לפי המדע, החתול שלכם רואה אתכם בתור שותפים לדירה, ולא בתור אמא

מבט מהיר ליוטיוב יגיד לכם שלבני אדם יש אובססיה מוזרה למדי למין אחר – חתולים. כמובן, יש להם ארבע רגליים בעוד לנו יש רק שתיים, וגם יש להם זנב בעוד ששלנו נפל לפני הרבה מאוד שנים, אבל מדוע אנחנו כל כך אוהבים חתולים? אולי זאת הנונשלנטיות שלהם, אולי הגישה שלהם של – אל תפריע לי היום, שגורמת לנו כל כך לרצות אותם. אחרי הכל, זה אינסטינקט אנושי לרצות את מה שאנחנו לא יכולים לקבל – ובואו נודה על האמת, החיבה של החתול שלכם כבר מזמן לא בהישג היד שלכם. 

ובכן, יתכן והסיבה לזה סוף סוף נחשפה על ידי לא אחר מאשר פסיכולוג החיות, ג'ון ברדשאו. ברדשאו חוקר את ההתנהגות של חיות ביתיות יותר מ 30 שנים. זה אולי קצת נאיבי לומר שהוא כל היו משחק עם חתולים וכלבים, אבל זה פחות או יותר מה שהוא עושה. אז מה יש לאדם עם העבודה הכי מרגיעה לומר לעצמו?

tv1

לפי המחקר של ברדשאו, אתם אולי חושבים שאתם אמא של החתול, אבל החתול למעשה רואה אתכם בתור שותף לדירה. החתול או החתולה ודאי רואים אתכם כ'חתול גדול ולא עוין'. הספר של ברדשאו Cat Sense חוקר את ההתנהגויות השונות של החתולים, וחושף סיבות מעניינות מדוע חתולים מתנהגים כפי שהם מתנהגים. 

לפי הספר, בגלל העובדה ש 85% מהחתולים מזדווגים עם חתולי לא מבויתים (חתולי רחוב שנחשבים פריים יותר), אז מבחינה גנטית הם עדיין פראיים. ההתנהגות שלהם נובעת בעיקר מאינסטינקט ולא מחינוך (לא כמו כלבים).

tv2

זה מסביר מדוע נשארו אצל חתולים כל כך הרבה מאפיינים 'פראיים', כמו למשל כשהם לשים את הגוף שלהם או את המיטה. אז מדוע הם עושים זאת אתם תוהים? ובכן, זה למעשה אמור להיות מסר לבטן של האמא, שתמשיך להזרים חלב. 

זה כמובן לא מסביר מדוע החתולים שלי שונאים אותי, אבל אני בטוח שהם כן רואים אותי בתור שותף גדול מימדים. ולפני שאתם תוקפים אותי בתגובות על זה שאמרתי שכל מה שפסיכולוגים של חיות עושים זה לשחק עם חתולים וכלבים, אני ממליץ לכם לבדוק את הספר האחר של ברדשאו – Dog Sense.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *