גארד. חלק יגידו ספאד ווב, שחקן בגובה 1.70 מטר ביום טוב מתחרה בתחרות הטבעות. יש האומרים שתחרות ההטבעות בין ספאד ווב לדומיניק ווילקינס היא התחרות הטובה ביותר שהייתה אי פעם.

מסקנה – קשה לקבוע למי יש את הדאנק הטוב ביותר. אבל אני אנסה בכל זאת. זה מצעד הדאנקרים שלי:

1. לברון ג'יימס – אין ולא היה שחקן עם יכולות אתלטיות כמו של לברון ג'יימס. ניתור לשמיים, כוח מתפרץ כמו של סוס ומהירות כמו של פרארי. אני חושב שאם לברון ג'יימס היה קופץ למרחק הוא היה שובר שיא עולם. אני כבר מחכה לראות את לברון ג'יימס בתחרות ההטבעות.

2. ג'וש סמית' – אלוף תחרות ההטבעות של 2005. שחקן שמאלי, עם ניתור שמגיע לכוכבים. כל דאנק של ג'וש סמית' הוא עוצמתי וישר נכנס למהלכי השבוע. נחשב לאחד החוסמים הטובים בעולם.

3. מייקל ג'ורדן – במקום השלישי אני ממקם את מייקל ג'ורדן כי הוא חייב להיות ברשימה. השחקן הראשון ש – "ריחף" באוויר וכמובן קיבל את הכינוי "אייר ג'ורדן". זכה פעמיים בתחרות ההטבעות ב – 1987 ו 1988. זכור במיוחד דאנק שלו על פטריק יואינג (דאנק שאישית הכאיב לי מאוד בתור אוהד ניו יורק).

4. דומיניק ווילקינס – זכה פעמיים בתחרות הדאנקים ב – NBA בשנים 1985 ו 1990. זכורה במיוחד התחרות שלו מול ספאד ווב בשנת 1986 כאשר שניהם שיחקו באטלנטה הוקס.

5. ג'וליוס ארווינג (דוקטור ג'יי) – דוקטור ג'יי מקבל מקום של כבוד במצעד דאנק של ישראספורט מכיוון הוא היה פורץ דרך עם דאנקים מפלצתיים בתקופה שלא הרבה שחקנים ידעו מה זה דאנק.



בחזרה לקטגורית NBA
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

3 תגובות בנושא “מצעד הדאנק – 5 המטביעים הגדולים בכל הזמנים ב – NBA”

  1. לפי דעתי הטבעה מרשימה תלויה בעוד במרכיב חשוב נוסף מעבר ליכולת האתלטית, וזה כמובן מידת ההשפלה של היריב…שתי הטבעות זכורות לי במיוחד, ההטבעה של קווין גונסון על הפרצוף של אלגואן, וההטבעה +הדריכה של סקוטי פיפן על פטריק יואינג….
    רק מלחשוב עליהם עוברת לי צמרמורת…..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *