אם אתם רואים את התינוק בתמונה הזאת, יש לכם סיכוי גבוה יותר לחלות בפסיכוזה

פסיכוזה היא הפרעה נפשית קשה שיכולה לשנות את תפישת העולם של האדם הסובל ממנה ולגרום לו להשתגע. למרות שאין סימפטומים פיזיים, יש דרכים בהם אפשר לקבוע אם מישהו סובל מפסיכוזה ומומחים אפילו עובדים על דרכים כדי לקבוע אם למישהו יש נטייה לזה.

התמונה, אותה פרסמה אוניברסיטת קיימברידג', היא למעשה צורות אבסטרקטיות. מדענים חושבים שהיכולת למלא את החלל יכולה להעיד על הזיות. יותר מכך, הרעיון של מילוי החלל עם הזיות נקשר בצורה ישירה לפסיכוזה.

התבוננו בתמונה ותראו אם אתם יכולים למצוא את התינוק

ps1



לא ראיתם אותו? אולי עכשיו? 

ps2

רק עם קונטקסטואליות נוספת רוב האנשים יכולים לראות את התינוק. ולמרות שהקישור הזה לפסיכוזה ישמע אולי כמו השערה, מחקר שנערך לאחרונה גילה דברים מעניינים מאוד. המחקר בדק 18 מתנדבים שהופנו לשירותי בריאות נפשיים כאלה ואחרים. הם בדקו איך הם יכולים למצוא היגיון בתמונות לא שלמות שיכולות להיות להן שתי משמעויות – הנבדקים אמרו אם התמונות מכילות בן אדם או לא.

אותו מבחן נערך ל 16 אנשים בריאים. המתנדבים עם סימנים מוקדמים של פסיכוזה ביצעו את המבחן הרבה יותר טוב מאשר הקבוצה הבריאה – מה שמרמז על קשר בין מילוי החורים הללו לפסיכוזה. אבל אפילו אם אלו שסובלים מפסיכוזה נוטים למצוא היגיון בצורות אבסטרקטיות זה לא בהכרח אומר שאנשים שמוצאים היגיון בצורות האלה סובלים מפסיכוזה. מחקר נוסף צריך להתבצע לפני שיהיה אפשר לקשור בין שני הדברים בצורה מוחלטת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *