מחקר חדש קובע: מטבח מבולגן גורם להשמנה ואכילת יתר

יתכן ואתם פריקים של סדר וניקיון, מנקים אחרי הילדים שלכם, שותפים או בני הזוג. יתכן ונמאס לכם לבקש לגור במקום נקי ומסודר בגלל סיבות היגייניות ואסתטיות. אולי אתם רוצים עובדות וסיבות מדעיות שיגבו את הדעות המוצקות שלכם.

אז עכשיו אתם סוף סוף יכולים לקחת את כל ה'יתכן' וה'אולי' שלכם ולסדר אותם במגירה, יחד עם כל שאר הדברים: מחקר חדש שפורסם במגזין התנהגות והסביבה מצא שמטבח מבולגן יכול להוביל לאכילת יתר והשמנה.

חוקרים במעבדת האוכל באוניברסיטת קורנל בחנו וצפו ב 98 נשים כדי לעקוב אחר התגובות שלהם ללחץ ואי-סדר. הנשים נשלחו לאחד משני מטבחים, ואמרו להן לחכות עד שמישהו יגיע. חצי מהנשים היו במטבח מבולגן עם עיתונים על השיש, כלים בכיור, וטלפון מצלצל בלי הפסקה. שאר הנשים הלכו למטבח מסודר ונקי. בשני המטבחים היו קערות עם עוגיות, קרקרים וגזר שהנשים יכלו לאכול באופן חופשי.

החוקרים ביקשו מחלק מהנשים במטבח המבולגן לכתוב על זמן בחיים שלהן שהן הרגישו לחוצות. ובמטבח הנקי, חלק מהנשים התבקשו לתאר זמן בו הן הרגישו בשליטה.

fdsf


המחקר מצא שהנשים בסביבה הלחוצה והמבולגנת צרכו פי שתיים יותר עוגיות ב 10 דקות מאשר קבוצת הנשים השנייה, לצריכה ממוצעת של 53 קלוריות יותר.

"להיות בסביבה כאותית ולהרגיש חסר שליטה זה רע עבור הדיאטה", אמר החוקר הראשי לני ורטניאן, עכשיו פסיכולוג מוביל באוניברסיטת ניו סאות' וויילס באוסטרליה. "זה מוביל אנשים לחשוב – 'הכל חסר שליטה, אז מדוע שאני אהיה בשליטה?' אני חושב שאותה השפעה תהיה גם על גברים".

אז פעם הבאה שאתם מבקשים מהבעל/אישה/בן זוג לעשות כלים, תזכירו להם: הבריאות, ומבנה הגוף שלכם תלויים בזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *