מחקר חדש קובע: עצלנות היא סימן לאינטליגנציה גבוהה

אם אתם מרגישים רע בקשר לעצלנות שלכם, אל דאגה! מחקר חדש מציע לכם להחליף את הרגשת האשמה בהרגשת גאווה. מחקר חדש הוכיח שאנשים בעלי אינטליגנציה גבוהה הם למעשה עצלנים יותר מאחרים.

המחקר נערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת Florida Gulf Coast והתוצאות תומכות ברעיון שאנשים עם מנת משכל גבוהה משתעממים פחות בקלות. חוסר השעמום הזה מוביל אנשים חכמים יותר לעסוק יותר זמן במחשבה.

lz1



הממצאים גם מעידים שאנשים אקטיביים הם יותר פיזיים בגלל הצורך לגרות את המוח שלהם עם פעילויות חיצוניות. יתכן והצורך הזה בגירוי הוא בגלל שאנשים אקטיביים רוצים לברוח מהמחשבות שלהם או בגלל שהם משתעממים בקלות.

המחקר פורסם ב Journal of Health Psychology, כשהחוקרים רוצים לבחון עד כמה אקטיביים קבוצה של סטודנטים עם מצב פסיכולוגי מנוגד.

lz2

חוקרים מהאוניברסיטה נתנו לקבוצה של סטודנטים שאלוני 'צורך קוגנטיבי'. במבחן הקלאסי משתמשים לעתים תכופות בפסיכולוגיה כשמשתנה אישיותי שמשקף במידה לאיזו אישיות תהיה נטייה כלפי פעילויות קוגנטיביות מאומצות בכל תחום. התוצאות של השאלון עזרו לחוקרים, בהובלת טוד מקלרוי, למצוא את ה'חושבים' ואת ה'לא חושבים' מהמועמדים הפוטנציאלים.

שלושים אנשים מכל "נטייה" נבחרו ונחקרו. כל אחד קיבל מתקן אותו הוא ענד על היד שניטר את הפעילויות הפיזיות שלו.

המתקן סיפק לחוקרים זרימת מידע בלתי פוסקת לגבי הפעילות הפיזית של המשתתפים בטווח זמן של שבוע.

dc1



התוצאות הראו שהקבוצה של ה'חושבים' הייתה הרבה פחות פעילה במהלך שבוע בהשוואה ל'לא חושבים'. החוקרים ייחסו את התוצאות לכך שה'לא חושבים' משתעממים בקלות ולכן הם יותר פעילים פיזיים. למרות כמות הנתונים הקטנה יחסית, ה The Independent מדווח שהתוצאות 'חשובות ביותר' ושהן 'איתנות' במונחים סטטיסטיים.

dc2

באופן מעניין, התוצאות הראו שלא היו הבדלים בפעילות הפיזית במהלך סוף השבוע. אך החוקרים עדיין לא מצאו הסבר לכך. למרות שאלו נשמעות כמו חדשות נפלאות לעצלנים שבינינו, טוד מקלרוי מזהיר שזה לא צריך להוות תירוץ לחוסר מעש.

ה British Psychological Society ציטט את המחקר: "בסופו של דבר, גורם חשוב שיכול לעזור לאינדיבידואלים שחושבים יותר להילחם פעילות הפיזית הנמוכה שלהם היא המודעות. מודעות לעובדה שהם אינם פעילים מספיק, יחד עם מודעות להשלכות של חוסר פעילות – אנשים שחושבים יותר יבחרו יום אחד להיות פעילים יותר במהלך היום".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *