כבאים מזהירים: מדוע אסור לכם לעולם להשאיר בקבוק מים בתוך המכונית

זה איום מסכן חיים שיכול לגרום לפנים הרכב שלכם לעלות באש.

עכשיו כבאים מזהירים נהגים לגבי ההשלכות הקטלניות שעלולות לקרות אם משאירים בקבוקי מים בתוך המכונית בימי קיץ חמים.

סביר להניח שכולם מודעים לעד כמה חם יכול להיות בתוך מכונית בקיץ. למעשה, אוניברסיטת סטנפורד מצאה שבימים מלאי שמש כשהטמפרטורה היא 22-35 מעלות, הטמפרטורה בתוך מכונית חונה יכולה להגיע ל 44-55 מעלות תוך שעה אחת בלבד.

אבל זו לא רק סכנה של השארת ילדים או כלבים בתוך מכונית חונה שנהגים צריכים להיזהר ממנה. השארת בקבוק מים מפלסטיק במכונית ביום קיץ חם יכולה להסתיים באסון כבד.

כבאים ממחלקת הכבאות של אוקלהומה, ארצות הברית, ערכו ניסוי וגילו שאור השמש אשר מוגדל דרך בקבוק מים מפלסטיק הגיע ל 120 מעלות. בקבוק המים פועל כמו זכוכית מגדלת ומגביר את אור השמש מספיק כדי לשרוף את פנים הרכב. לכן הכבאים הוציאו אזהרה בהולה: אל תשאירו בקבוקי מים בתוך המכונית או תוודאו שהם לא חשופים בצורה ישירה לאור השמש.

"קרני השמש יחדרו, כאשר הוא מלא בנוזל, והוא עובד כמו זכוכית מגדלת. קרני השמש משתמשים בנוזל והחומר השקוף כדי לפתח קרן קטנה ומרוכזת ומהר מאוד הכל יכול לעלות באש ולהתפוצץ", אמר הכבאי דיוויד ריצ'רדסון.

“הייתה אש על המושב”

אדם נוסף המזהיר מפני הסכנה הלא ידועה הזו הוא המהנדס דיוני אמוצ'סטגוי.

"יצאתי להפסקת צהריים מוקדמת ואכלתי בתוך המכונית שלי. לפתע בזווית העין שמתי לב לעשן. הסטתי מבטי לכיוון העשן וראיתי שקרן אור חודרת דרך בקבוק מים ואש התחילה להיתפס על המושב שלידי", הוא אמר.

למרבה המזל, דיוני ראה זאת בזמן. אבל זה היה יכול להסתיים באסון. החברה בה הוא עובד, איידהו פאוור, פרסמה אזהרה בפייסבוק.

"כולם הולכים עם בקבוק מים. אז אם יש לכם בקבוק במכונית, השאירו אותו במקום בו הוא לא חשוף לשמש", אמר ריצ'רד מקיניס בסרטון, אשר נצפה כבר מאות אלפי פעמים.

בבקשה לחצו על כפתור השיתוף כדי להזהיר אחרים מפני הסכנה הזו. כולם צריכים להיות מודעים אליה לקראת הקיץ!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *