זאת הסיבה שאסור לכם לעולם לתת למישהו לנשק את התינוק שלכם על השפתיים

בתור הורים, לעתים נותנים לכם את ההרגשה שאת מגוננים על התינוק היקר שלכם יתר על המידה.

כמו למשל כשהחברה שלכם אומרת, 'רק מזהירה אותך – לדניאל הקטן יש צינון קל. לא משהו רציני, אז אנחנו עדיין יכולים לבוא לבקר'.

או שאתם משחקים בגן המשחקים ומגלים שלתינוק אחר יש שיעול ונזלת שלא פוסקת.

אם יש לכם ילד חולה, תישארו בבית. אל תשלחו אותם לגן או לפעוטון. אל תבואו לשחק. אל תחבקו את הילדים שלי. אל תפיצו את החיידקים – אף אחד לא רוצה לבלות שבוע של עבודה מהבית עם צינון ושיעול. זה אולי נשמע קיצוני, אבל כל הורה יודע שברגע שהילדים שלו חולים – גם הוא נהיה חולה. זאת עובדה.

hebr

אולי תחשבו שזה שום דבר, שיש הורים פרנואידים שלוקחים את הילדים שלהם לרופא כל 5 דקות על כלום, אבל החיידקים נמצאים בכל מקום, במיוחד בעונת השפעת. ואם אתם לא מאמינים, אתם יכולים לשאול את קלייר הנדרסון מאנגליה שהסיפור שלה צריך לשמש תמרור אזהרה לכל ההורים באשר הם – כאשר נישקו את ברוק הקטנה שלה על הפה – והיא בילתה חמישה ימים בבית החולים לאחר שפיתחה את וירוס ההרפס על השפתיים, לחיים וסנטר.

אבל היה לה מזל. הוירוס הזה יכול להיות קטלני עבור תינוקות מתחת גיל שלושה חודשים, כפי שקרה בקווינסלנד, אוסטרליה בשנה שעברה כאשר התינוקת אלואיז למפטון מתה ממנו, רק מספר ימים לאחר שנולדה.

"מוסר ההשכל של הסיפור הוא אל תתנו לאף אחד לנשק את התינוק שלכם על הפה, אפילו אם לא נראה שיש להם הרפס", כתבה קלייר הנדרסון בפייסבוק.

"ואם למישהו יש הרפס, בקשו מהם לא להתקרב לתינוק שלכם עד שזה נעלם".

מה שמוביל לשאלה – מדוע שמישהו יבקר תינוק קטן, חסר ישע ובלי מערכת חיסונית בזמן שיש לו הרפס? ומדוע שתנשק אותה? ועוד על השפתיים, לא פחות??



אין תירוץ שמתקבל על הדעת.

במשך שישה שבועות התינוקת הקטנה אינה מחוסנת מפני החיידקים שאנו מחוסנים מפניהם. עבורכם זה אולי צינון קל או פצע לא נעים על השפה. אבל עבור התינוקת הזאת, למשפחה של התינוקת, זה יכול להיות ההבדל בין חיים למוות.

אנו צריכים לכבד את זכות הילד לבריאות טובה.

אם אתם מרגישים לא טוב – אסור לכם לבקר תינוק קטן. זה מסוכן ביותר. אפילו אם זה לא נראה כך.

אנו צריכים להפסיק להסתכל על זה כעל הורים שמגוננים יתר על המידה – טרגדיות קורות, כל הזמן. ועדיף להיות בטוחים מאשר להצטער אחר כך.

להעניק לתינוק שלכם את ההזדמנות הטובה ביותר לחיים היא הזכות שלכם – זאת האחריות שלכם – ואף אחד לא צריך לגרום לכם רגשות אשמה בגלל זה.

אז לא, אל תתנו לאף אחד לנשק את התינוק שלכם על השפתיים. ולא, אל תתנו לילדים חולים להתקרב לתינוק שלכם. ואם אתם או הילד שלכם לא מחוסנים, אז אל תבואו לבקר.

אי אפשר לדאוג בקשר לנימוסין כשהחיים של התינוק שלנו מעורבים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *