מחקר חדש קובע: ריח של נאדים יכול למנוע סרטן ומחלות אחרות

כולנו היינו שם בעבר, בזמן שאתם יושבים במקום כלשהו מתעסקים בשלכם כשלפתע יש באוויר ריח שכולנו מכירים יותר מדי טוב.

ריח שהרחנו מליוני פעמים בעבר ונריח עוד מליוני פעמים בעתיד – מישהו הפליץ. ולפני שאתם שמים לב, הריח נתקע לכם באף, והוא רק נהיה גרוע יותר, אבל מסתבר שהוא יכול לגרום לכם להרגיש טוב יותר.





ממצאים חדשים ממחקר שנערך ידי מדענים באוניברסיטת אקסטר, אנגליה, מגלים שריח של נאדים יכול למעשה להיות טוב עבור הבריאות שלכם, בזכות זה שהם מכילים גז מימן גופרתי. הם גילו שהגז יכול להפחית את הסיכון לחלות במחלות כמו דמנציה וסרטן, כמו כן הוא עוזר במניעת שבץ, דלקת פרקים והתקפי לב.

המחקר שפורסם לאחרונה באתר Medicinal Chemistry Communications מראה את השפעת הגז על תאים מיטוכונדריים. כמויות קטנות של גז פעלו על התאים הללו, והם ראו שהוא מונע נזק מיטוכונדרי.

המדענים שערכו את המחקר הסבירו שהתאים הללו למעשה יוצרים בעצמם מנות קטנות של גז מימן גופרתי בשביל להגן על עצמם, אחרי שהם סופגים אנזימים אחרים. הם מסבירים:

"הפקנו את התהליך הטבעי הזה על ידי יצירת תרכובת בשם AP39, שלאט לאט מספקת כמויות קטנות של הגז הזה במיוחד למיטוכונדריה. התוצאות שלנו מצביעות שאם תאי לחץ מטופלים עם AP39, המיטוכונדריה מוגנת והתאים נשארים בחיים".

אז למרות שהמחקר הזה הוא עדיין לא חד משמעי, זה בהחלט צעד נכון וחיובי עבור כל אלה שמרגישים צורך להפליץ במקומות סגורים, כמו אוטובסים ומעליות.

2 תגובות בנושא “מחקר חדש קובע: ריח של נאדים יכול למנוע סרטן ומחלות אחרות”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *