דירוג חמשת הבלמים המתקיפים הטובים בכדורגל העולמי (דעה)

מאז ומעולם ניחן תפקיד הבלם באחריות גדולה מאוד. הבלם הוא בעצם החומה האחרונה לפני השוער ובלמים טובים אפילו ידאגו שהשוער שלהם לא יעבוד יותר מדי ויוכל לנוח בשקט בעמדה שלו. אך מה קורה כאשר הבלם חייב להצטרף להתקפה?

עולם הכדורגל כמו שנראה כיום פשוט הולך ומשתדרג, הרבה שחקנים כבר יודעים לעשות מגוון תפקידים והקבוצות של הטופ העולמי לפעמים מעדיפות שחקנים ורסיטלים על מנת ליהנות מהם בכמה עמדות על המגרש. אחד מהתפקידים המשודרגים הוא הבלם. בעבר מי שהיה משחק בתור בלם היה נזהר מלעבור את קו מחצית המגרש אך כיום הבלם לפעמים מתגלה כשחקן שמוסיף עוד אופציה לחוליית התקפה ואופציית כיבוש לא רעה בכלל. אז מי הם הבלמים התוקפים המובילים בכדורגל העולמי כיום?

5. את המקום הראשון מהסוף תופס כרגע הבלם הברזילאי הוותיק לוסיו. הבלם הענק כבר לא כל כך צעיר ונושק כיום לגיל 34, אך למרות זאת הצליח הבלם לתפוס חוזה טוב לעונה הקרובה באלופת איטליה יובנטוס. הבלם החסון שהגיע הקיץ מהיריבה אינטר תמיד היה ניחן במשחק פיזי וקשוח שלא השאיר הרבה ברירות לחלוצים שמולו. למזלו של הבלם גודלו הפיזי גם עזר לו להתמקם טוב בהתקפות ולהטיל פחד על ההגנות. בעיקר במצבים הנייחים.

קרלס פויול

4. את המקום הבא תופס הקפטן הבלתי מעורער של צ'לסי ושחקנה השנוי במחלוקת של נבחרת אנגליה. מי אם לא ג'ון טרי, בלם הבלוז. אלופי אירופה התברכו בבלם אנגלי בעל יכולות התקפיות מצוינות. טרי מוערך בעיקר בשל משחק הראש המעולה שלו ועליה להתקפה בזמנים נחוצים לקבוצה. לא פעם ולא פעמיים ראינו את טרי חוגג שערים חשובים (יותר או פחות). בתור בלם לטרי יש ממוצע כיבושים נאה ביותר כאשר חגג כבר 28 שערים ב 373 הופעות במדי הכחולים מלונדון.

3. במקום השלישי והמכובד ניתן להציב את האגדה בהגנה הקטלונית והספרדית יחד, השחקן שלא נגמר קארלס פויול. "האריה" כפי שמכונה בפי אוהדי הבלאגרונה הוא אחד הבלמים הכי טובים של המשחק אי פעם. הבלם שנלחם בכל משחק, מקריב את גופו ובריאותו לקבוצה שבה נולד ושיחק כל הקריירה. פויול ניחן במשחק ראש משובח ביותר. רעמת התלתלים שמעטרת את ראשו לא הפריעה מעולם לבלם האדיר לכבוש שערים מלאי עוצמה בנגיחות אדירות שלא משאירות סיכוי לאף שוער. אחד השערים היותר חשובים שהבקיע הבלם היה בחצי גמר גביע העולם ב 2010 כאשר כבש את שער הניצחון מול נבחרת גרמניה.

אלכס

2. במקום השני אפשר להציב את בלם פאריס סן ז'רמן, הברזילאי אלכס. הבלם החסון ששיחק בצ'לסי במשך 3 שנים הגיע במהלך העונה שעברה לעיר האורות. העיר שמחה וצהלה כאשר הגיע הבלם לאייש את אחת העמדות החלשות של הקבוצה, התוספת של אלכס לא ניחנת רק ביכולות ההגנה שלו אלא גם בהצטרפות למשחק ההתקפה, כאשר מה שמייחד את הברזילאי הן בעיטות הפצצה המדויקות שיכולות להטיל אימה אפילו על השוערים הטובים בעולם.

ג'רארד פיקה

1. במקום הראשון נמצא בלם ברצלונה ג'רארד פיקה. הבלם הקטלוני שחזר לברצלונה לפני כ 4 שנים הוא אחד השחקנים החשובים במערך של בארסה. פיקה אמנם מתופקד ב 99% מהזמן בתור בלם אך השחקן המצוין ניחן גם בראיית משחק יוצאת דופן ואפילו יודע להתמקם במקום הנכון, בזמן הנכון. לבלם ישנם כמה שערים חשובים כאשר אחד מהם היה בחצי הגמר של ליגת האלופות מול אינטר לפני כ 3 שנים (לא הספיק להעפלה לגמר).

לי יש את הרשימה שלי…מי נכנס לרשימה שלכם?

קליק על הלייק ותקבלו את כל העדכונים היישר לפייסבוק שלכם


8 תגובות בנושא “דירוג חמשת הבלמים המתקיפים הטובים בכדורגל העולמי (דעה)”

  1. אני אוהד ברצלונה ומה עם ראמוס ופפה? וגם פויול יותר טוב מפיקה

  2. דירוג גרוע הבלם הכי טוב בהתקפה עולם הוא…
    לואיז אין על זה ויכוח בכלל פיקה היה טוב התקפית במנצ'סטר אבל לא רואים את זה
    בברסה הנה דירוג הרבה יותר נכון:
    5.לוסיו
    4.טרי
    3.אלכס
    2.פויול
    1.לואיז

  3. סרחיו ראמוססססססססססססס

    ודויד לואיז במקום הראשון אמור להיות שחקן ההגנה הכי טכני שיש גם בעיטות חופשיות גם משחק ראש טוב וגם מבקיע במהלכים קבוצתיים שהוא עולה למעלה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *