ילדה בת שישה חודשים שרדה שלושה ניתוחי לב פתוחים – הלכה לעולמה כתוצאה מעובש שנמצא בחדר הניתוח

אליזבת ורה הולט הייתה לוחמת. לפני שהייתה בת שישה חודשים היא עברה שלושה ניתוחי לב פתוחים. אבל לפני מספר שבועות היא הלכה לעולמה אחרי חודשים של מאבק עם זיהום כתוצאה מעובש.

"אליזבת' ורה הולט קיבלה את כנפי המלאך שלה אחרי 175 ימים של חיים בשעה 4:40 בבוקר. מאוחר אתמול בלילה, אליזבת' אמרה לנו שהיא מוכנה", כתבה המשפחה בפייסבוק.

כשקטה הולט הייתה בחודש הרביעי להיריון, הרופאים בישרו לה שהתינוקת שלה סובלת ממום בלב. קטה ילדה את אליזבת' ב 21 לאוגוסט, 2019. היא אובחנה עם מום בשם Hypoplastic Left heart Syndrome ונאלצה לעבור ניתוח לב פתוח כשהייתה בת חמישה ימים בלבד.

קטה ובעלה מיקה הסכימו להעביר את התינוקת שלהם לבית חולים גדול יותר שם הרופאים מנוסים יותר, אך לבית החולים הייתה בעיה עם אספרגילוס.

אליזבת' עברה שלושה ניתוחי לב, אבל בשלב מסוים במהלך השהות שלה בבית החולים בסיאטל, ארצות הברית, היא לקתה בזיהום עובשי של פטריית האספרגילוס. במשך חודשים הגוף הקטן שלה נלחם בזיהום.

המשפחה שלה עדכנה את החברים הקרובים ואת שאר בני המשפחה על מצבה דרך הפייסבוק, במחשבה שהזיהום יחלוף בסופו של דבר.

"אליזבת' חולה מאוד", רשמה המשפחה שלה בתחילת חודש פברואר.

לאחר מספר ימים המשפחה שיתפה את החדשות האיומות. אליזבת' הלכה לעולמה.

"אני תמיד אתהה אם היה אפשר לעשות משהו שונה, אם הפטריית העובש לא הייתה שם", אמרה קטה.

משפחת הולט הגישה תביעה נגד הנהלת בית החולים בטענה שהם ידעו משנת 2005 שבבית החולים ישנה בעיית עובש קשה.

לפי דיווח של ערוץ חדשות מקומי בסיאטל מנובמבר 2019, 12 ילדים פיתחו זיהומים הקשורים לעובש שעבר דרך פתחי האיוורור בחדרי הניתוח בבית החולים. ובמהלך שבע השנים האחרונות שבעה ילדים נפטרו כתוצאה מכך. אליזבת' הייתה השביעית.

בית החולים מתקין בימים אלו מסננים אוויר בכל 10 חדרי הניתוח שלהם. למרות שבית החולים פועל כדי לטפל בשורש הבעיה, זה לא יחליף את שברון הלב של אובדן הילדים הללו.

זה פשוט נורא ולא היה צריך לקרות.

שתפו את הכתבה אם אתם מאמינים שמי שידע על זה צריך לקחת אחריות ולשלם על מעשיו. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *