זה מה שקורה לגוף שלכם 60 דקות אחרי שאתם שותים פחית קוקה קולה

אחרי שתקראו את זה, יתכן ותחשבו שוב לפני שתשתו פחית קוקה קולה נוספת.

האינפוגרפיקה, אותה יצר ניראז' נאייק מאתר The Renegade Pharmacist, מתארת איך הסוכר, קפאין ושער המרכיבים שפחית קולה מכילה משפיעים על הגוף שלכם שעה אחרי הצריכה.

התרגום של האינפוגרפיקה למטה.

tir



10 דקות ראשונות

10 כפיות סוכר נכנסת למערכת שלכם (100% מהכמות היומית המומלצת). אתם לא תקיאו ישר מהמתיקות הקיצונית בגלל החומצה הזרחתית, שמאפשרת לכם להשאיר את הכל בפנים.

אחרי 20 דקות

רמת הסוכר בדם שלכם עולה בצורה קיצונית, שגורמת להתפרצות אינסולין. בתגובה הכבד שלכם הופך כל סוכר שהוא יכול לשים עליו ידיים לשומן (ויש הרבה מאוד מזה בשלב הזה).

אחרי 40 דקות

ספיגת הקפאין הושלמה. האישונים שלכם מתרחבים, לחץ הדם שלכם עולה, ובתגובה הכבד שלכם מעביר עוד סוכר לזרימת הדם שלכם. קולטני האדנוזין במוח שלכם נחסמים ומונעים עייפות.

אחרי 45 דקות

הגוף שלכם מגביר את ייצור הדופמין מה שמגביר את 'מרכז העונג' במוח שלכם. כך בדיוק עובדת השפעה של הרואין.

אחרי 60 דקות

החומצה הזרחתית עוטפת סידן, מגנזיום, ואבץ למעיי התחתון שלכם, מה שגורם לזירוז חילוף החומרים. מתווספים לזה כמויות גדולות של סוכר, וממתיקים מלאכותיים שמגבירים הפרשת סידן דרך השתן.

ולבסוף…

חומר שגורם להפרשה מוגברת של השתן שנמצא בקפאין נכנס לפעולה. הוא גורם לכם להיפטר מהסידן, מגנזיום ואבץ שהיו בדרכם לעצמות שלכם בנוסף לסודיום, אלקטרוליט ומים.

כשמסיבת המרכיבים שנמצאת בתוככם לאט לאט דועכת, אתם תחוו נפילת סוכר. יתכן ותרגישו עייפות ועצבנות, ועד עכשיו כבר רוקנתם את עצמכם מכל המים שהיו בפחית הקולה. אבל לא לפני שרוקנתם את כל החומרים המזינים שהגוף שלכם היה יכול להשתמש לטובת המערכת שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *