זה מה שיקרה לגוף שלכם אם תאכלו מדי יום גרעיני דלעת

גרעיני דלעת הם מקור עשיר למגנזיום, סידן, אשלגן, ברזל, אבץ ו-ויטמין K. אלו התועלות הבריאותיות שלהם, ומדוע כדאי לכם לאכול אותם על בסיס קבוע.

נלחמים בסרטן

מחקר של מדענים ספרדיים הראה שגרעיני דלעת מכילים מרכיבים שיכולים להילחם בהצלחה בסרטן. מחקר נוסף, של מדענים מגרמניה הראה שנשים בגיל המעבר שאכלו גרעיני דלעת על בסיס יומיומי הפחיתו את הסיכון שלהן לחלות בסרטן  השד ב 23%. גרעיני חמניות הראו את אותו האפקט.

bar

מצוינים לערמונית

משתמשים בשמן גרעיני דלעת כדי לטפל בערמונית מוגדלת. השמן הזה מכיל נוגדי חמצון ופיטוכימיקלים המפחיתים את הרדיקלים החופשיים בגוף ומונעים היווצרות של תאים סרטניים.

מפחיתים סימפטומים של גיל המעבר

אם אתן מחפשות דרך טובה לשפר את מצב  הרוח או להקל על סימפטומים של גיל המעבר, גרעיני דלעת הם בחירה מצוינת. הם מווסתים התפרצויות חום, כאבי ראש, מפחיתים כאבי פרקים ומפחיתים מקרים של שינויי מצבי רוח פתאומיים. מדענים הראו שגרעיני דלעת מעלים את רמת הכולסטרול הטוב (HDL) ומווסתים את לחץ הדם.

מפחיתים כולסטרול

מחקרים הראו שגרעיני דלעת יכולים להוריד את הכולסטרול הרע עד 13% ואת הכולסטרול הכללי ב 10%. הם יקטינו את הסיכון לקרישי דם, מחלות לב וכלי דם, שבץ והתקף לב.

שומרים עליכם מפני סוכרת

גרעיני דלעת עשירים בחומצות שומן בלתי רוויות. הם אפקטיביים בויסות רמת הסוכר בדם ומעלים את רגישות האינסולין בגוף. מומחים רבים ממליצים לחולי סוכרת לצרוך גרעיני דלעת על בסיס יומיומי.

עוזרים להורדת משקל

הם מקור עשיר בסיבים וחלבונים החיוניים להורדת משקל. ב 30 גרם גרעיני דלעת יש כ 5 גרם חלבונים, מה שיגרום לכם להרגיש מלאים ושבעים לאורך זמן. אך צרכו אותם במתינות, מכיוון שבכוס גרעיני דלעת יש 285 קלוריות.



משפרים את מצב הרוח

הם מצוינים לבריאות פיזית ומנטלית. מדענים מצאו שגרעיני דלעת הראו תוצאות מצוינות בהפחתת סימפטומים של דכאון. הם מצוינים בהפחתת לחץ וחרדה. מחקר אחד הראה שהם גם מגבירים את החשק המיני.

יכולים להקל על דלקת פרקים

מדענים מצאו שלגרעיני דלעת יש יכולות אנטי דלקתיות שמקלות על סימפטומים של דלקת פרקים. אם אתם סובלים מדלקת פרקים, תאכלו כ 30 גרם גרעיני דלעת בכל יום כדי להקל על הסימפטומים.

מונעים אוסטאופורוזיס

אנשים עם מחסור באבץ צריכים לאכול גרעיני דלעת. הם מהווים מקור מצוין לאבץ, מינרל הנחוץ לבניית העצמות. רבע כוס גרעיני דלעת מכילה 17% מצריכת האבץ היומית המומלצת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *