היא הלכה לרופא כשסבלה מכאבי בטן עזים, אבל כשהוא ראה 12,000 מאלה, הוא צרח!

מינטאי מונדאל אישה בת 48 מקולקטה, הודו, סבלה מכאבי בטן עזים במשך 45 ימים. כאשר הלכה לבית החולים, הבדיקות גילו שיש לה אבנים בכיס המרה.

היא נכנסה לחדר הניתוח, ובמהלך הניתוח, הרופאים היו בשוק כשמצאו 12,000 אבנים בתוכה. מספר שיא של אבני כיס מרה, לפי תיעודים מודרניים.

אבני כיס מרה הם כדורים שמורכבים מכולסטרול ומלחים שנוצרים בכיס המרה. במקרים מסוימים ניתן לחיות חיים נורמליים בלי תסמינים אפילו כשיש לכם אבני כיס מרה. אך אם הם חוסמים את כיס המרה הם גורמים לכאבים ובחילות ובסופו של דבר זה עלול לגרום לזיהום קטלני. אבני כיס מרה הם אומנם שכיחים, אל תזונה לא נכונה מגבירה את הסיכון, במיוחד אצל נשים.

אך הרופאים בהחלט לא ציפו לגלות מספר כה גדול של אבני כיס מרה.

ד"ר מקהאן לאלה סאהה שביצע את הניתוח אמר: "נדהמתי לראות את כמות האבנים שהוציאו מכיס המרה מהטופלת הזו. מעולם לא חשבתי שיכולים להיווצר כל כך הרבה אבנים".

ד"ר סאהה בעזרת עובדים נוספים ספרו את כל האבנים. אחרי 4 שעות, הם הגיעו למספר מדהים של 12,000 אבנים בגודל של 2-5 מ"מ כל אחד.

ד"ר סאהה, שכבר ביצע ניתוחים כאלו בעבר אמר שהוא היה בהלם כאשר המספר עבר את גבול ה 5000.

הוא אמר: "לפני חודשיים, ניתחתי ילדה שהיו לה 1100 אבנים, אבל למרות המספר המדהים, גיליתי שב 1983 רופאים בבריטניה הוציאו 3110 אבנים מכיס המרה של מטופל גרמני. אך כנראה שאנחנו שברנו את השיא הפעם".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *