מעצמת הספורט (האמיתית) מספר אחת בעולם

הספורטאז זהו. המונדיאל נגמר, ספרד אלופת העולם בפעם הראשונה. אבל אליפות העולם הראשונה הזו לא הופכת את ספרד למעצמת הספורט מספר אחת בעולם כמו שכותרות העיתונים זעקו היום.
אני חושב שאליפות העולם הזו לא רק השפיעה רק על העם הספרדי, היא גם השפיעה על העיתונות הישראלית. העיתונות הישראלית תמיד ידעה להלל הישגים וספורטאים בשניה, ובשניה שלאחר מכן לקבור אותם עמוק באדמה. וכך קרה גם היום, העיתונות הישראלית הכריזה שספרד היא "מעצמת הספורט" מספר אחת בעולם ! אז זהו, שלא.

חברים, לא שכחתם מדינה קטנה שנקראת ארצות הברית? ההסברים בעיתונים היו מעניינים ואפילו די משכנעים למי שלא עוקב אחרי הספורט העולמי, אבל אותי הם הרגיזו, והרגיזו מאוד.

אלה הנימוקים שכתבו העיתונים: אלופת העולם בכדורגל, אלופת העולם בכדורסל, אלופת הדיוויס פעמיים רצוף, אלוף הטור דה פראנס הוא ספרדי (אלברטו קונטאדור), הכי הרבה שחקנים בטופ 25 בטניס, כדוריד, כדורמים ועוד ועוד. כל אלה סיבות מצוינות לקבוע שספרד היא מעצמת הספורט מספר אחת בעולם, אין ספק. אבל רק למי שלא עוקב אחרי הספורט העולמי.
ספרד היא אכן אלופת העולם המכהנת בכדורסל, אבל זה היה לפני 4 שנים, אליפות העולם מתקרבת בצעדי ענק ואני לא בטוח שספרד היא זו שתניף את הגביע בסיומה של האליפות. כאשר ארה"ב החליטה שהיא לוקחת את העניין ברצינות היא ניצחה את ספרד. אומנם המשחק היה יחסית שקול, אבל הוא נגמר ב – 12 הפרש והוכח שארה"ב היא מספר אחת בעולם בכדורסל.
בטניס לספרד יש הכי הרבה שחקנים בטופ 25, זה נכון. אבל בגברים. מה עם טניס הנשים? המדורגת הכי גבוהה של ספרד היא במקום ב – 22 בעולם. כדורעף? נבחרת ישראל לקחה מערכה לנבחרת ספרד לפני כחודש. לא הייתי קורא לנבחרת כדורעף שישראל מצליחה לקחת לה מערכה מעצמה.

יש טורניר אחד שקובע מי המדינה המובילה בעולם ספורט, לטורניר הזה קוראים אולימפיאדה. ארה"ב מוכיחה כל 4 שנים שהיא מעצמת הספורט מספר אחת בעולם.
ארצות הברית סיימה את אליפיאדת בייג'ין עם 110 מדליות (36 זהב, 38 כסף, 36 ארד), וספרד כמה? 18 מדליות בלבד (5 זהב, 10 כסף, 3 ארד). האם יש הוכחה יותר טובה מזו מי היא מעצמת הספורט מספר אחת בעולם?

ספרד היא בהחלט מעצמת ספורט מהמובילות בעולם, אין בכלל ספק. אבל להגיד שהיא מעצמת הספורט מספר אחת בעולם זה מופרך לחלוטין.

בחזרה לקטגורית ספורט עולמי
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *