דאבל פס אשבווילי

שימו לב למשפט הבא שאתם עומדים לקרוא. ולאדימיר דבאלישווילי הוא אחד הזרים הטובים ששיחקו בישראל בשנים האחרונות. כן כן, קראתם נכון, אחד הזרים הטובים ששיחקו בישראל.

יש כל מיני שמועות שמכבי חיפה מעוניינת למכור את ולאדימיר דבאלישווילי בחלון ההעברות בינואר. השמועות הללו לא נובעות בגלל שחושבים שהוא יכול להכניס קופה יפה למועדון, אלא בגלל שחושבים שהוא שחקן לא מספיק טוב, ואני חייב להודות שאני פשוט לא מצליח להבין את זה.
מי שאומר את זה כנראה לא מבין בכדורגל, וכמה שעצוב להגיד את זה, זה חייב להיאמר, יתכן וראשי מכבי חיפה פשוט לא מבינים בכדורגל.

ולאדימיר דבאלישווילי הגיע למכבי חיפה לפני שנה בגיל 23 מקבוצת סקונטו ריגה הלטבית, לפני כן שיחק מספר עונות בליגה הגאורגית, וזכה ב – 2 אליפויות עם 2 קבוצות שונות (דינמו טביליסי, אולימפי רוסתווי). בעונתו הראשונה במכבי חיפה הבקיע ולאדימיר דבאלישווילי 16 שערים ובישל עוד 9 ב – 35 משחקים. מאזן מצוין לכל הדעות, אז מדוע השנה דבאלישווילי מתקשה?

איפה שלומי ארבייטמן?

דבר אחד צריך להבין כשמדובר בשחקן כמו ולאדימיר דבאלישווילי. הוא לא חלוץ מטרה, ולא יכול לשחק לבדו בחוד ההתקפה. ברגע שאלישע לוי לא מרכיב חלוץ נוסף על ידו, דבאלישווילי מאבד את כל האיכויות שלו כשחקן כדורגל. ולכן, העונה של דבאלישווילי לא דומה לעונה שעברה.

שלומי ארבייטמן הבקיע בעונה שעברה 28 שערים לזכות מכבי חיפה. אני משער שרוב הבישולים של דבאלישווילי היו לארבייטמן. ולאדימיר דבאלישווילי הוא לא שחקן מהיר, הוא לא חזק במיוחד, אבל הוא חכם בצורה בלתי רגילה. מאז אייל ברקוביץ' לא היה שחקן כל כך חכם בליגה הישראלית.

ולאדימיר דבאלישוולי הוא לא סקורר או "גולר" כפי שנהוג לומר בלינגו הכדורגל הישראלי. הוא צריך לשחק עם חלוץ נוסף על ידו, ולספק לו את הכדורים. דבאלישווילי מגיע להרבה מצבים בגלל חוכמת המשחק שלו, ואם ישתפר בניצול המצבים, אז אין ספק שמדובר באחד הזרים הטובים שהיו בארץ.
אחת הבעיות שממנה סובל דבאלישווילי היא ששחקנים אחרים לא מבינים אותו. מה זאת אומרת לא מבינים אותו? הם פשוט משחקים כדורגל פחות חכם ממנו, ולא יודעים לאיפה לנוע. למאמן אין מה ללמד במצבים כאלה, מאמן כדורגל הוא מאמן תבנית, מראה לשחקנים תבנית מסוימת שעל פיה הם צריכים לשחק, אבל בזמן משחק, כאשר הקבוצה בהתקפה המשחק הופך דינאמי ופחות תבניתי, אבל הכדורגלן הישראלי עוד לא הפנים זאת. דבאלישווילי כן, הוא תמיד חושב מהלך אחד קדימה, חושב על הנקודה שבה הוא רוצה לשים את הכדור לשחקן שמגיע מאחור. אבל השחקן לא מגיע…אייל ברקוביץ' שיחק אותו הדבר, לכן כינו אותו הקוסם. הוא חשב מהלך אחד קדימה, אבל כשברקו שיחק במכבי חיפה, שיחקו איתו שחקנים ברמה הרבה יותר גבוהה מאשר אלו שמשחקים היום. אני לא מתיימר להשוות בין ברקוביץ' לולאדימיר דבאלישווילי, אבל אני בהחלט מתיימר להשוות בין חוכמת המשחק שלהם.

לסיכום – אם אלישע לוי ירכיב חלוץ נוסף לצידו של דבאלישווילי הוא יראה את אותן התוצאות שראה שנה שעברה. הוא רק צריך לתת לו את ההזדמנות.

לטור אל תדאגו למכבי חיפה
לטורים נוספים בקטגורית כדורגל ישראלי
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

2 תגובות בנושא “דאבל פס אשבווילי”

  1. קצת ניסחפת עם הסופרלטיבים לדבאלישווילי. הוא שחקן ליגה טוב לא יותר מיזה

    להזכיר אותו בנשימה אחת עם ברקוביץ אמממ….קצת מעליב הייתי אומר רק שאייל לא יקרא את הטור שלך חחחח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *