אנחנו אלימים – לא רק בכדורגל

בואו נדבר בצורה גלויה, רובנו אלימים. אחרי מקרי האלימות האחרונים בוינטר הרגשתי לרגע תחושת גועל חזקה שמילאה אותי בטונות של ביקורת כלפי ההתאחדות, כלפי המשטרה, כלפי הקהל, כלפי הכדורגל, ומעל לכל כלפי השחקנים שהיו באותו מגרש, אבל אז נזכרתי לצערי הרב, אני חלק מהם, אני חלק מהקהל, שמקדם את השחקנים ומעודד את השחקנים על הדשא, אני חלק מהמדינה הזאת, ואני חייב להודות כאן ועכשיו בצורה הגלויה ביותר, אנחנו אלימים, לכן יש לנו שחקנים אלימים, ספורט אלים ומדינה אלימה.

כמה פעמים ביום שמעתם לידכם אדם שהרים את הקול שלו וצעק? כמה פעמים אתם הרמתם את הקול? כמה פעמים ביום אחד קראתם על מקרה אלימות שקרה בארץ (לא כזה שקשור בנושא בטחוני)? כמה פעמים? זה מקיף אותנו, זה בתודעה שלנו, זה בתכניות הספורט, הפוליטיקה, הכלכלה, בחדשות, בכל מקום, זה פשוט נמצא שם תמיד ומרגיל אותנו ל"פתיל קצר", ל"דם חם", אנחנו מתרגלים לראות את העולם כחבית של דלק שמחכה למצית שתפוצץ אותו.

התרבות האלימה הזאת מגיעה למגרשים, כשחולצה יכולה לגרום ל-40 איש ליצור פוגרום במגרש כדורגל מול מאות אוהדים וגם מול אלפי אוהדים. הזלזול הישראלי בענישה, בחלטורה הישראלית בצורת המחשבה שבה אומרים: "נו יאללה בקטנה…מה נעשה?" תהרוג כאן אנשים.

זה לא רק ליאור אסולין, זה לא רק אזברגה, זה לא רק הכדורגל, אני, את, אתה, אנחנו בתור חברה ומדינה ישראלית אלימים, תקיפים, קיצוניים, אגרסיביים, בואו נודה, בואו נפתח את זה בצורה גלויה, שכל ישראלי יעמוד עכשיו בביתו, ישים את היד על הלב ויאמר:"אני אלים/אלימה…".

מה שקרה ביום שישי בוינטר היה נראה כמו כלוב של גורילות שרבות על בננה. אלה לא בני אדם, אלה לא אנשים, במיוחד לא שחקני כדורגל מקצועיים, אם אני הייתי שם, אישית הייתי פורש מהענף. אני רוצה ליצור לכם את ההשוואה כדי שתבינו: אם עכשיו הייתי מתחיל להשתגע במקום העבודה שלי כלפי לקוח או עובד אחר והייתה מתפתחת קטטה רוב הסיכויים שהיא הייתה נגמרת בבית משפט עם תביעה בתור עבירה פלילית ,נכון? אז מדוע בכדורגל זה לא נחשב לפלילי? מדוע? חוץ מסכינים, היה שם הכל…

אני מברך את ניר ארקין על אחד הצעדים המבורכים שעשה אדם כאן בכדורגל שלנו. הוא ראה את הגועל נפש מקרוב, מתוך הידיעה שהזוועה הזאת גם מגיעה מ"ביתו" הוא החליט החלטה נכונה, תודה רבה, הלוואי ועוד אנשים אשר שקשורים לענף הזה ינטשו, אולי שחקני הכדורגל יתחילו להבין את זה כשמשלמי המשכורות שלהם לאט לאט נוטשים את הספינה. אל תדברו על הקפאת עולות ויורדות, ואל תדברו על עונשים לא הוגנים, הפעם זה לא הקהל, זה השחקנים והמאמנים עצמם, ולא אף אחד אחר, אישית אני תומך בהורדת נקודה על כל שחקן שנתן מכה והיה על כר הדשא והורדת 2 נקודות על כל אדם שהצטרף מחוץ לדשא והוסיף, נראה לאן נגיע…ואם השיטה עובדת אז נעניש איתה גם את מכבי פ"ת והפועל חיפה.

אה, דרך אגב…לפי מה שהבנתי אם רוצים לקנות חלקה זה הזמן, כי המחירים בבתי הקברות רק עולים עקב הביקוש, גם ככה הכדורגל שלנו מחובר למכונות הנשמה כבר שנתיים, בואו ננתק אותו עכשיו ונעשה לו המתת חסד, חבל, מחירי החלקות יעלו…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *