חוקרים סוף סוף גילו מדוע החתול שלכם כל כך בררן בקשר לאוכל שלו

אנחנו בטוחים שבדיוק כמונו, כל הורי החתולים וודאי סקרנים (או מתעצבנים) על ידי הרגלי האכילה של החתול. למעשה, סביר להניח שבני אדם לעולם לא יבינו מדוע חתולים אוכלים בצורה שהם אוכלים…הם ידחו שאריות של ארוחות טעימו, רק כדי לאכול אוכל יבש ומגעיל. או שהם לא יגעו באוכל שמסודר בצורה מסוימת, אבל אם תשימו אותו במקום אחר, הם יאכלו אותו. אם יש לכם חתול, אתם בטוח מכירים את זה.

tr1

מדענים בריטים ואוסטרלים הגיעו למסקנה פורצת דרך למסתוריות הזו. המחקר, שפורסם ב Royal Society Open Science review, הראה שהחתול שלכם בררן לגבי האוכל לא רק בגלל שהוא רוצה להקשות עליכם.

הממצא הראשי של המחקר גילה שחתולים שופטים אוכל לפי הערך התזונתי שלו ולא לפי הטעם, מרקם או ריח. אתם בטח תוהים איך הם הגיעו למסקנה הזו…

tr2
החוקרים ערכו ניסוי בשני שלבים: קודם כל, הם נתנו לקבוצה של חתולים שלוש מנות עם ריחות שונים (דג, ארנב ותפוז), אבל אותם ערכים תזונתיים.



במקרה הזה, רוב החתולים הלכו על מנת הדג, חלק בחרו את הארנב, ואף אחד מהם לא הלך על התפוז. לכל המנות היו את אותו ערך תזונתי, אז החתולים הלכו על המנה שהייתה הכי טעימה להם.

בניסוי השני, החוקרים שינו את יחס החלבונים והשומנים בכל מנה. אחת מהם הייתה מורכבת בעיקר משומנים, והאחרת בעיקר מחלבונים, והאחרונה הייתה כמות שווה של שניהם.

tr3
הפעם, החתולים בחרו את המנה הפחות שומנים שהכילה יותר חלבונים, לא משנה מה היה הטעם שלה (כן, אפילו את מנת התפוז!). הוכחה לכך שעבור חתולים, הערך התזונתי יותר חשוב מאשר הטעם.

זה יסביר את ההרגל של חתולים 'לחקור' את האוכל שלכם לפני שהם אוכלים אותו (או שלא אוכלים, בהרבה מהמקרים…)

tr4

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *