מחקר חדש קובע: זוגות ששותים ביחד, נשארים ביחד

אוהבים לשתות ולהשתכר עם בן או בת הזוג שלכם? ובכן, יש לנו חדשות טובות עבורכם. לא עבור הכבד שלכם, אלא עבור המערכת היחסים שלכם.

לפי מחקר חדש שפורסם ב The Journals of Gerontology Series B: Psychological Series, זוגות ששותים יחד באופן קבוע דיווחו על פחות תכונות שליליות אחד על השנייה במהלך השנים, והתוצאות היו, "חיוביות יותר בקרב נשים".

frd

אז תתכוננו להטביע את היגון. המחקר מציין שלזוגות מעל גיל 50 יש חיי נישואים טובים יותר אם שני בני הזוג שותים או ששניהם נמנעים משתייה. אבל אם אחד מהם שותה כשהשני לא, הסיכוי לחיי נישואים לא טובים גדול יותר.

"נשים ששותות אלכוהול דיווחו במהלך הזמן על ירידה בתכונות הנישואים השליליות אם גם הבעל שתה, ועלייה בתכונות נישואים שליליות אם הבעל לא שותה כלל", כל כתוב בסיכום המחקר.



במחקר לקחו חלק 4864 אנשים נשואים ו 2767 זוגות שהיו יחד בממוצע 33 שנים. 66% היו בנשואים הראשונים שלהם. הם שאלו את המשתתפים באיזו תדירות וכמה הם שותים. ואז שאלו אם הם חושבים שבן/בת הזוג שלהם "מעצבנ/ת, ביקורתי/ת או תובעני/ת".

ד"ר קירה ברידיט מאוניברסיטת מישיגן אמרה לרויטרס:

"אנחנו לא בטוחים מדוע זה קורה, אבל יתכן וזוגות שעושים יחד יותר פעילויות פנאי נהנים מאיכות נישואים טובה יותר".

"המחקר מראה שזה לא כמה הם שותים, אלא האם הם שותים באופן כללי".

אבל לא הכל חדשות טובות. ד"ר פרד בלו אומר ששתייה בקרב אנשים מבוגרים הופכת לבעיה רצינית.

"במיוחד בקרב ה'בייבי בומרס', שנראה שהם אוהבים לשתות יותר ויותר".

"לשתיינים כבדים יש מערכות יחסים הרסניות עם אנשים, במיוחד עם בני או בנות הזוג שלהם. זה נושא חשוב שצריך להסתכל עליו ולא להעלים עין".

אז תשתו יחד, אבל לא יותר מדי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *