רוצחים שקטים: הם הורגים 100,000 אנשים מדי שנה וכולם משתמשים בהם

בכל שנה אלפי אנשים מתים כתוצאה מזיהום האוויר בתוך הבית שלהם. החלק הגרוע ביותר הוא שהם אפילו לא מודעים לזה. מטהרי אוויר ומוצרי ניקוי הם רוצחים שקטים בתוך הבתים, בתי הספר, ומשרדים. לפי דיווח עדכני שפורסם בשנה שעברה, הרוצחים השקטים הללו הרגו כ 100,000 בני אדם באירופה בשנים האחרונות.

הדיווח הזה מזהיר אנשים מפני איכות האוויר הירודה בתוך הבתים שלהם. זו תוצאה של פריטים שכיחים שלרוב האנשים יש בבית, כמו מזגנים מלוכלכים, תרסיסים למיניהם, ומטהרי אוויר. הפריטים הללו, כמו גם מוצרי קוסמטיקה, נחשבים לחלק מהמזהמים הגרועים והמסוכנים ביותר, מכיוון שהם מכילים נוזלים כימיים אשר מתעדים בקלות. בנוסף לפריטים הללו, הרשימה כוללת רהיטים מסוימים, בדים, ודבק אשר מכיל פורמלדהייד כאשר גורם נזקים חמורים לדרכי הנשימה, והריאות. בפורמלדהייד משתמשים ביותר מ 3000 מוצרים וכולם נמצאים בשימוש בתוך בתים של אנשים. הרשימה כוללת מטהרי אוויר, פלסטיק, מוצרי קוסמטיקה ועוד.

חומרים נוספים שעלולים להשפיע לרעה על הבריאות שלנו הם חומרים ביולוגיים, כמו אבק, עובש, וכו'.

הדוח נכתב על ידי ארגוני הבריאות של בריטניה, כמו רויאל קולג' לרופאים (RCP) ורויאל קולג' לרפואת ילדים (RCPCH).

אחת הדרכים למנוע או לנהל את הזיהום בצורה טובה יותר היא בידוד ואוורור.

לפי הדוח, "זיהום אוויר ביתי יכול להשפיע לרעה על התפתחות העובד, במיוחד על הריאות והכליות. הוא גם עלול לגרום להפלות, ושבץ אצל אנשים מבוגרים, והוא קשור בצורה ישירה לאסתמה, דמנציה, השמנת יתר וסרטן".

דרך נוספת להפחית את זיהום האוויר בבית הוא בעזרה צמחים. למדו עוד בכתבה הזאת.

אנא שתפו את המידע החשוב והחיוני הזה עם חברים ומשפחה. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *