מחקר חדש קובע: להתחיל יום עבודה לפני השעה 10 בבוקר זה שווה ערך לעינוי

כשראיתי את המחקר הזה ידעתי שאני צריך לכתוב עליו כתבה, אבל החלטתי באופן מיידי שהיא צריכה להיכתב אחרי 10 בבוקר.

ד"ר פול קלי, חוקר מאוניברסיטת אוקספורד, אישר מדעית את הטענה שכמעט כל אדם עובד טען לפחות פעם אחת בחייו: שלהתחיל יום עבודה לפני 10 בבוקר זה דבר נוראי. בראיון, קלי אמר:

"לפני גיל 55, קצב השעון הביולוגי של מבוגרים ממש לא מסונכרן עם עבודה נורמלית של 9 עד 5, מה שגורם ל'איום רציני' על הביצועים, מצב הרוח ובריאות נפשית".

עם המידע הזה, קלי קבע שצריך להיות שינוי גלובלי בשעות העבודה שלנו, לא רק להתחיל את יום העבודה שלנו מאוחר יותר, אלא גם להתחיל את שעות הלימודים של הילדים שלנו מאוחר יותר. מחקרים הראו שילד בן 10 ממוצע מתקשה להתרכז בעבודות בית ספר אם הן מתחילות לפני 8:30 בבוקר, ושהביצועים הטובים ביותר בבית הספר מתקיימים בסביבות השעה 11 בבוקר.



ד"ר קלי טוען שהחוויה החינוכית שילדים מקבלים, אם היא תתקיים בשעות אחר הצהריים ולא בשעות הבוקר, תעלה ברמה של 10% לפחות. אבל כמובן, להתחיל את הלימודים באמצע הבוקר, עושה הרבה יותר מאשר לעזור רק לילדים שלנו.

"הצוות בדרך כלל לא ישן מספיק", קובע קלי. "אנחנו חיים בחברה שלא ישנה מספיק. זה גורם נזק אדיר למערכות שלנו בגוף מכיוון שזה משפיע פיזית ונפשית על הביצועים של המערכות שלנו. לכבד וללב שלנו יש דפוס שונה, ואנחנו מבקשים מהם להעביר את 'השעון' שעתיים-שלוש קדימה או אחורה. זאת בעיה בינלאומית. כולם סובלים, והם לא צריכים".

"שעות מאוחרות יותר יכולות להשפיע על כל האספקטים של החברה, כולל בתי כלא ובתי חולים. במקומות הללו, מעירים את האנשים מוקדם מאוד כדי לתת להם אוכל שהם לא רוצים. אתה יותר ממושמע כי אתה פשוט לא בפוקוס. מניעת שינה היא עינוי", אומר קלי.

אז מה דעתכם? האם גם אתם חושבים שיום העבודה ו/או הלימודים צריכים להתחיל בשעה מאוחרת יותר?

One thought on “מחקר חדש קובע: להתחיל יום עבודה לפני השעה 10 בבוקר זה שווה ערך לעינוי”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *