דיוויד סטרן רוצה להוציא את ההאק-א-שאק מחוץ למשחק

קומישינר ה – NBA דיוויד סטרן לא ממש אהוד בדרום מדינת טקסס, שם נמצאת סן אנטוניו, לאחר הקנס הכבד שהטיל על הקבוצה שלא שיתפה את 4 כוכביה במשחק נגד מיאמי מוקדם יותר החודש. וביום רביעי, הקומישינר היה במדינה השכנה כדי לראות את קובי בראיינט מגיע ל – 30,000 נקודות בקריירה.

סטרן הצטרף לצוות השדרים של ניו אורלינס (נגדה שיחקו הלייקרס) ודיבר על מספר נושאים. הקומישינר נשאל ספציפית לגבי שיטת ה – האק-א-שאק (עושים עבירות מכוונות כדי לשלוח שחקנים בעלי אחוז נמוך מהעונשין לזרוק) שקבוצות משתמשות כנגד סנטר הלייקרס, דווייט הווארד (שקולע רק 47 אחוז מהעונשין העונה), טיאגו ספליטר מהספרס, ודיאנדרה ג'ורדן מהקליפרס.

דיוויד סטרן אמר שלא רק שהוא שונא את השיטה הזו, אלא שהוא גם ניסה להוציא אותה מהמשחק לגמרי, ולא רק ב – 2 הדקות האחרונות.

"הייתי רוצה לראות את חוק 2 הדקות האחרונות הופך להיות במשך 48 דקות המשחק" אמר סטרן. "זה הגיע למצב בעונה שעברה ששחקנים היו מחזיקים שחקנים אחרים כבר ברבע הראשון. אני חושב שזה מגוחך".

"ניסינו לשנות את החוק בעונה שעברה, כדי שלא יוכלו לעשות עבירות כאלו במהלך כל המשחק, מכיוון שאנשים פשוט היו שולחים את טיאגו ספליטר לקו בכל מהלך, אבל הועדה לא רצתה לעשות את השינוי, ולכן החוק הוא כפי שהוא היום. המציאות שהיא שיש הרבה אנשי כדורסל – ואני מבין את הטענות שלהם – שאומרים, 'היי, למה שלא תלמדו לקלוע מהעונשין? אתם אמורים להיות שחקנים מקצוענים".

האמת שזו סיטואציה בעייתית. כי שיטת ה-האק-א-שאק פוגעת ביופי של המשחק, וזה מתסכל לראות קבוצות שולחות שחקנים לקו בכל התקפה. זה פשוט הורס את החשק לראות את המשחק. מצד שני, השחקנים הללו שקולעים 47-50 אחוז מהעונשין – זה פשוט מביך. אם הם היו זורקים זריקת סבתא הם היו קולעים באחוזים הרבה יותר גבוהים. אולי כדאי להם לחשוב על זה.

בסופו של דבר, החוק לא ישתנה. זה כמו לקרב את קו השלוש במטר אחד, כי יש שחקנים שלא קולעים טוב משלוש. השחקנים שקולעים באחוזים נמוכים מקו העונשין פשוט יצטרכו לעבוד על הנושא. לא תהיה להם ברירה אחרת.

קליק על הלייק ותקבלו את כל העדכונים היישר לפייסבוק שלכם



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *