כך תוכלו להתגבר על הפחד שלכם מעכבישים ב 2 דקות בלבד

מי מפחד מעכבישים? אם לחצתם על הכתבה, סביר להניח שאתם. אבל אל דאגה חברים וחברות, אתם יכולים להתנחם בידיעה שאתם לא לבד; יש רבים מאיתנו שנמצאים באותה הסירה. למרבה הצער הפחד הזה אוחז בי מאז שאני זוכר. תבקשו ממני לקפוץ ממטוס – אין  בעיה. תסגרו אותי בחדר עם פרוקי רגליים, ואני אנסה לשבור את הקיר ים הידיים בדרכי החוצה.

כאן נכנסים לתמונה מומחים מהמחלקה לפסיכולוגיה קלינית באוניברסיטת אמסטרדם. שני חוקרים, מריקי סוטר ומרל קינט, ערכו את אחד המחקרים המטורפים של כל הזמנים. הם נעלו 45 אנשים בחדר עם טרנטולה, נתנו להם מנה אחת של טיפול תרופתי (כדי לעזור להם להתמודד עם רמות הלחץ) ואמרו שאחרי 120 שניות הם רופאו.

אני יודע שאתם ודאי חושבים לעצמכם שאם זה היה קורה לכם הייתם מתים במקום. גם אני חשבתי. פעם התעוררתי באמצע הלילה עם עכביש פרוונית על הפרצוף. חשבתי ששם הסתיימו חיי.

pr1



הטכניקה של קינט נשמעת קצת מוזרה, אבל היא חשפה שהטכניקה שלה באמת ריפאה את הארכנופוביה של המשתתפים. בשיחה עם הוושינגטון פוסט היא אמרה:

"אנחנו רואים בפעם הראשונה שתרופה מרגיעה שניתנת יחד עם עם הפעלה מחדש של זכרון משנה את ההתנהגות אצל אנשים עם פחד אמיתי מעכבישים. הטיפול החדש הוא יותר כמו ניתוח מאשר תרפיה".

"המשתתפים לא האמינו לזה. הם המשיכו עוד ועוד. אחד המשתתפים אפילו שאל אם הוא יכול להחזיק את העכביש. בתור מטפלת – כמעט שלא יכולתי להאמין למה שאני רואה".

לא יודע מה איתכם, אבל זה ניסוי שלא הייתי מוכן להשתתף בו. לא משנה איזה סמים היו נותנים לי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *