זה מה שקורה לפילים לפני שתיירים יוצאים לרכב עליהם

אלפי תיירים נהנים מרכיבה על פילים כשהם מטיילים ברחבי אסיה. אבל כמעט כולם לא מודעים לשיטות הננקטות כדי לאלף את הפילים ולגרום להם לסחוב בני אדם על הגב שלהם. לשיטה קוראים 'crushing' – התרגום של המילה הוא לרסק או למחוץ.

פאג'אן או crushing היא שיטת עינויים מסורתית אשר משתמשים בה כדי לשבור את הרוח והנפש של פילים צעירים ולגרום להם להיות כנועים.

"כולאים אותם בכלובים, מרעיבים אותם, מכים אותם, דוקרים אותם וחותכים אותם, ומשאירים אותם ערים במשחק ימים ארוכים עד שהם נהיים כנועים תחת העינויים. פילים רבים, במיוחד אלו עם כוח סיבולת חזק מתים מההלם, צמא, לחץ ופציעות אחרות, מכיוון שהאנשים לא מפסיקים את העינויים עד שהפיל נשבר לחלוטין", כך כותבים בפייסבוק פעילים נגד התעללות בבעלי חיים.

pl1



"גורי פילים נלקחים מהאמהות שלהם בגיל צעיר מאוד, בדרך כלל בגיל 3 עד 6 שנים, אבל לפעמים בגיל צעיר יותר. אחרי שהפיל שבוי בידי השובים שלו, המטרה של הפאג'אן היא לשבור את רוחו", הם כותבים בפייסבוק. "הם ישימו את הפילים בכלובים קטנים, דומים לאלו שיש בתעשיית החזירים. הם יקשרו את הרגליים שלהם עם חבלים, ימתחו את הגפיים שלהם, יכו אותם באופן קבוע עם כלים ממתכת וחפצים אחרים, יצרחו יצעקו עליהם כל הזמן, וירעיבו אותם. בשם ישתמשו ב-ווי שוורים (כלי אשר משתמשים בו ברוב צורות שליטה על פילים) כדי לדקור להם את הראש, לחתוך את העור ולהרביץ לאוזניים".

pl2

"משתמשים בחבלים כדי לקשור ולמתוח את הגפיים של הפילים, ובסופו של דבר הם יחליפו את החבלים עם רצועות צמודות שמגבילות את תנועתם. הפאג'אן ימשך במשך שבועות ואין לפילים מנוחה מהעינויים הפיזיים והמנטליים. בסופו של דבר הרוח והנפש שלהם נשברת וה'מאמנים' שלהם משיגים שליטה".

pl3

סרטון שהועלה לרשת על ידי הפעיל אדווין וויק מעמותת Wildlife Friends Foundation Thailand מראה מה גורי פילים עוברים במהלך הפאג'אן. התמונות לא קלות לצפייה!





הפעילים הנלחמים נגד התעללות בבעלי חיים רוצים שאנשים יהיו מודעים לאכזריות החבויה שהפילים צריכים לספוג לפני הם תומכים באטרקציה תיירותית עם הכסף שלהם.

חשוב לדעת שרכיבה תיירותית על פילים משתנה ממחנה למחנה. יש מחנות שפועלות כמו מפעל בהם מתעללים ומתאכזרים לפילים ועד למחנות בהם מתייחסים ומטפלים בפילים בכבוד הראוי להם.

אך מכיוון שקשה לדעת באיזה מחנה מתייחסים לפילים יפה ובאיזה מתעללים בהם, מודעות חינוך זה משהו חשוב. אם תייר מודאג בקשר לדרך בה מטפלים בפילים, הוא יכול לעשות את המחקר שלנו מבעוד מועד.

"בפעם הבאה שאתם רואים פיל אסייתי שמשתמשים בו לטיולים, רכיבה על פילים, סרטים, קרקס או כל סוג אחר של בידור, הסתכלו על מצב האוזניים שלו. לפילים בשבי שעברו התעללות בדרך כלל יש אוזניים קרועות או במצב קשה בגלל שקורעים להם את הרקמות במהלך האילוף. בנוסף, יש להם בדרך כלל צלקות על המצח בגלל המכות התרבות שהם סופגים", אומרים הפעילים נגד התעללות בבעלי חיים.

יש מספר עמותות הפועלות להצלת הפילים הללו, ומנסות לשנות את מערכת היחסים הזאת של מאסטר ועבד לאחת יותר אנושית עם תוצאות מדעיות מוכחות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *