כדורעף נשים – עתיד ורוד

אתמול נערך המשחק הראשון בפיינלפור היורוליג של כדורעף נשים. נבחרת ישראל בכדורעף נשים שיחקה מול נבחרת סרביה המדורגת 10 בעולם. ואין ספק שראו את ההבדלים בין הנבחרות, נבחרת כדורעף נשים של ישראל הפסידה 3:0.
אך זה לא הסיפור המרכזי בכל הנושא. הסיפור המרכזי הוא עצם הגעתה של נבחרת ישראל בכדורעף נשים, והעובדה שהטורניר מתקיים בטורקיה, לא החברה הכי טובה שלנו בימים אלו.
המשחק התחיל לא רע עבור הנבחרת שלנו, ותחילת המשחק היה צמוד. הנבחרת הראתה משחק הגנה חזק, כראוי לכל נבחרות כדורעף נשים, אך זה לא הספיק והנבחרת הפסידה 25:20 במערכה הראשונה.
נבחרת סרביה אומנם נבחרת מאוד צעירה, והשחקנית הכי מבוגרת בשישייה שלה היא בת 25 אך היא נבחרת מאוד חזקה, עם שחקניות גבוהות מאוד שמנחיתות מגבהים שאפילו בליגת הגברים בכדורעף לא תמיד מגיעים.
במערכה השנייה נגמרה מהר מאוד. במערכה השנייה היה נראה שהישראליות קצת בהלם מהרמה של נבחרת סרביה ונכנעו 25:12. נבחרת כדורעף הנשים שלנו לא הצליחה להרים כדורים בהגנה, לא הצליחו לחסום את ההנחתות של הסרביות, וגם לא סיימו כדורים בהתקפה.
הנבחרת ידעה שאת המשחק יהיה קשה לנצח, ורצתה לרדת מהמגרש עם טעם טוב בפה, ובמערכה השלישית היא נלחמה ושיחקה על הכבוד שלה, והפסידה אותה 25:21 לאחר פייט לא רע בכלל. אך בכל זאת, נבחרת סרביה היא מהנבחרות הטובות באירופה ובעולם, וראו את ההבדלים על המגרש.
אך הטורניר הזה הוא רק אמצעי למטרה, שהיא עליה לאליפות אירופה בכדורעף נשים.
בחודש ספטמבר תקיים נבחרת כדורעף הנשים מפגש כפול מול נבחרת בלארוס, וניצחון בסיכום שני המשחקים יעלה את נבחרת הנשים לאליפות אירופה. הישג היסטורי ומדהים, אם וכאשר יקרה.
נבחרת כדורעף נשים של ישראל צברה וממשיכה לצבור ניסיון חשוב בזירה הבינלאומית, ואם הברז התקציבי לא ייסגר וההשקעה בנבחרת הזו תמשיך, אז נבחרת כדורעף נשים של ישראל תגיע רחוק, ותיתן לנו אפילו יותר סיבות להיות גאים בה.
אריה זלינגר מוכיח שידע לא קונים במכולת, ותורת אימון לא רוכשים ב 3 שבועות בקורס בוינגייט.
אריה זלינגר הוא מבכירי מאמני כדורעף בעולם, ואנחנו צריכים להיות גאים שהוא החליט לבוא לאמן את נבחרת כדורעף נשים של ישראל, למרות שאני בטוח שהוא היה יכול לאמן בכל מקום אחר בעולם.
נבחרת הנשים בכדורעף צריכה להמשיך במומנטום החיובי, ואני רק מקווה שגם אחרי טורניר היורוליג בטורקיה התקשורת תמשיך לעקוב אחרי הנבחרת. אני צופה הישגים רבים לנבחרת הזו בעתיד הלא כל כך רחוק, וזה בהחלט ייתן דחיפה לכדורעף בישראל, ולכדורעף נשים בפרט.


בחזרה לקטגורית כדורעף
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

2 תגובות בנושא “כדורעף נשים – עתיד ורוד”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *