היא שמה חרדל בתוך האמבטיה, אבל כשהוא נוגע לה בעור? לא היה לי מושג…

סביר להניח שלא ידעתם שלאחד הממרחים האהובים עליכם יש חיים כפולים. בחרדל משתמשים לא רק בשביל נקניקיות, אלא בשביל דברים רבים אחרים – מהקלה לגרון כואב ועד מניעת מחלת הסרטן. לפי Livestrong החלבון, סיבים, ויטמינים ומינרלים בממרח הצהוב מסייעים לבריאות הכללית של הגוף שלנו.

מקור החרדל הוא בזמנים של רומא העתיקה, שהכירו את החרדל מהמצרים. הם ערבבו יין שלא עבר תסיסה יחד עם זרעי חרדל וכך יצרו את הגרסא הראשונה של החרדל. בעולם המודרני לחרדל יש שימושים רבים.

מונע התכווצויות

זה טיפ נפלא שטוב לדעת בפעם הבאה שאתם עושים נסיעה ארוכה או מטיילים מכיוון שחרדל עושה פלאים נגד התכווצויות ברגליים. אתם מרגישים התכווצות, תאכלו כף אחת של חרדל. הוא יעלים את ההתכווצות וימנע התכווצויות עתידיות.

jaja

מרגיע כוויות

אם יש לכם כוויה, שטפו אותה עם מים קרים ואז מרחו עליה שכבת חרדת. לא רק שהוא ימנע שלפוחיות, הוא גם ירגיע את הכאב של הכווייה. חרדל מכיל את המרכיב allyl isothiocyanate, שעובד מצוין נגד גירוד, ומרגיע את הכווייה.



מרגיע כאב גרון

כדי להרגיע כאב גרון, ערבבו יחד כף זרעי חרדל, מיץ מחצי לימון, כף מלח, כף דבש, ו 1.25 כוסות מים רותחים. תנו לנוזל לשבת כמה דקות ולהתקרר, לאחר מכן גרגרו אותו. אותו מרכיב שעוזר להרגיע כוויות allyl isothiocyanate עובד גם במקרה הזה.

מסייע במניעת הסרטן

חוקרים מאמינים שהמרכיב allyl isothiocyanate שנמצא בחרדל נלחם בסרטן. לפי מחקר שפורסם ב science journal Carcinogenesis, המרכיב עיכב בצורה דרסטית של התפתחות הסרטן, במיוחד בסרטן שלפוחית השתן. חוקרים מאמינים שהמרכיב יכול אפילו לרפא את הסרטן לגמרי.

מרגיע כאבי שרירים

השרירים כואבים? תלוי בחומרה במיקום, חרדל בהחלט יכל לעזור. עבור שרירים כואבים בכל הגוף, נסו לעשות אמבטיית חרדל. ערבבו 2 כפות חרדל יחד עם כף מלח אפסום. החרדל יעצים את התכונות הריפוי של מלח האפסום, והתוצאה תהיה הרגעה והקלה בשרירים הכואבים.

כדי לטפל בשרירים נקודתיים, הכינו משחה – ערבבו יחד שליש זרעי חרדל ו 2 שליש קמח, הוסיפו מים עד שמתקבלת משחה אחידה. מרחו את המשחה על מטלית וקפלו אותה. הניחו אותה על האזור הכואב במשך 20-30 דקות.

מרכך לשיער

שמן חרדל עושה פלאים לשיער. אחרי שחפפתם את השיער, העבירו את שמן החרדל בשיער, והישארו איתו 8 שעות (או כמה שיותר). אם אתם בוחרים לישון איתו, תוודאו לשים כובע מקלחת על מנת שהשמן לא יעבור למצעים. השיער שלכם יהי רך כמשי בבוקר.

שומר על הגינה

האם יצורים החליטו לעשות פיקניק בגינה שלכם? מרחו קצת חרדל על צלחת והשאירו אותה בפינה של הגינה. הריח של החרדל ירחיק את היצורים שבאו לפרק לכם את הגינה.

מונע ריחות לא נעימים

האם לבקבוק האהוב עליכם יש ריח לא נעים? הכניסו לתוכו קצת אבקת חרדל עם מים חמים, נערו היטב, שטפו, והריח יעלם.

הטריק עובד גם על כלי אוכל, סירים ומחבתות. הכינו משחת חרדל עם האבקה ומים, שפשפו היטב והריחות יעלמו.

מחייה את העור

חרדל הוא מרכיב נפלא להוסיף למסיכת פנים, מכיוון שהויטמין E, נוגדי החמצון והתכונות האנטי-זיהומיות שלו עושות פלאים לעור. מרחו שכבה דקה של חרדל על הפנים והישארו איתה 15 דקות. שטפו עם מטלית לחה ומים. אתם יכולים גם להוסיף שמן חרדל לעור כדי להסיר כתמי עור ולגרום לעור להיראות צעיר יותר.



מסייע נגד גודש באף

לפי WebMD חרדל מסייע נגד צינון כאשר מורחים אותו על העור. מרחו חרדל על החזה, ושימו עליו מטלית לחה וחמה. השילוב של המטלית החמה והחרדל יעזור לנקות את דרכי האוויר ותוכלו לנשום בצורה טובה יותר.

הנה סרטון שמראה תועלות נוספות של חרדל:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *