מחקר חדש מראה שג'ינג'ר חזק פי 10,000 מכימותרפיה והורג רק תאים סרטניים

ג'ינג'ר הוא אחד המרפאים הטבעיים החזקים ביותר, ויש לו שימושים רבים ושונים. אבל האם ידעתם עד כמה הוא יעיל ועוצמתי כאשר זה מגיע לטיפול במחלת הסרטן?

רבים חשבו שלכורכום יש את ההשפעה החזקה ביותר על הסרטן, אבל מחקרים חדשים מראים שבן דודו, הג'ינג'ר הוא חזק באותה המידה, אם לא יותר. לא רק זה, מצאו שהג'ינג'ר יעיל יותר מתרופות מסוימות בחיסול תאים סרטניים. יש אפילו ראיות של מספר תרופות נגד סרטן שלא מועילות ואפילו גורמות לחולים למות מהר יותר.

הכוח של הג'ינג'ר

מחקר אחד, שבוצע על ידי אוניברסיטת ג'ורג'יה מצא שתמצית ג'ינג'ר הצליחה להקטין את גודלו של סרטן הערמונית ב 56% אצל עכברים. בנוסף להשפעה שלו על הסרטן, הג'ינג'ר הצליח להקטין את הדלקות ולספק לעכברים חומר נוגד חמצון המשפר את איכות החיים.

מחקר נוסף שפורסם ב PLoS מצא שמרכיב ספציפי בג'ינג'ר בשם 6-shogaol יעיל יותר מאשר תרופות קונבנציונליות נגד סרטן, בעיקר כימותרפיה, בהתמקדות שלו בשורש שגורם לגידול ממאיר בסרטן השד: תאי הגזע של סרטן השד.

לעיתים מתייחסים אליהם כאל 'תאי האם', תאי הגזע הם הגורם למגוון סוגים של סרטן, לא רק סרטן השד. 'תאי האם' הללו אחראיים ליצירת 'תאי בת' שונים שגורמים לגידולים. בזמן שתאי הגזע מונים רק 0.2-1% ממבנה התאים הסרטניים בגידול, נראה שאי אפשר להרוג אותם.

gin1



המשמעות היא שתאי הגזע הללו מסוגלים לחדש את עצמם, הם מסוגלים לעמוד בפני הטיפול הכימותרפי הקונבנציונלי, ומסוגלים להתפצל וליצור 'מושבות סרטניות' חדשות. הדרך היחידה לוודא שהגוף שלכם חופשי מסרטן הוא להשמיד את תאי הגזע שבתוך הגידול.

המחקר החדש הזה מצא שהמרכיב החריף בג'ינג'ר ידוע בשם 6-shogaol היה פעיל מאוד כאשר זה הגיע להתנהגות אנטי סרטנית. המרכיב מופק כאשר השורש יבש או מבושל. אך יש משהו ספציפי מאוד בנוגע ל 6-shogaol שהופך אותו ליעיל יותר מטיפולי כימותרפיה.

החוקרים מצאו שהאפקטים הללו שמחסלים את הסרטן התרחשו בריכוזים שהיו לא רעילים לתאים לא סרטניים. המשמעות היא שהמרכיב הזה בג'ינג'ר הרג אך ורק תאים סרטניים, ולא נגע בתאים הבריאים. זה הופך אותו לשונה לגמרי מטיפולים קונבנציונליים שלא מספקים את הסלקטיביות הזו.

כשמדברים על סרטן השד,  6-shogaol משפיע באופן משמעותי על מחזוריות התאים, וכתוצאה מכך הורג תאים סרטניים רבים. הוא גורם למוות של התאים דרך האינדוקציה של האוטופגיה. הוא גם מונע היווצרות של גושים. אבל זה לא הדבר היחיד המדהים בנוגע ל 6-shogaol.

המחקר מצא גם שבמבדקים לתרופה נגד סרטן, טקסול, התרופה לא הראתה את אותה היעילות בהריגת תאי גזע סרטניים וגידולים כמו ה 6-shogaol שנמצא בג'ינג'ר. אפילו כאשר הריכוז בטקסול גדל, עדיין מצאו שה 6-shogaol היה יעיל פי 10,000 בהריגת תאים סרטניים, מניעת מגידולים להיווצר, ושמירה על התאים הבריאים בחיים.

מחקרים נוספים צריכים להיערך כדי להראות ש'תרופות מודרניות נגד סרטן' אינן יעילות כמו תרופות מודרניות. אנחנו לא יכולים לגרום לגוף שלנו לחלות כאשר אנחנו מנסים להבריא.

כל המידע והתכנים המופיעים באתר נועדו למטרת עיון בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. השימוש באתר אינו מחליף את אחריות המשתמש והגולש לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך.

3 תגובות בנושא “מחקר חדש מראה שג'ינג'ר חזק פי 10,000 מכימותרפיה והורג רק תאים סרטניים”

  1. נשמע קצת הזוי. הרי אם זה נכון, למה לא מרפאים ככה חולי סרטן, אלא נותנים להם לעבור טיפולים קשים?

  2. אנשים לא יודעים מה הם אוכלים ולמה הם אוכלים את זה ג'ינג'ר הוא מחמם כמה שיותר מיובש יותר מחמם כשהוא טרי הוא עוזר למערכת העיכול להתמודד עם דברים שהיה קשה לה להתמודד איתם אחרת אבל לא לכל אדם זה מתאים החריפות של הג'ינג'ר יכולה גם להזיק גם אנשים שסובלים מסרטן לא לכולם מתאים ג'ינג'ר ראוי שכשכותבים כתבה כזו בסוך להוסיף שהכתבה לא מהווה יעוץ ושימוש בצמחי מרפא ראוי שיעשה תחת השגחה של מומחים בתחום בוודאי אם מדובר בנושאים מסכני חיים כמו סרטן.
    אם מחר כולם יתחילו לאכול ג'ינג'ר מיובש בקייץ בישראל כל מה שיקרה זה שיהיו פה הרבה יותר אנשים שחם להם והם עצבניים יותר. אני לא אומר שאסור לשתות תה עם פרוסת ג'ינג'ר פעם בכמה זמן אבל אם זה למטרה בריאותי תתיעצו עם מומחים ולא להסתמך על כתבות באינטרנט למרות שהכתבה יפה. (-:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *