מחקר חדש קובע: לנשים עם ישבן גדול יותר מהממוצע יש ילדים חכמים יותר

זאת עובדה ידועה שישבן גדול זה 'אין'. קים קרדשיאן, ביונסה, ו ג'יי-לו עשו מיליונים בזכות הישבן שלהן, אבל האם תופעת הישבן הגדול היא משהו חולף או סימפטום למשהו יותר חשוב בגוף האדם?

לפי חוקרים מאניברסיטת פיטסבורג, השומנים שמאחורי המותניים והירכיים של נשים קשורים באופן ישיר לגודל המוח של התינוק שלהן, המשמעות היא שיתכן והמשיכה שלנו לישבנים גדולים היא תוצאה של הצורך הקדמוני שלנו לייצר צאצא טוב יותר. בעבר, המשמעות של אינטליגנציה הייתה הישרדות, באמצעות עזרה ולימוד הילדים שלנו איך לצוד, להתחבא או לבנות מחסה טוב יותר.

km1



אז איך בדיוק ישבנים גדולים שווים אינטליגנציה? חומצה דוקוסהקסנואית (DHA) היא שומן אומגה 3 שתינוקות צריכים להתפתחות מערכת העצבים שלהם, ולא קוראים לזה שומן לחינם. הכימיקל מאוחסן בישבן של האישה ובאזור המותניים, המשמעות היא יותר ישבן – יותר DHA.

זה יכול להסביר גם מדוע אנחנו מוצאים נשים עם יחס טוב של מותניים-ירך יותר מושכות: "לשומן בפלג גוף העליון יש השפעות שליליות ולשומן בפלג גוף תחתון יש השפעת חיוביות על אספקת שרשרת של חומצות שומן בלתי-רווי החיוני להתפתחות העצבית", כתוב במחקר.

km2

"כלומר, יחס מותניים-ירכיים בריא של שומן בפלג גוף העליון ושומן בפלג גוף התחתון, אמור לחזות יכולת קוגנטיבית  באישה ובצאצא שלה".

אז לנשים עם גוף 'ביונסאי' יש סיכוי טוב יותר ללדת ילדים אינטליגנטיים, ומי לא הייתה רוצה שהילד שלה יהיה מוצארט או בטהובן הבא?

וזה מתקשר למחקר נוסף שקבע שנשים עם ישבן גדול יותר הן חכמות ובריאות יותר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *