הנורות האלה גורמות לחרדה, מיגרנות ואפילו סרטן. אם יש לכם אותן בבית, זה מה שאתם צריכים לעשות!

רבים מאיתנו במאמץ לחסוך כסף וחשמל, החלפנו את הנורות הסטנדרטיות והישנות שלנו בנורות ידידותיות לסביבה שחוסכות אנרגיה. אך הנורות החדשות הללו הן כל כך רעילות עד שהסוכנות להגנת הסביבה בארצות הברית יצרה פרוטוקול שעליכם לעבוד לפיו במקרה שהנורות נשברות, בגלל הגז הרעיל שהן משחררות.

אם הן נשברות בתוך הבית, הנורות משחררות אל תוך האוויר ריכוז כספית גבוה פי 20 מהמקסימום המותר, כך לפי מחקר שנערך על ידי חוקרים ממכון פראונהופר ווילהלם קלאודיץ עבור הסוכנות הפדרלית לאיכות הסביבה בגרמניה.

נורות חסכוניות יכולות לגרום ל:

  • סחרחורות
  • מיגרנות
  • כאבי ראש
  • התקפים
  • עייפות
  • חוסר יכולת להתרכז
  • חרדה

nur



נורות חסכוניות עלולות לגרום לחרדה, מיגרנות, ואפילו סרטן. הסיבות לעבור בחזרה לנורות ליבון

1. נורות חסכוניות מכילות כספית. כספית היא רעילה במיוחד עבור ילדים ונשים בהריון.

היא רעילה במיוחד למוח, מערכת העצבים, הכבד והכליות. הרעל יכול לגרום נזק ללב וכלי הדם, המערכת החיסונית ומערכת הרביה. זה יכול להוביל לרעידות, חרדה, אינסומניה, איבוד זיכרון, כאבי ראש, סרטן ואלצהיימר.

2. נורות חסכוניות יכולות לגרום לסרטן

מחקר חדש שנערך על ידי פיטר בראון במעבדת Alab בברלין מצא שהנורות הללו מכילות חומרים מסרטנים רעילים שעלולים לגרום לסרטן:

פנול, רעל גבישי לבן מוצק ורעיל, מתקבל על ידי ייצור כימי של זפת ופחם.
נפטלין, תרכובת גבישית לבנה נדיפה, מופקת על ידי זיקוק של זפת פחם.
סטירן, פחמימנים נוזליים בלתי רוויים , המתקבלים כתוצר לוואי של נפט.

3. נורות חוסכות אנרגיה פולטת קרני UV רבות

נורות חסכוניות פולטות קרני UV-B ושאריות של קרינת UV-C. קרינת UV מזיקה לעור (ויכולה לגרום לסרטן העור), ולעיניים. הקרינה מהנורות הללו תוקפות באופן ישיר את המערכת החיסונית, וגורמת נזרק לרקמת העור שעלולה למנוע את ההיווצרות התקנית של הויטמין D-3.

לסיכום, הנורות האלה כל כך רעילות שאנחנו לא אמורים לשים אותם בפח האשפה הרגיל. הן מהוות סיכון בבית. אם אתם שוברים אחת בבית, אתם אמורים לפתוח את כל החלונות והדלתות בבית למשך 15 דקות לפחות על מנת להפחית את הסיכון לחשיפה לגזים רעילים.

למרבה הצער, בקרוב לא תהיה לצרכנים אפשרות לקנות נורות ליבון רגילות מכיוון שהן לא יוצעו למכירה. אז כל עוד אתם יכולים, תשתמשו בנורות ליבון רגילות.

זה אולי יעלה לכם יותר כסף, אבל לפחות לא יעלה לכם בבריאות.

3 תגובות בנושא “הנורות האלה גורמות לחרדה, מיגרנות ואפילו סרטן. אם יש לכם אותן בבית, זה מה שאתם צריכים לעשות!”

  1. מזמן חשדתי במנורת הלילה שסמוכה לעין ימין שלי. בתוך תקופה קצרה יחסית- כשנה- חלה התדרדרות ונזקקתי לניתוח רשתית, להסרת ממברנה. נהגתי לקרוא לאורה.

  2. כל החומרים המסוכנים נמצאים מאחורי הזכוכית בוואקום ואינם מהווים סיכון בשימוש שוטף. הסיכון קיים רק בזמן שהנורה נשברת! קרינה של UV קיימת ומומלץ מאוד להרחיק מנורות אלו מאיתנו, בטח שלא להשתמש בהן כמנורות קריאה. כל שנאמר עד כאן נכון גם לגבי כול המנורות הפלורוסנטיות כולל הנורות הארוכות שנמצאות גם היום בכול בית ומקום עבודה. יש אפשרות לעבור לנורות לד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *