אמא פרסמה תמונה של הציפורניים שלה בפייסבוק – מיד קיבלה הודעה שמפצירה בה ללכת להיבדק אצל רופא

אחד הדברים הטובים ברשתות החברתיות הוא שאנשים יכולים להתחבר עם אחרים ברמה שעוד לא הייתה.

אנו יכולים לעדכן את החברים והמשפחה שלנו על דברים יומיומיים בחיים שלנו, כמו גם לשאול שאלות, המלצות, אזהרות ודעות. כמובן, הצפת הניוזפיד שלכם עם דברים שאנשים אחרים עושים ביומיום זה לא תמיד כיף ומעניין, אבל היה יותר ממקרה אחד שחיים של אנשים ניצלו בזכות זה.

וכך גם היה במקרה של ג'ין וויליאמס טיילור בת ה 53, שהעלתה לפייסבוק תמונה של הציפורניים שלה ואיך הן עקומות. ג'ין חשבה שזו תוצאה של גנים לא טובים, אך מהר מאוד התברר שזה היה סימן אזהרה של הגוף שלה. רק כאשר היא קיבלה הודעה פרטית בפייסבוק ממישהי אחרת, האמת המפחידה החלה לחלחל…

ג'ין וויליאמס טיילור לא חשבה יותר מדי על כך שהציפורניים שלה עקומות בצורה לא טבעית. גם לאמא שלה – שנפטרה מסרטן הריאות – היו ציפורניים כאלה, אז ג'ין חשבה שזה משהו תורשתי.

כאשר קיבלה הודעה בפייסבוק מרופאה – שהמליצה לה ללכת להיבדק – היא חשבה שזה קצת מוגזם. אך היא הלכה בכל מקרה, ושם היא אובחנה 'התאלות הציפורן' (finger clubbing), שלפעמים יכולים לסמן על בעיות בריאות או הלב.

אחרי סדרת בדיקות, התגלו אצל ג'ין שני גידולים בגודל של כדורי גולף בריאות.

אחרי האבחון – שרק במקרה היא החליטה ללכת לרופא להיבדק, ג'ין החליטה לפרסם אזהרה בפייסבוק כדי שאחרים יוכלו לקרוא. היא רוצה שאחרים יבדקו את הציפורניים שלהם באופן קבוע, כדי לוודא שאנשים יוכלו לזהות סימני אזהרה פוטנציאליים.

"זה מרגיש נהדר", אמרה ג'ין. "הרבה מאוד אנשים שלחו לי תמונות של הציפורניים שלהם, אבל אני לא מומחית, רק לפני יומיים אובחנתי".

בדקו את הציפורניים שלכם

השורה התחתונה היא שכולנו צריכים להיות טובים יותר במודעות לגבי הבריאות שלנו ולסימני האזהרה שהגוף שולח לנו.

הציפורניים שלכם יכולים להיות אינדיקטורים לבעיות שאולי יש לכם, אז תמיד כדאי ללכת לבדיקה אצל רופא אם אתם מאמינים שיש משהו חריג או לא בסדר. עבור ג'ין, זה היה כל כך קל להתעלם מסימני האזהרה ולהמשיך בחייה. אבל היא החליטה שעדיף להיות בטוחה עכשיו מאשר להצטער אחר כך, ואנו בטוחים שהיא מודה על כך.

אם אתם מבחינים במשהו יוצא דופן או חריג עם הגוף שלכם, תמיד תלכו להיבדק על ידי רופא. 

עזרו לנו לשתף את האזהרה של ג'ין כדי שאחרים יכירו אותה גם. מי יודע, אולי זה יציל חיים של מישהו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *