אל קלאסיקו – כי הוא לעולם לא מאכזב

הנה זה בא. קלאסיקו רביעי, ואולי אחרון, לעונה זו.

מי שמצפה מהמשחק לקבוע מי היא הקבוצה הטובה בתבל, צפוי להתאכזב, מהסיבה הפשוטה שהקביעה כבר נעשתה, וגם ניצחון מקרי של ריאל בקאמפ-נואו לא ישנה אותה (ואני מרשה לעצמי להגדיר ניצחון של ריאל בקאמפ-נואו כמקרי, מכיוון שהפעם האחרונה שזה קרה הייתה לפני יותר מארבע שנים, אי שם בשלהי 2007).

הקביעה הנ"ל נעשתה, מבחינתי לפחות, במשחק הליגה הקודם בין שתי הקבוצות, לפני כארבעה חודשים.

ריאל מדריד לא הייתה יכולה להגיע לאותו משחק בנקודת פתיחה טובה יותר. כושר שיא של הבלאנקוס, לעומת יכולת פושרת של בארסה באותה תקופה, הציב את ריאל בעיני רבים כפייבוריטית לנצח בעימות, ואם לא די בכך, ויקטור ואלדז, בטעות פטאלית, העניק לקארים בנזמה מתנה כבר אחרי מספר שניות של משחק, בדרך ליתרון 0:1 מוקדם ומבטיח.

כל אלו לא סייעו לריאל מול המכונה המשומנת של פפ גווארדיולה, שגם בתקופה יחסית חלשה ידעה להתעלות על עצמה במשחק החשוב מכולם, וצעד אחר צעד פירקה את ריאל מדריד בדרך לניצחון 3-1, שנראה, למרבה האכזבה בבירה הספרדית, פשוט מדי, כמו עוד ניצחון מן המניין של האלופה.

חלפו מחזורים, עברו שבועות, והשפעת הקלאסיקו על המצב בטבלה לא ניכרה. בארסה המשיכה לקרטע, במיוחד במשחקי החוץ; ריאל המשיכה לדרוס את כל מה שעמד בדרכה. בשיא הגיע ההפרש לכדי 10 נקודות, ואפילו גווארדיולה נאלץ להודות שהוא כבר ויתר על המרוץ לאליפות.

מי שחשב שמדובר בתרגיל תקשורתי-פסיכולוגי כזה או אחר, ראה את בארסה עולה למשחקי ליגה בהרכבים חסרים במיוחד, כאלו שגורמים לך להבין שגווארדיולה אכן ויתר על הליגה, והחליט להקדיש את כל האמצעים לטובת המאבק על ליגת האלופות.

העובדה שדוד וייה גמר את העונה מספר חודשים לפני הזמן, ואריק אבידל ככל הנראה גמר את הקריירה, לא הוסיפה למצב של אלופת ספרד.

גם במצב הנ"ל, כשהדרך של ריאל לאליפות ראשונה מזה ארבע שנים נראית סלולה, ברור היה שחוסר היכולת לנצח את בארסה במפגש ישיר, מעיב על הזכיה הצפויה בתואר.
ריאל הוכיחה שהיא קבוצה יציבה יותר וחזקה יותר מברצלונה, אבל עדיין פחות מרשימה. כששתי הקבוצות בשיאן, בארסה טובה הרבה יותר.

אם יש משהו שסיכן את ריאל במצב של 10 נקודות יתרון, זו הידיעה שמתישהו רצף הניצחונות שלהם חייב להיגמר. לרוע מזלם, רצף של תשעה ניצחונות אכן הסתיים עם שתי תוצאות תיקו, דווקא כשברצלונה עלתה על גל ניצחונות משלה. נכון לעכשיו, בארסה, שלא איבדה נקודות בליגה כבר חודשיים, עומדת על 11 ניצחונות ליגה רצופים, וניצחון מספר 12 יצמצם את הפער מריאל לכדי נקודה אחת בלבד, כאשר יוותרו עוד 12 נקודות בקופה.

לאור מה שראינו בשלושת משחקי הקלאסיקו העונה (ניצחון לבארסה בליגה, תיקו וניצחון לבארסה ברבע גמר גביע המלך), קשה לראות את ריאל מדריד יוצאת עם משהו ביד מהקאמפ-נואו. תיקו יהווה, כמובן, תוצאה מצויינת עבורה (ישאיר את הפער על 4 נקודות), שלא לדבר על ניצחון סנסציוני שיבטיח למוריניו את האליפות כמעט באופן סופי.

במדריד יודעים שהפסד לברצלונה ישאיר את מאבק האליפות פתוח לחלוטין, ושכל מעידה במהלך ארבעת המשחקים שנותרו תכריע אותו. יתרה מכך, הם יודעים שזכיה באליפות ללא ניצחון על ברצלונה במהלך העונה, לא תהיה שלמה לחלוטין. למוריניו, שהתארים חשובים עבורו הרבה יותר מהדרך, זה כנראה לא יזיז יותר מדי, אבל לאוהדים בהחלט כן.

למען הכבוד של המועדון, ריאל מדריד חייבת לחפש ניצחון הערב בקאמפ-נואו. למען המקום הראשון, היא חייבת לפחות לסיים בתיקו.

למען מאבק האליפות של ברצלונה, גווארדיולה יחפש הערב ניצחון בכל מחיר.

למענכם, צופים, אוהדי ריאל מדריד, אוהדי ברצלונה או סתם חובבי כדורגל – תצפו במשחק הזה. אל קלאסיקו אף פעם לא מאכזב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *